Kirjoittaja Aihe: Saukkosotilaat  (Luettu 11377 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Neittis

• Jäsen
  • Sitä sattuu.
Re: Saukkosotilaat
« Vastaus #15 : 16.08.2006 klo 17:41:59 »
Vooih mulla on aina ollu vähän huono omatunto siitä etten ole koskeen lukenut saukkusotilaita  :D. Jälki on niin ihanan näköistä. Jos sä koskaan tarjoat tota kustantajille niin mä lupaan ostaa sen. ;)
Heitetään halit!

Kosmonauttihai

• Vihneennielijä
  • Jäsen
  • Perämiehen takana istuu perempi mies.
« Vastaus #16 : 04.10.2006 klo 01:40:56 »
Ai niin!
En tiedä huomasiko kukaan sarjakuvan käyneen kuukauden tauolla, mutta se tauko on nyt joka tapauksessa ohi. Jatkuu siis. Jees.

Kosmonauttihai

• Vihneennielijä
  • Jäsen
« Vastaus #17 : 06.12.2006 klo 02:23:16 »
Poden syyllisyydentunnetta ja häpiää tällaisesta kahden viestin peräkkäinkirjoituksesta, mutta teen sen kuitenkin, koska olen tekopyhä pääpahis.
Tämä ei oikeastaan liity tähän sarjakuvaan, eikä tämä oikeastaan ole sarjakuva muutenkaan (mistä syystä sille en tee omaa ketjua), mutta ilmoitettakoot se tässä ketjussa sen kummempaa syytä pohtimatta.

Kuitennii, sivullani on joulukalenteri (ja tämä onkin varsin ajoissa ilmoitettu!). Tiedän, että teidän kaikkien muidenkin sivuilla on, ja että ne ovat parempia, mutta ei se ole teidän syynne. Tuossa se:

Häntä on nostettu.

Flemming Andersen

• Vieras
« Vastaus #18 : 06.12.2006 klo 16:52:12 »
Hei, tämähän on ihan luettavaa! Vaikka en oikein nettisarjiksista perusta (tai no menisiväthän ne, kunhan ne on piirretty, eikä väännetty paintilla tai hienommallakaan tietokoneohjelmalla). En vois anoa jääneeni koukkuun, mutta tätä voisi alkaa seurata. Kuuluisi Curtvileä lainaten tosin paperille.

Kosmonauttihai

• Vihneennielijä
  • Jäsen
« Vastaus #19 : 13.12.2006 klo 18:59:07 »
No siitä ei liiemmin ole pelkoa, että minä alkaisin tietokoneitse sarjakuvia piirtää. Onhan saukoissakin konetta käytelty ja sillä joskus jotain tulee väritettyä, mutta hiirellä on paha piirtää mitään oekakkoja kummempaa, enkä varmaan taplettipapletin saatuanikaan osaisi.
Minä pidän kynistä. Vaikka osaavatkin jotkut olla apupapinpapupadan kalliita.

Kiva notta tykkäättä.

On netissä eikä paperilla siksi, ettei ole edes valmis ja koska minä olen laiska. Jos olisin heti alkuun julkaissut tätä sarjista jonain omakustannekotitulostehommana (ja eihän sitä muuna olisi varmaan paperilla julkaistua saanutkaan), kukaan ei ikinä lukisi sitä, koska en jaksaisi huolehtia sen levityksestä.
Netissä ollessa riittää, että vähän mainostan ja luotan, että joku ahkerampi ehkä kertoo välillä eteenpäin, että luinpa sellasen kivan säkin voisit.
Katsotaan sitä paperiutta sitten kun on valmis, mutta vasta sitten.

Kosmonauttihai

• Vihneennielijä
  • Jäsen
Vs: Saukkosotilaat
« Vastaus #20 : 01.12.2007 klo 07:57:10 »
Menipä vuosi, ainakin melkein. Mutta käytettäköön nyt tätä ketjua vaikka tähän, jollei siitä pahastu kukaties kuka.
Saukkosotilaat loppuu kohta, ja sitä odotellessa minulla on taas tällainen juhlapyhällinen viihdyke kaikille sellaisista viihdyttyville. Kurkatkoon hän, kentä kiinnostaa:

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
Vs: Re: Saukkosotilaat
« Vastaus #21 : 01.12.2007 klo 11:58:07 »
...Kiva notta tykkäättä.
...
Katsotaan sitä paperiutta sitten kun on valmis, mutta vasta sitten.

