Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Muëslista  (Luettu 97064 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Re: Keskustelua Muëslista
« Vastaus #135 : 11.08.2007 klo 20:55:24 »
Milloin uusi Muësli on tilattavissa?
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

tertsi

• Vieras
« Vastaus #136 : 11.08.2007 klo 20:59:51 »
Mä voin lähettää tilinumeroni sulle ja sitten kun rahat on mun tilillä, niin lehti lähtee kohti Tukholmaa. Kunhan se on ensin saatu painokoneesta ulos...    8]

Kaavailtu ilmestymispäivä on 15.9.

EDIT:
Lehden käypä hintakin pitäisi päättää.
39 sivua sarjakuvaa = ?? euroa

« Viimeksi muokattu: 11.08.2007 klo 21:05:12 kirjoittanut Tertsi »

rama

• Jäsen
« Vastaus #137 : 11.08.2007 klo 21:03:58 »
Mä voin lähettää tilinumeroni sulle ja sitten kun rahat on mun tilillä, niin lehti lähtee kohti Tukholmaa. Kunhan se on ensin saatu painokoneesta ulos...    8]

Virallinen ilmestymispäivä on 15.9.

Rock'n roll!!! 8]
Ja tilinumero mulla näkyy jo olevan viime kerrasta...
      Errol Flynn

tertsi

• Vieras
« Vastaus #138 : 11.08.2007 klo 21:07:17 »
Rock'n roll!!! 8]
Ja tilinumero mulla näkyy jo olevan viime kerrasta...
Bra!
Oottele vielä sen maksun kanssa. Kuten edelle lisäsin, hinta on mietinnässä. En halua riistää pikku lukijoita, ehkä.

Pannaan mainosbanneri tänne Kvaakkiin joskus syyskuussa. Siitä selviää sitten  hintakin.

rama

• Jäsen
« Vastaus #139 : 11.08.2007 klo 21:10:42 »
Bra!
Oottele vielä sen maksun kanssa. Kuten edelle lisäsin, hinta on mietinnässä. En halua riistää pikku lukijoita, ehkä.

Excellent, mä olen nykyään tällainen köyhä sarjakuvanvääntäjä/friilanseri. Uusmedia-alan tulot ovat ”ett minne blott”... ;D

P.S. Riistä nyt ainakin sen verran että saat kulut pois ja pari kierrosta kaljaa tekijöille!
      Errol Flynn

tertsi

• Vieras
Vs: Re: Keskustelua Muëslista
« Vastaus #140 : 29.08.2007 klo 23:54:58 »

P.S. Riistä nyt ainakin sen verran että saat kulut pois ja pari kierrosta kaljaa tekijöille!

Aika lailla omakustannehintaan tuo menee myyntiin. 3€.

Mutta eiköhän tekijöille saada kuitenkin taiottua pari kaljaa.
Jos ei muualta niin Alepasta ainakin.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Keskustelua Muëslista
« Vastaus #141 : 30.08.2007 klo 00:01:43 »
3€ ? Kolme euroa?
En tiedä mistä aiot tekijöille sillä rahalla saada pari kaljaa (oletan ettet tarkoita sukulaismamman tekemää kotikaljaa)
Kieltäydyn uskomasta Alepa-teoriaan.
Saako maksaa 3,50? ns.turkulaisalennus?
neljällä eurolla saisitte Cosmicista tuopin ja minä voin hankkia riittävän määrän pillejä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #142 : 30.08.2007 klo 00:03:27 »
Lehden hintahan on aina sidottava ns. tuoppi-indeksiin.
O. Koivusen kansi on kyllä upea! Odotan innolla tätäkin mumeroa!

Timo

tertsi

• Vieras
« Vastaus #143 : 30.08.2007 klo 00:07:19 »
En tiedä mistä aiot tekijöille sillä rahalla saada pari kaljaa (

I beg, steal or borrow.   ;)
http://www.youtube.com/watch?v=LCksz4z4BG4

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Vastaus #144 : 30.08.2007 klo 08:17:08 »
Aika lailla omakustannehintaan tuo menee myyntiin. 3€.

