Kirjoittaja Aihe: Floyd Gottfredson  (Luettu 240241 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • **
  • The Comics be with us...always!
Vs: Floyd Gottfredson
« Vastaus #870 : 29.11.2016 klo 20:45:59 »
Konnien kauhu ostettu.   8]

Toivottavasti kirjoja tulee lisää.
Joo kaikki Gottfredsonin materiaali jättikirjoiksi...kyllä ostan!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #871 : 30.11.2016 klo 22:04:28 »
Luettu ja hyväksi todettu, ainoa miinus on se, että "jo" näin aikaisin tuli pari uusintaa tuoreista Mikki- ja Hessu-julkaisuista.

Kannattaisi keskittyä julkaisemaan lähinnä sellaista matskua mitä ei ole pitkään aikaan nähty Suomessa.
Je suis alle kuuden euron pizza!

vekka_of_savo

• Jumalan ruoska
  • Jäsen
« Vastaus #872 : 01.12.2016 klo 11:19:05 »
Vielä kokoelma tai pari, niin alkaisi Gottfredsonin parhaimmat sarjat olla julkaistu.

https://coa.inducks.org/comp2.php?kind=nk&creat=FG&imgmode=1&vdesc2=on&vdesc=en&sort1=votes

Onkohan Sanomilla jo suunnitelmia jatkaa näitä julkaisuja?

Antti Peltola

• Ylläpitäjä
  • Vol. 4
« Vastaus #873 : 04.12.2016 klo 00:08:24 »
Pahakurjen kartanosta oli aikanaan jätetty Hesarissa pois osa Pollen sekavista kommenteista. Kirjassa eri tarinoiden Hesarin julkaisuvuodet ovat vähän mitä sattuu, niitä ei kannata uskoa.

Välähdys-tarinassa on sivun 75 viimeinen strippi suomennettu kirjassa erikoisen tuntuisesti. Ja alkuperäinen (liitekuva) onkin tosiaan hankalampi tapaus.

Salaisuuksien talo on sen verran kylmäävää tavaraa että ei varmaan ihan heti julkaista Aku Ankassa.

Loistelias paketti kaikkiaan, takakannen oikeaa alakulmaa myöten. Monoa vaan ja lisää kirjoja.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #874 : 24.03.2017 klo 12:18:17 »
Seuraava Sanomien FG-kirja on: Cowboy Mikki

https://www.adlibris.com/fi/kirja/cowboy-mikki-9789513244620
Je suis alle kuuden euron pizza!

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Just deal with it!
« Vastaus #875 : 24.03.2017 klo 14:33:06 »
Syksylle jälleen odotettavissa timanttinen julkaisu.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • **
« Vastaus #876 : 24.03.2017 klo 14:56:41 »
Tuleekohan kaikki Floyd Gottfredsonin materiaali näin jättikirjoina?

Kuinka monta jättikirjaa siitä tulisi, jos Sanomat painaisivat kaiken mahdollisen?
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #877 : 24.03.2017 klo 15:21:53 »
Tähän mennessä on keskitytty näissä noihin pitkiin tarinoihin, eli myöhemmät vuodet jolloin tehtiin viikon tai kahden vitsijatkumoita tai irtovitsejä ovat uudessa sarjassa näkemättä.
Samoin sunnuntaisarjojen jatkumoja ei kai vielä ole ollut (jos ei tässä uudessa ole esim. Karjavarkaita tai Kultakylän seriffiä)
Olisi niitä aika monta mutta luulen että ainakin sitä loppupuolta jää myös tulematta (toivottavasti kuitenkin joku kokoelma niitä yksittäisgageja)

Antti Peltola

• Ylläpitäjä
  • Vol. 4
« Vastaus #878 : 24.03.2017 klo 17:54:43 »
Ennakkotiedot julkaisusta Cowboy Mikki - Floyd Gottfredsonin hurjimmat villin lännen seikkailut.

