Tehty Apple Macintoshilla vuodesta 1984 lähtien.
Tehty VIC-20 ja Mac 2 voimin.
Science fiction on harvoin näyttänyt yhtä uljaalta pikselimassalta.
Sinä kun ystävällisesti perkaat usein minun sanomisiani täällä, niin tuohon täytyy postata sellainen korjaus, että Shatteria ei tehty Commodore Vic-20:llä.
Linkattu Geek.comin juttu on mielenkiintoinen, mutta kuten yleensä tämän aiheen kanssa, kovin puutteellinen. Sen sijaan mielenkiintoinen oli tämä paljastus.
The Mac Plus’s one-color screen measured a measly 512×342 pixels, so Saenz could only draw 2/3 of a page at a time. He only lasted a few issues, and the next artist drew the old-fashioned way and then scanned the pages to fake the effect.
Eli tietsikalla piirtäminen oli paitsi sairaan kallista, niin hidasta että siitä ei tullut mitään, vaikka Saenz käsittääkseni tienasi tuolla hommalla lopulta ihan hyvin(?).
Olen yrittänyt keskustella aiheesta (digisarjakuvat) Jokke Saharisen kanssa Sarja-infon viime vuoden numeroissa, mutta päättyköön nyt hänen väitteeseensä että käytän lähteenä ainoastaan Wikipediaa. Yhtenä projektina mulla on ollut avata tätä historiaa Suomen osalta artikkelin tai videon muodossa, mutta toistaiseksi en ole saanut valmista. Mulle kun on hieman epäselvää, onko aihe ylipäätään kiinnostava? (Yleensä mua näyttää kiinnostavan niin obskuurit jutut että muut ei jaksa moisista intoilla)
Tämän oman saavutukseni voisin jakaa vielä täälläkin. Vaikka kai sama linkki lienee jo jossain Kvaakissa.