Mutta eiköhän tekijöille saada kuitenkin taiottua pari kaljaa.
Jos ei muualta niin Alepasta ainakin.

Onko mulle tiedossa kaljaa?  :o

edit: hitto toi video on ahdistava :D
« Viimeksi muokattu: 30.08.2007 klo 08:21:21 kirjoittanut kalmisto »

rama

• Jäsen
« Vastaus #145 : 30.08.2007 klo 09:04:34 »
I beg, steal or borrow.   ;)
http://www.youtube.com/watch?v=LCksz4z4BG4

Tai sitten nostat hinnan suosiolla esm 5 eguun?  :P
      Errol Flynn

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #146 : 30.08.2007 klo 09:24:54 »
Kaljaa kaikille!

Aika halpahan tuo hinta on, mutta menköön nyt kampanjatarjouksena? Jos vaikka saatais uusia lukijoitakin. Ja onpahan varaa ostaa muutakin kivaa festareilta. :)

Vähän jänskättää, millaista palautetta oma juttu saa. Kun on niin eri tyyliä kuin viimeksi. Mutta itse olen ainakin aika tyytyväinen lopputulokseen, ja se kai on tärkeintä. Tuosta pystyy myös kehittelemään jatkotarinaakin, jos juttu miellyttää...

rama

• Jäsen
« Vastaus #147 : 30.08.2007 klo 09:30:17 »
Vähän jänskättää, millaista palautetta oma juttu saa. Kun on niin eri tyyliä kuin viimeksi. Mutta itse olen ainakin aika tyytyväinen lopputulokseen, ja se kai on tärkeintä. Tuosta pystyy myös kehittelemään jatkotarinaakin, jos juttu miellyttää...

Ja oheistuotteita!! Tilaa nyt oma puhallettava kotipiru ;D
      Errol Flynn

tertsi

• Vieras
« Vastaus #148 : 30.08.2007 klo 11:32:22 »
Onko mulle tiedossa kaljaa?  :o

Pitäähän sitä nyt saada jonkinlainen palkinto rasittavasta piirrosurakasta!
Mutta kohtuus kaikessa.
Pari tuoppia siis, korkeintaan. Meillä Muëslissa ei pröystäillä!
  ;D

Sika

• Jäsen
« Vastaus #149 : 06.09.2007 klo 23:40:32 »
Eli täältä lähtee!
Taidan olla ensimmäisten joukossa, jotka saivat uutukaisen Muëslin käsiinsä tänään.
Yleinen  ilmestyspäivä taitaa olla vasta festareilla, joten tunnen itseni hieman "lellipennuksi".

Ensimmäinen ajatus lehdestä kirjekuoresta ottaessani oli, että oliko edellinen lehti mattapintainen? koska lukuhetkellä ei ollut mahdollisuutta katsastaa kyseistä lehteä.
Uuden lehden kannet siis mukavan liukkaat.

Lehden kannesta vastaa lehden uusi tulokas O.K ja jälki on mukavan erilaista verrattuna ensimmäisen numeron löysän rennon oloiseen jälkeen.
Kannessa poseeraava naikkonen onkin ensimmäisen tarinan päähenkilöitä, tarinasta vastaa edelleen sama henkilö. Ensimmäistä tarinaa lukiessani ihailin täydellisen mustaa jälkeä paperilla. Muëslia ei vois siis ainakaan vähätellä verrattaessa r-kioskin hyllyissä oleviin lehdyköihin.

Lehden ensimmäinen tarina on realistisella otteella piirretty ja täytyy sanoa, että hyvä niin. Piirtäjä Otto Koivusesta en tiedä ikää enkä taustoja, mutta huomaa, että  harjoiteltu on. Mustaa on käytetty hyvin ja värejä ei oikeastaan kaipaa ollenkaan.
Tarina jää lopussa sellaiseen vaiheeseen, että jatkoakin on helppo tehdä, mutta loppu ei sitä vaadi. Ainut valituksen aihe löytyy minusta tekstauksesta, joka on hieman tylsä. Iso miinus tämä ei siis ole ja vain minun mielipiteeni.

