Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Muëslista  (Luettu 97007 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
Re: Muësli
« Vastaus #60 : 18.09.2006 klo 12:52:12 »
Ja Kalmistolle tuosta VesaK:n arvostelusta:  Eihän tuo nyt minusta niin negatiiviselta vaikuttanut.

Ei mitään hätää. Kaikki on hyvin.  ;)

Kake

• Jäsen
  • "Sweet Spirit, comfort me!"
« Vastaus #61 : 22.09.2006 klo 09:00:34 »
Taas Kvaakin tuttua sisäsiittoisuutta... Eikö jo aikoja sitten sovittu
että pienlehdistä keskustellaan muualla ku tässä osiossa.
Petteri Oja siirsi vaikka kuinka monta lehteä Alternative-osioon. Muësli vaan
porskuttaa ku tekijöinä on valvojat sun muut Kvaak-lemmikit.

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Vastaus #62 : 22.09.2006 klo 09:18:50 »
Taas Kvaakin tuttua sisäsiittoisuutta... Eikö jo aikoja sitten sovittu
että pienlehdistä keskustellaan muualla ku tässä osiossa.
Petteri Oja siirsi vaikka kuinka monta lehteä Alternative-osioon. Muësli vaan
porskuttaa ku tekijöinä on valvojat sun muut Kvaak-lemmikit.

Missähän osiossa olisi sitten parempi puhua pienlehdistä, kuin pienlehti-osiossa? Alternativessako tosiaan? :D

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Vastaus #63 : 22.09.2006 klo 09:28:33 »
Weeee! \o/

Irene

• Jäsen
« Vastaus #64 : 22.09.2006 klo 09:30:02 »
Kyllä Grezenin juttu oli paras. Varsinkin kun irkkitilitykseni kuulemma inspiroivat tuota tekstariaihetta. ;)

Magiakoulu-tarinassa piirrostyyli oli kaunista, tarina kliseisen puoleinen, tai oikeastaan epätarinamainen... Parempia käsiksiä kehiin niin piirrokset pääsevät oikeuksiinsa.

Arikari-tarina näytti tutulta. Siis nimenomaan näytti. Parin sivun jälkeen tajusin Ahmed Ahne -piirtäjä Tabaryn vaikutteet. Esim. hemaiseva blondi oli ilmetty Teeveeshov Ahmed Ahneen lapsuus -tarinasta. Tarina ei oikein vakuuttanut, pientä kehitystyötä heitän sillekin puolelle.

Kalmiston juttu meni minultakin vähän ohi, sori. :/
« Viimeksi muokattu: 22.09.2006 klo 09:31:40 kirjoittanut Irene »
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
« Vastaus #65 : 22.09.2006 klo 09:31:49 »
Kalmiston juttu meni minultakin vähän ohi, sori. :/

Ei se mitään. Ei se sovi kaikkien huumoriin. ;) (ja se on ihan hyvä asia)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re: Re: Muësli
« Vastaus #66 : 22.09.2006 klo 09:34:01 »
Missähän osiossa olisi sitten parempi puhua pienlehdistä, kuin pienlehti-osiossa? Alternativessako tosiaan? :D
Kyllä juurikin täällä. Kane on siis oikeassa, mutta me valvojat olemme sen verran laiskoja, että ote välillä lipsuu (mistään suosimisesta ei kuitenkaan ole kyse). Koitan tämän päivän aikana saada erotettua kunnolla mysli-ilmoitukset varsinaisesta keskustelusta.
Siis: Pienlehti-osio on tarkoitettu omakustanteiden myynti-ilmoituksille (siksi se on markkina-alueella) ja tää Alternative-osio on tarkoitettu niistä keskusteluun (siksi se on täällä lukijoiden alueella).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

kalmisto

• Kreivi Karsten
  • Jäsen
  • Liikaa kahvia
Re: Re: Muësli
« Vastaus #67 : 22.09.2006 klo 09:37:43 »
Siis: Pienlehti-osio on tarkoitettu omakustanteiden myynti-ilmoituksille (siksi se on markkina-alueella) ja tää Alternative-osio on tarkoitettu niistä keskusteluun (siksi se on täällä lukijoiden alueella).

Tämä uutta. Selvä hommahan se sitten on, ihmettelin vaan että miten pienlehdet ei sovi pienlehtialueelle. Kenties alueiden uudelleennimeäminen tulisi jossain vaiheessa kyseeseen?

tertsi

• Vieras
« Vastaus #68 : 22.09.2006 klo 09:37:52 »
Arikari-tarina näytti tutulta. Siis nimenomaan näytti. Parin sivun jälkeen tajusin Ahmed Ahne -piirtäjä Tabaryn vaikutteet. Esim. hemaiseva blondi oli ilmetty Teeveeshov Ahmed Ahneen lapsuus -tarinasta.

