Innostuin kokeilemaan Inducks toimintoja oikein tosissani tänään. On aikaisemmin tuntunut niin hankalalta ja sekavalta että käyttö on jäänyt aika vähäiseksi. Löysin mahdollisuuden listata omat Disney-kokoelmat ja täytyy sanoa että olen aika järkyttynyt tuloksesta. Melkein 2000 Disney-julkaisua!
Olen aktiivisisesti kerännyt ainoastaan Aku Ankan näköispainoksia, Don Rosan kootut ja Aku Ankan taskukirjoja. Taskukirjojakin jostain 220 numerosta eteenpäin vain jos vaihdossa en ole divarista löytänyt mitään muuta. Aku Ankka, sarjisekstra ja Roope-setä tulevat kyllä tilattuna mutta katoavat aina lukemattomana muiden lehtien taakse piiloon. Olen tuskaillut jo pitkään tilanpuutteen vuoksi ja näyttää että nämä Disneyt ovat salakavalasti valtaamassa hieman liian ison tilan kokoelmastani (24%). Nyt täytyy kyllä tutkia tarkkaan missä on sellaisia moneen kertaan julkaistuja tarinoita jotta pääsen turhista eroon.
itse kokoelmalistausta täytyy kyllä kehua. Hienosti kansikuvat näkyvissä ja tulostuksessa monia vaihtoehtoja listaustyypille.
Risuja annan kyllä siitä että esimerkiksi Aku Ankan taskukirjojen selkämyskuvat lasketaan erillisiksi julkaisuiksi ja pari muuta vastaavaa pisti silmään. Nuo ovat taskareissa kuitenkin kiinteästi ja antavat listaukseen mielestäni virheellisiä kappalemääriä.
Olisi myös hienoa jos pystyisi jotenkin merkitsemään esimerkiksi Aku Ankat jotka löytyy vaikka neljännesvuosikertoina tai näköispainoksina, niin että ne eivät itse Aku Ankkaan listattuna nostaisi kokoelmassa olevien julkaisujen määrää eivätkä listaamatta jätettäessä näkyisi puuttuvina.
Olisipa muistakin sarjakuvista tälläinen olemassa niin saisi helposti ylläpidettyä listaa puuttuvista lehdistä ja omasta kokoelmasta.