Seuraavan tarinan on taiteillut aikaisemmastakin Muëslista tuttu Kreivi Karsten(sori en jaksanut ehtiä mistä tuon pilkun saa e:n päälle). Itselle ensimmäisen lehden Kuningas ei avautunut täysin, mutta nyt on menty parempaan suuntaan. Tarinasta löytyy jopa tällä kertaa selvä juoni. Piirustusjälki on omaperäistä edelleen ja tarinaan on tuotu uusia hahmoja. Omasta mielestäni Kuninkaan ruutujen asettelua voisi vähän tihentää, saisi enemmän tapahtumia sivuille. Nyt tuntuu, että tyhjää tilaa jää liikaa. Kuninkaan painojälki on nyt parantunut, edellisessä oli tainnut Karstenin ohut viiva haparoitua painossa.

Kolmannen tarinan takaa löytyy kvaakista ja blogistaan tuttu Grezen.
Grezen oli lähtenytkin vähän erilaisella idealla liikkeelle, kun ensimmäisessä numerossa. Grezenin hahmot ovat mukavan sympaattisia ja ilmeikkäitä ja sivellinjälki? miellyttää silmää, varsinkin puhekuplat ovat mukavan korostettuja.
Tarina on jopa jollain tasolla julma, mutta lopuksi jää tarinasta silti mukava fiilis.
Ensimmäisen lehden tarinassa olin huomaavinani paljon perspektiivi virheitä, jotka kai kuuluvat tyyliisi tarkoituksella, mutta tässä uudessa virheitä ei sattunut silmiini
niin pahasti.

Toiseksiviimeisen tarinan takaa löytyy Holle perinteisen varmalla tyylillään.
Tarinassa ei ole puhekuplia ollenkaan, mutta ei niitä kaipaakkaan. Luulisin, että tarinan voi käsittää monella tavalla. Tarina on muihin verrattuna aika lyhyt ja enemmänkin olisin voinut lukea. Tämä olisi mukava nähdä väreissä. Sanoisin, että ei parasta Hollea, mutta viihdyttävää.

Viimeisen tarinan on kyhännyt lehden toimittaja Tertsi. Tarina jatkuu siitä mihin edellinen tarina jäi ja saadaan Arikarin salaisuudesta lisää tietoa. Tertsi on parantanut jälkeään edellisestä. Enää en huomaa hutiloidun oloisia hahmoja, kuten oli ensimmäisessä tarinassa (esim. "mummo"). Tertsi on kehittänyt omaa tyyliään lähtemättä kopioimaan idolinsa Franquinin jälkeä ja  setti toimii.  Uuden tarinan ruuduista löytää harmaasävyjä, jotka tuovat lisää eloa tarinaan. Pidin eniten katunäkymä ruuduista joihin Tertsi oli mukavasti saanut vilskettä ja lähiö tunnelmaa. Miinuksia en oikein keksinyt väkisinkään, tarina olisi voinut tietysti olla pitempi. Toivottavasti seuraavassa tarinassa löytyy enemmän osuutta Paatsoselle
katu-uskottavalle ikirokkarille 8]

Uskoisin, ettei uusi Muësli jätä ketään kokonaan kylmäksi ja että kaikille löytyy mieluista luettavaa. Ehkä ensivuonna jopa kaksi Muëslia?  ??? Uskon, että lahjakkaita
tekijöitä löytyisi lisääkin täyttämään sivuja.

ps. olen liian väsynyt korjaamaan virheitä, ehkä huomenna.....(huomaa muuten että olen hidas kirjoittaja, meni tähän varmaan tunti....)
« Viimeksi muokattu: 06.09.2007 klo 23:47:08 kirjoittanut Sika »