En ole koskaan nähnyt tuota Ahmed Ahneen lapsuustarinaa. Tabaryn tuotanto on kyllä muuten suht tuttua.

EDIT:
Omasta mielestäni ponnistan Franquin-Walthéry-Koivisto-Holdaway -pohjalta. Kaukaisia, saavuttamattomia esikuvia siis nuo.

terv.
Kvaak-lemmikki  :D (Enhän mä edes tunne täältä juuri ketään!!) ???

« Viimeksi muokattu: 22.09.2006 klo 09:50:01 kirjoittanut tertsi »

Irene

• Jäsen
« Vastaus #69 : 22.09.2006 klo 09:54:23 »
En ole koskaan nähnyt tuota Ahmed Ahneen lapsuustarinaa. Tabaryn tuotanto on kyllä muuten suht tuttua.

En uskonutkaan että olisit plagioinut. Mutta haepa tuo albumi kirjastosta ja vertaa, niin luulen että löydät yhteneväisyyksiä :)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #70 : 22.09.2006 klo 11:37:56 »
terv.
Kvaak-lemmikki  :D (Enhän mä edes tunne täältä juuri ketään!!) ???

Jotkut tykkää provosoida ja nähdä salaliittoja kaikkialla, eihän siinä mitään uutta ole.

Minä tykkäsin uudessa Myslissä ehkäpä eniten Grezenin jutusta, joka oli selvästi parasta mitä olen Reetalta tähän mennessä lukenut.

Tertsin ja JJ Nääsin jutut olivat teknisesti loistokkaampia, mutta niissä itse tarina ei potkinut niin paljon. Tertsin jutun tekstin määrää on jo kritisoitukin, ja siihen laumaan yhdyn minäkin.

Kalmiston jutuissa oli ideaa, mutta liian ilmavaa oli niinkuin joku jo senkin sanoi.

Mutta mainio lehti puutteistaan huolimatta. Sen verran tasokas ulkoasultaan ja tekijöiltään, että on varaa antaa hieman enemmän kritiikkiäkin. Toivottavasti näemme vielä monta Muëslin numeroa tulevaisuudessa!

Ai niin, se hieman kummastutti, että kaikki tekijät esiintyivät nimimerkeillä. Kuitenkin esim. Reetta on omat julkaisunsa tehnyt omalla nimellään.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #71 : 22.09.2006 klo 16:09:57 »

Ai niin, se hieman kummastutti, että kaikki tekijät esiintyivät nimimerkeillä. Kuitenkin esim. Reetta on omat julkaisunsa tehnyt omalla nimellään.
Minusta oli kätevää kun kaikilla meillä oli lyhkäiset nimet. Ne sopivat tuohon kannen alapalkkiin kätevästi.

Ja jos Peyo teki nimimerkillä Strumffeja ja Morris Lucky Lukea, niin minä teen Arikaria. Oman nimen käyttö tuntuu liian juhlavalta tai totiselta.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
Re: Keskustelua Muëslista
« Vastaus #72 : 23.09.2006 klo 00:23:41 »
Mä olisin kyllä laittanut oman nimeni, mutta kun kaveritkin pisti nimimerkin, niin...  :D Näkyy tämä Grezen nyt melkein vakiintuvan taiteilijanimeksi jo...

Höö, mun juttua ei oo vielä haukuttu kertaakaan. Häpeäisitte. Ja huomenna sit sarjisfestareille ostamaan lehteä ja saamaan nimmareita!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #73 : 23.09.2006 klo 07:44:00 »
Kukaan ei olisi tuntenut mun  oikeaa nimeä lehden kannessa, kun taas "Tertsi" on tuttu jopa maamme rajojen ulkopuolella.

;)

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #74 : 23.09.2006 klo 10:32:45 »
Kukaan ei olisi tuntenut mun  oikeaa nimeä lehden kannessa, kun taas "Tertsi" on tuttu jopa maamme rajojen ulkopuolella.

;)

Precis ;D

Ja luin juuri uutisen, jonka mukaan Muësli voitti pienlehtitaivaskisan, eli GRATTIIIIIIIIIIIIS!!!
« Viimeksi muokattu: 23.09.2006 klo 16:48:48 kirjoittanut rama »
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com