Kirjoittaja Aihe: Kvaakkilaisten sarjakuvasivistys  (Luettu 41184 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Kvaakkilaisten sarjakuvasivistys
« Vastaus #165 : 22.06.2006 klo 03:19:56 »
Onneksi on keksitty kesäloma.

Mikä?

t

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #166 : 22.06.2006 klo 12:00:58 »
Sarjakuvasivistys on viime aikoina jäänyt Kvaakissa niin vähälle (lisääntyneiden terapia- ja hälyviestien kustannuksella) että jatkan juhannustaukoani Kvaakissa syksylle saakka. Tarkistan silloin tilanteen uudelleen.

Nyt ei enää kärsivällisyys ja aika riitä seulomaan jyviä akanoiden seasta

Keskityn Wikipedian sarjakuvaprojektiin ja PopuLAARin ylläpitoon.

Hyvää juhannusta kaikille!

Lurker ratsastaa auringonlaskuun... (jaa-a, kumpihan hahmoista mahdan olla?).
« Viimeksi muokattu: 22.06.2006 klo 12:02:55 kirjoittanut Lurker »

laureline

• Vieras
« Vastaus #167 : 22.06.2006 klo 17:39:57 »
Väärä mielipide. Menkää ja perustakaa Kaltsun kanssa Oikeiden Mielipiteiden Foorumi. OMFista tulee suosittu, sanokaa minun sanoneen
Heips! Yritin jo aloittaa OMF:n, mutta lyötiin lukkoon. Siis vääriin mielipiteisin jatkossakin mielipiteet. Outi ja Kaltsu! Saanko mä kirjoittaa teidän kanssa kvaakkiin?  ;D Alatteko mua ? ?
Hyvää juhannusta taas kaikille!
L

JackOf<3's

• -
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #168 : 23.06.2006 klo 15:49:36 »
Mitä mieltä olette?

Niin, minähän en Kvaakista mitään sivistyneistöä onneksi edes etsi, vaikka täällä sellainen olisikin (?). En etsi "sivistynyttä" keskustelua sarjakuvien tiimoilta, vaikka täällä sellaista ehkä enemmän arvostetaankin, kuin rentoa jutskailua, komi-peeloilua & positiivista pseudo-trollausta, mitä itse (yritän ainakin itselleni uskotella) edustavani. "Sivistyneet" ihmiset kun ovat sellaisia tylsiä turhimoja, eivät kuitenkaan edes juo oltta, katsele wrestlinkiä tai harrasta suojaamatonta seksiä ;D.

Ja minä olen kyllä ihan puhtaasti R-kipsan miehiä, mutten ainakaan mielestäni/toivottavasti esitä olevani mitään muuta, kuin mitä olen. Eli suomalainen perus-Paavo. Kansan mies. Akateeminen juntti. Hervantalainen/Kalliolainen/Varissuolainen.

Kvaakissa on IMO ihan kiva soppa: on mukuloita ja aikuisia, kaikenlaisia säätäjiä ja RautAkorpikin on modena ;D!

Turha jäykkyys vaan pois, niin kaikki suttaantuu omalla painollaan.

« Viimeksi muokattu: 23.06.2006 klo 15:51:26 kirjoittanut PaavoGold »
-

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #169 : 20.07.2006 klo 04:08:34 »
Vielä alkusivuihin palatakseni: joskus olen lukenut muusikkojen liiton lehteä, jossa on satunnaisesti klassisen musiikin levyjen seassa jotain pop-levyjä. Arviot ovat hauskaa luettavaa, kun  analyyseissä mennään vähän syvemmälle kuin perinteisten levyarvioiden "koukuttava riffi" -meininkiin. Silti: olivat kirjoittajat musiikillisesti kuinka päteviä tahansa, voi arvioijia kunnioittaa, mutta kyllä ne usein ovat ihan totaalisen väärässä. Sama pätee tietenkin elokuvien puolella Maskuloihin ja muihin vanhan koulukunnan pätijöihin.

Tää kuulostaa mielenkiintoselta mutta voitko vähän täsmentää. Miksi he ovat totaalisen väärässä?

Elitisti saa ja ehkä kannattaakin olla, muttei sillä kannata ylpeillä. Päinvastoin: hävetkää!

Kvaak on ainoa paikka jossa kehtaan ylpeillä lukemieni sarjakuvasivujen määrällä. Suo minulle se ilo.

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #170 : 20.07.2006 klo 08:52:40 »
"Sivistyneet" ihmiset kun ovat sellaisia tylsiä turhimoja, eivät kuitenkaan edes juo oltta, katsele wrestlinkiä tai harrasta suojaamatonta seksiä ;D.

En ilmeisesti ole sittenkään pyörinyt sivistyneiden ihmisten seurassa.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

OlliH

• Luopio
  • Jäsen
« Vastaus #171 : 20.07.2006 klo 15:14:02 »
Tää kuulostaa mielenkiintoselta mutta voitko vähän täsmentää. Miksi he ovat totaalisen väärässä?

Koska a) he olivat eri mieltä kanssani asiasta ja b) he olivat eri mieltä kyseistä genreä enemmän harrastavien ihmisten kanssa, (jotka kirjoittavat toisia kyseistä genreä harrastavien ihmisten lukemiin lehtiin). Vanhat lehdet ovat jo roskiksessa, mutta en-ole-varma-oliko-tästä-yhtyeestä-kyse-esimerkki: klassisen musiikin ystävä pitkälti haukkuu PMMP:n levyn ja Rumbassa tms. se saa viisi tähteä. Uskon kyllä että klassisen musiikin ystävä ymmärtänee minua enemmän yleisesti musiikista, mutta tässä tapauksessa luotan enemmän Rumban hemmoihin. Ja toki vielä enemmän uskon omia fiiliksiäni, vaikka niillä kovin vähän auktoriteettia musiikkimaailmassa onkin. Analogioita voi toki löytää elokuvapuolellekin: arvostan Bagheja ja Maskuloita, mutta ehkä kuitenkin enemmän niitä arvostelijoita jotka ymmärtävät että eri genrejä tehdään eri tarpeisiin jne. eikä niiden asettamisessa paremmuusjärjestykseen ole liiemmin järkeä.

Kvaak on ainoa paikka jossa kehtaan ylpeillä lukemieni sarjakuvasivujen määrällä. Suo minulle se ilo.

Sorppa, olen puoliammattimainen ilonriistäjä. Häpeä ja vaatimattomuus ovat suomalaisen kulttuurin hienoimpia puolia. Kiva kun kuitenkin kysyit.

Flemming Andersen

• Vieras
« Vastaus #172 : 26.12.2006 klo 23:02:16 »
Harva kuitenkaan näkee tarpeelliseksi törsätä 1000e vuosittain jenkkeihin ja Japaniin "sivistääkseen itseään" sarjakuvan saralla. Sitä varten kioskit, netti ja kirjasto ovat olemassa. Keskiluokkainen sarjakuvan ystävä ei polta massia sellaiseen mistä ei todennäköisesti pidä vain siksi, ettei herra Kaltsu loukkaantuisi meidän, moukkiemme tietämättömyydestä selaillessaan vaatimatonta elektroonista kaffelaamme ;)