Sitten kun se on valmis, suosittelen Saukkosotilaita kelle vain kustantajalle, jolla on makua. Se on nimittäin hyvä. Vuoden ajan on otsikko ollut tutkani katveessa jollain kumman tavalla, mutta nyt pikaisesti vilkaistuani aion lukea koko setin alusta loppuun joskus, kun on aikaa.

Joutilaita kysymyksiä: Paljonko on odotettavissa lopulliseksi sivumääräksi? Irtoaako tekijältä sarjissivuja tasatahtiin (esim. yksi per viikko: voisi olla markkinointiargumentti lehtijatkismahkuja ajatellen) vai epätasaiseen, muiden toimien ohella?
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Kosmonauttihai

• Vihneennielijä
  • Jäsen
« Vastaus #22 : 02.12.2007 klo 15:42:16 »
Lopullinen sivumäärä on alle 300. Tämä on tarkin tällä hetkellä irtoava luku.
Sivuja tulee silloin, kun kiinnostaa piirtää, mutta ei tuo minua ainakaan haittaa, kun en aio mitään lehtijatkiksia suoltamaan ryhtyä.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #23 : 02.12.2007 klo 21:36:40 »
"Hilejäätelö Oy Ab OMFG"!  :laugh:

Pätkittäin sujuvan luettavuuden tielle törmää joitakin ylipitkiä repliikkejä, mutta Saukkosotilaat on oikeasti toimiva kokonaisuus!

Vanhan silmät eivät vain tahdo kestää lukemista näytöltä: toivonpa totisesti, että joku vielä älyää ottaa ja painattaa tämän paperille.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)

Kosmonauttihai

• Vihneennielijä
  • Jäsen
« Vastaus #24 : 09.12.2007 klo 14:32:56 »
Saukkosotilaat on oikeasti toimiva kokonaisuus!
Se, että olette tätä mieltä, voi johtua suureksi osaksi siitä, että luette vielä siinä kohtaa, jossa mainitaan Hilejäätelö Oy Ab OMFG, eli ennenkuin teille törmäilevät ylipitkät repliikit aloittavat steroidikuurin ja paisuvat mittoihin epäterveisiin.

Kosmonauttihai

• Vihneennielijä
  • Jäsen
« Vastaus #25 : 29.03.2008 klo 18:27:16 »
Ja nyt (tai eilen) se muuten päättyi, ja sivumääräksi tuli lopulta 265.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #26 : 29.03.2008 klo 21:53:33 »
Luin loppuun. Helkkarin hienoa. Aivan helkkarin hienoa.

Siskel&Ebertin kuolemattomia sanoja lainaten: Two Thumbs Up!
(Irtoaa sitä muiltakin elokuvaviitteitä.)

Kiitos. Hyvää työtä.

Joko osaatte kertoa, kuka tekee printtiversion ensi joulumarkkinoille?

Kosmonauttihai

• Vihneennielijä
  • Jäsen
« Vastaus #27 : 31.03.2008 klo 18:12:22 »
Oisko tuo printtikeiju.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #28 : 31.03.2008 klo 21:58:46 »
Luulen että painatuskustannukset tulis takaisin vaikka vähän aikaa ja vaivaa kuluisi.

Ostaisin. En viitsi lukea netistä vaikka kiinnostaisi. Suurin syy on yhtämittainen rullaaminen joka ei läppärillä ole hauskaa. Sisältöön ei uppoa.

Miksei niin yksinkertainen asia kuin näytön muoto tule mieleen nettisarjakuvan navigaatiota suunnittelevalle?

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #29 : 31.03.2008 klo 22:04:33 »
Miksei niin yksinkertainen asia kuin näytön muoto tule mieleen nettisarjakuvan navigaatiota suunnittelevalle?

Saukosotilaista en tiedä, mutta aika monella ajatukset taitavat pyöriä siinä vaiheessa jo tulevassa printissä.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi