Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Muëslista  (Luettu 97046 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Vs: Keskustelua Muëslista
« Vastaus #315 : 02.06.2008 klo 21:12:11 »
Voin pistäytyä tällä viikolla jossain vaiheessa kysymässä huoliiko K:n poika Muëslia hyllyynsä.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #316 : 03.06.2008 klo 16:18:25 »
Vie ihmeessä.

Sieltä olen aiemmatkin ostanut ja tarkoitus oli käydä tällä viikolla hakemassa uusinkin samasta paikkaa samalla kun koukin appiukolle syntymäpäivälahjaksi jotain villi länsi -aiheista sarjakuvaa.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #317 : 03.06.2008 klo 16:29:49 »
Oukkidoukki.
Meen sitten huomenna puolenpäivän aikaan käymään Kulkukatin p:ssa.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #318 : 03.06.2008 klo 16:34:25 »
Mainiota.
Pitääpä sitten ajoittaa oma käymiseni tuon mukaan.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #319 : 04.06.2008 klo 14:22:19 »
Nyt Kulkukatin poika on varustettu uusimmalla Muëslilla.
Halusivat ostaa myös vanhoja nummeroita.
Vien ne vielä ennen ensi viikonloppua kauppaan.

Siinä nurkalla on muuten oikein mukava ruokapaikka. Semmoinen vanhan ladyn pitämä pikkuinen ruokala/kahvila.
Läskisoosista ja kaalikeitosta valitsin läskisoosin. Oikein asiallista kamaa.
Jotain kanahommaakin olis ollut päivän listalla.
Tuonne menen kyllä uudestaankin.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2008 klo 14:24:41 kirjoittanut Tertsi »

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #320 : 23.06.2008 klo 11:05:37 »
Uusin Muësli luettu (taas). Ohessa hajanaisia vaikutelmia:

Kansista sananen: ykkös- ja kolmosnumeron kannet olivat mieleeni. Ykkönen on väreiltään tosi retro ja sommittelu meikän mieleen ja kolmonen yksinkertaisuudessaan tyylikäs.

Sisällysluettelosivun kalapiirrosta voisin katsella vaikka kuinka kauan ja uneksia siitä että ehkä, ehkä joskus minäkin saan terällä aikaan viivaa joka ei tärise...

Hollen Tomzin ensimmäisen sivun alin kuva on silkkaa runoutta, ja tarina itketti taas (tarttis tehdä jotain näille hormooneille, yleensä en itke kuin nähdessäni valtavan hienoja liikkeitä honkkaleffoissa)...
Erityisesti näiden kahden eri maailman heijastuminen toistensa silmissä oli hienosti kuvattu.

Gretzenin Kotiviini todisti että kosto on suloista.

Engströmin Tonttutouhuja oli hienoinen pettymys ”Suihinottoja”-jutun jäkeen. Jälkimmäisessä kerronta oli tiiviimpää, piirrostyyli tasaisempaa ja tällainen tyyli saa hyvin graafista tukea väreistä. Nyt lopputulos oli joillakin sivuilla aika tasaharmaata. Antaisin myös kritiikkiä siitä että tuntui kuin tekijälle annettu sivumäärä ei ollut riittänyt alkuunkaan ja niinpä joillekin sivuille oli ängätty ihan sairas määrä ruutuja joka häiritsi lukemista ja heikensi visuaalista ilmettä.
Plussaa naissankarista, neito jolle ei v***uilla on aina hyvä esikuva tuleville sukupolville ;D
Olen myös lapsellisen ihastunut Engströmin tapaan kirjoittaa dialogia. Toivottavasti hän on mukana tulevissakin Muësleissä.

Apinan karva & Miehen nahka oli... erikoinen. Mutta tajunnanvirtasarjakuvaakin on ihan kiva lukea välillä. Valitettavasti ei tosin neljää kertaa :P

Ja sitten lopultakin Tertsin Hyvällä asialla. Ruutujako on mennyt uusiksi, samoin harmaasävyt, ja voin vain todeta että molemmat toimivat ERINOMAISESTI. Rautatieasemakuvaa olen suitsuttanut toisaalla. Tämä osa tosin on aivan liian lyhyt ja tarina polkee paikallaan. Olisi hienoa saada lukea Arikaria vähintään kymmenen sivua kerrallaan, ja luulen että aiempien Arikarien paremmuus johtuu juuri tästä.
Toivottavasti lehden toimittajan vaihto antaa Tertsille enemmän aikaa keskittyä sarjakuvantekoon.

Itse tykkään Arikarista (sekä nimestä että tarinasta) ja näen tämänkertaiset puutteet lähinnä olosuhteista johtuvana väliaikaiskömmähdyksenä)  ;D

Jeskasen Private Eye oli kelpo Noir'ia ja upeaa tussausta!

Periaatteessa olen sitä mieltä että antologiat ovat kirosana. Haluat lukea pari juttua ja saat kaupan päälle paljon muuta kiinnostamatonta, mutta itse asiassa tämä ei ole ollenkaan hullumpaa, sillä näin tulee luettua myös sarjakuvaa jota ei taatusti muuten lukisi. Tiedän että välisivut ovat taloudellisesti huono juttu, mutta ainakin minua häiritsee kun kaksi täysin eri tyyliä törmäävät (suurin osa tarinoista loppuu vasemmalle sivulle ja seuraava alkaa vastakkaisella oikealla sivulla), se syö pahasti tunnelmaa.

Ja lopuksi: MISSÄ KUNINGAS??!

Samaa mieltä.
Siksi halusinkin alunperin luoda Arikarin ja Paatsosen seikkailut yksin. Näin ne ovat minun hahmojani. Minulla on yksinoikeudet hahmoihin.

Tästä Tertsin kanssa tasan samaa mieltä. Olen toiminut itsekin näin, koska tuntuisi oudolta olla vain joku joka siirtää toisen ajatuksia paperille.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2008 klo 11:10:27 kirjoittanut rama »
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

tertsi

• Vieras
« Vastaus #321 : 23.06.2008 klo 15:07:48 »

Toivottavasti lehden toimittajan vaihto antaa Tertsille enemmän aikaa keskittyä sarjakuvantekoon.

Tiedän että välisivut ovat taloudellisesti huono juttu, mutta ainakin minua häiritsee kun kaksi täysin eri tyyliä törmäävät (suurin osa tarinoista loppuu vasemmalle sivulle ja seuraava alkaa vastakkaisella oikealla sivulla), se syö pahasti tunnelmaa.

Kesä menee/on mennyt hiukkasen viihteellä. Syksyllä olisi tarkoitus kiristää sarjakuvanpiirtämistahtia. Seuraavassa Muëslissa seikkailu jatkuu vain kuuden sivun verran. Ei ehi piirtää enempää.

Olen nähnyt joissakin ulkomaalaisissa antologioissa, että ennen jokaista seikkailua on jonkinlainen otsikkosivu, mutta ne lehdet ovat olleet yli tuplasti paksumpia kuin piskuinen Muëslimme. Olen tunnelmanvaihtumisongelmasta ihan samaa mieltä.

Minullakin on ikävä Kuningasta. Toivottavasti hän palaa pian/joskus Muëslin sivuille.   :)
« Viimeksi muokattu: 23.06.2008 klo 15:13:14 kirjoittanut Tertsi »

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Vastaus #322 : 23.06.2008 klo 15:55:41 »

Joo, tuleeee...hiljaaaa....hyvä.

Oon nii pirun hidas tekee. :| pihkura sekä simpura!

Syksyl sit taas nähdään.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #323 : 23.06.2008 klo 15:56:21 »
Uusin Muësli luettu (taas). Ohessa hajanaisia vaikutelmia:

että ehkä, ehkä joskus minäkin saan terällä aikaan viivaa joka ei tärise...

Ei se sun piirrosviiva muistaakseni mitenkään tärise Oblivion Highssä .

tertsi

• Vieras
« Vastaus #324 : 23.06.2008 klo 16:15:58 »
sekä Jellelle joka on varmaan samantyylinen pulju. Kai se heillekin tulee myyntiin?
Mikäs se tämmönen Jelle on?

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #325 : 23.06.2008 klo 16:20:18 »
Mikäs se tämmönen Jelle on?

Vainio on nyt niin sisäpiiriläistä. Jelle = Pitkämies.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #326 : 23.06.2008 klo 16:23:41 »
Ramille kiitoksia informazioonesta.

Oiskohan Pitkämies vähän liian marginaalinen Muëslille? Kulkukatissa käynee enemmän mueslimaisia ostajia.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #327 : 23.06.2008 klo 16:39:13 »
Pitkässämiehessä käyvät kaikki. Siinähän on Galleria Sarjakuvakeskuskin samassa.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #328 : 23.06.2008 klo 18:07:27 »
Ei se sun piirrosviiva muistaakseni mitenkään tärise Oblivion Highssä .

Kyllä se tärisee. Katso esm vaikka Curtvilelle tekemääni ”levynkantta”.
Piirrän vain sarjakuvaoriginaalit vähän isompaan kokoon ja pienennän scannatessa niin pahimmat darrat häviävät ;)
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #329 : 23.06.2008 klo 21:19:56 »
Kyllä se tärisee. Katso esm vaikka Curtvilelle tekemääni ”levynkantta”.
Piirrän vain sarjakuvaoriginaalit vähän isompaan kokoon ja pienennän scannatessa niin pahimmat darrat häviävät ;)

Penkoo, penkoo...ai mulla on tälläinenkin?....penkoo, kaataa pinon, vöyrii, romuaa...ah!Siinä.
Ai tämä tärisevää jälkeä?

aha.

Minä en kyllä huomaa.

Periaatteessa olen sitä mieltä että antologiat ovat kirosana. Haluat lukea pari juttua ja saat kaupan päälle paljon muuta kiinnostamatonta, mutta itse asiassa tämä ei ole ollenkaan hullumpaa, sillä näin tulee luettua myös sarjakuvaa jota ei taatusti muuten lukisi.

Antologiahan on kirosana.
Siinä on kuitenkin aivan erilainen tuntu ja mahdollisuuksien kirjo. Hyvin usein varsinkin toimittaessa miettii mitkä toimivat keskenään ja mitkä eivät.
Mutta tuo on lähtökohta: monipuolisuus.
Joskus olen löytänyt niistä kiinnostamattomista todellisia helmiä.
Laadusta ei vastikaan ole tarkoitus tinkiä vaan tarjota mahdollisimman runsas kattaus mitä sarjakuvalla on annettavaa.

Katsotaan mitä tunnelmanvaihdoksille voi tehdä.