Keuhko

• Jäsen
« Vastaus #879 : 24.03.2017 klo 23:07:17 »
Erittäin hienoa että tässä on näköjään saavutettu jo suosikkisarjan asema. Toivotaan sarjalle niin pitkää ikää että raaskisi heivata nuo Minä Mikit ja Minä Hessut hyllystä pois.

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Avustava toimittaja
  • *
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #880 : 27.03.2017 klo 09:44:42 »
Erittäin hienoa että tässä on näköjään saavutettu jo suosikkisarjan asema. Toivotaan sarjalle niin pitkää ikää että raaskisi heivata nuo Minä Mikit ja Minä Hessut hyllystä pois.

Säästä nyt vielä vanhat jättikirjat nuoruusaikojen muistomerkkinä, vaikka uudet ne tasoltaan hakkaavatkin. Niissä on sitä paitsi kerrassaan viehkot välimerelliseen esseistiikkaan nojaavat esipuheet, vaikka joihinkin on saattanut pesiytyä faktavirheitä. Esim. Timo osannee kertoa tarkemmin.

Uusien "vanhan" formaatin jättikirjojen suhteen (esim. tulossa oleva "Minä Taikaviitta") sen sijaan on syytä ottaa vaari Antti Peltolan varoituksesta.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #881 : 27.03.2017 klo 10:34:01 »
Ja strippimuodossa julkaistut jutut sopivatkin jättikirjoihin paremmin kun sivutaittoa ei tarvitse runnoa niinkuin Barkseissa tai italosarjoissa.

Keuhko

• Jäsen
« Vastaus #882 : 27.03.2017 klo 11:44:15 »
Säästä nyt vielä vanhat jättikirjat nuoruusaikojen muistomerkkinä, vaikka uudet ne tasoltaan hakkaavatkin. Niissä on sitä paitsi kerrassaan viehkot välimerelliseen esseistiikkaan nojaavat esipuheet, vaikka joihinkin on saattanut pesiytyä faktavirheitä. Esim. Timo osannee kertoa tarkemmin.

Eipä näillä itselleni mitään suurempaa nostalgia-arvoa ole, eikä rahallinen menetyskään olisi kummoinen kun kirjastopoistoja kumpikin. Toki olivat hankkimishetkellä kovinta mitä löytyi ja onhan se vielä iso kysymysmerkki että saadaanko kaikki tarinat uuteen kuosiin.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • **
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #883 : 27.03.2017 klo 14:37:51 »
vaikka joihinkin on saattanut pesiytyä faktavirheitä. Esim. Timo osannee kertoa tarkemmin.

Minä Hessun oivalliset esipuheet on tehnyt saksalais-ruotsalainen Horst Schröder, joka osaa asiansa, taitaapa muista poiketen tuo kirjakin olla alkuperältään saksalainen. Sitä kirjaa ei ainakaan kannata viskata pois. Piero Zanottoa on Minä Akussa ainakin ja kai myös Roopessa.

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • **
« Vastaus #884 : 27.03.2017 klo 15:06:09 »
Joo en minäkään heittäisi pois vanhoja jättikirjoja, vaikka olisivat kirjastokappaleita. Ne on kumminkin oman aikansa hienoja opuksia. Itselläni on haave ostaa kaikki jättikirjat omaksi. Ostan kylläkin vain 1. painoksia ja joissakin tapauksissa myös 2. painoksia, jos materiaali on muuttunut esim. Minä Roope-setä. Ovat vaan niin hintavia nuo kirjat, jos havittelee hyvässä kunnossa olevia.

Ongelmanahan tuossa on se säilytys tai paremminkin kirjahyllyyn pinoaminen. Ne pitää olla alahyllyllä tai kirjahyllyn poikkihylly notkuu tai menee poikki kokonaan.
Onneksi mulla on maalla tilaa varastoida...siellä on paljon vielä hyllytilaa mun sarjakuville.

Hieno homma, jos Aku Taikaviittakin saa oman jättikirjan.