Kirjoittaja Aihe: Floyd Gottfredson  (Luettu 246159 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Floyd Gottfredson
« Vastaus #225 : 09.01.2011 klo 06:11:26 »
Jos lukijoilla kiinnostusta riittää, voidaan tietysti julkaista kaikki, mutta 1955 jälkeen Gottfredsonin Mikit olivat yhden stripin vitsejä, ei enää jatkuvajuonisia seikkailuja. Ja niitä julkaistiin aina vuoteen 1975 saakka, joilloin Gottfredson jäi eläkkeelle.

Sitten on tietysti myös sunnuntai-sarjat erikseen, jotka eivät liittyneet noihin arkipäivien jatkuvajuonisiin sarjoihin. Gottfredson piirsi niitä vain vuodet 1932-1938. 1938 alkaen ne piirsi Manuel Gonzales.

Siis onhan niiden pakko julkaista myös nää 1955-1975 stripit...eihän tota muuten voi ikuna sanoa täydelliseksi.
Mulle riittää se, että kaikki mahdolliset Mikki-tarinat julkaistaan...vaikka olis vain yksi vaivainen ruutu sitten. Muutenhan tää lässähtää kuin pannukakku. Ei ole mitään järkeä ostaa vain vuoteen 1955 asti meneviä strippejä ja sit ilmottaa, että tässä on täydelliset Gottgredsonin Mikki Hiiri-sarjikset.
Ottakaa ihmeessä yhteyttä sinne Fantagraphicsiin ja luetelkaa kakki mahdollinen Mikki aineisto ja perään heittäkää, että kai nää kaikki julkaistaan vai tuleeko tästä kirjasarjasta nysä ja vain huono vitsi.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #226 : 09.01.2011 klo 13:06:57 »
Itse en usko että Sanomat koskaan julkaisee mitään FG-kirjasarjaa, sen verran huonossa huudossa Mikki Suomessa on, ja itse toivon ettei julkaise, mm. siitä syystä, että  Sanomien ylihinnoittelu on todella yliammuttua.

Yksittäisiä FG-kirjoja voi tulla.

Itselleni tärkeimpiä ovat nuo alkupään FG:t,  toki noi 1950-luvun jutut innostavat.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #227 : 09.01.2011 klo 17:07:56 »
Siis 10 ja puoli vuotta. Miettikääs 2021 joulukuussa saisitte vikan osan...pikkasen on pitkä aika. Kuinka varma yhtiö tää Fantagraphics oikein on...ettei vaan mene konkkaan ennen tota vuotta 2021. Onko Fanta kuinka vanha yritys ja onko se tehnyt näin pitkäaikaisia kirjasarjoja ennen. On tää vähän riski ruveta ostamaan tätä kirja-sarjaa, koska toi 2 kpl/vuosi on aika helvetin hidas vauhti. Kyllä pitäisi saada enenmmän tietoa tosta projektista...sisällyluettelo ainaskin kaikista tarinoista, että näkis kuinka kattava toi niiden täydellinen todellisuudessa oikein on.

Muakin kiinostaa noi 30-luvun sarjikset, mutta kyllä mä haluan noi loputkin nähdä eli kaikki materiaali aina viimeiseen hengenvetoon saakka.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

haplo

• Jäsen
« Vastaus #228 : 09.01.2011 klo 17:25:39 »
Vaikka sarja kesken jäisikin, on se luultavasti monen tarinan kohdalla helpoin tapa saada ne (mitkä julkaistaan). Se puoltaa hankkimista kovasti, vaikka jääräpäisesti olenkin pyrkinyt Disney-juttujen hankkimiset pitämään suomeksi julkaistuissa ettei homma ihan leviä.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #229 : 09.01.2011 klo 17:28:18 »
Siis 10 ja puoli vuotta. Miettikääs 2021 joulukuussa saisitte vikan osan...pikkasen on pitkä aika.
Paljon kauemmin on mennyt esim. kaikkien Blueberryjen hankintaan. Milloinkas Väijytys punaisessa laaksossa ilmestykään? 1973?
Dust ilmestyi 2009?
laskekaa siitä.

10 ja puoli vuotta ei ole aika eikä mikään.

(Kaikki mulle heti Nyt)

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #230 : 09.01.2011 klo 17:32:17 »
10 ja puoli vuotta ei ole aika eikä mikään.
(Kaikki mulle heti Nyt)

On se vanhalle ja sairaalle!

Sitten asiaan! Fanta on kyllä pieni firma n 20 tyyppiä töissä ja aina kun ollaan bisnesmaailmassa, niin riski nurinmenoon on olemassa ja varsinkin kustannusalalla on nyt turbulenssia ja kaikki on mahdollista, se on karu fakta.

Ei auta muuta kuin ottaa ilo irti niin kauan kun jotain ilmestyy.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #231 : 09.01.2011 klo 18:56:30 »
On se vanhalle ja sairaalle!

Sitten asiaan! Fanta on kyllä pieni firma n 20 tyyppiä töissä ja aina kun ollaan bisnesmaailmassa, niin riski nurinmenoon on olemassa ja varsinkin kustannusalalla on nyt turbulenssia ja kaikki on mahdollista, se on karu fakta.
Ei auta muuta kuin ottaa ilo irti niin kauan kun jotain ilmestyy.
Siis kyllä mä tän kirjasarjan tilaamisen aloitan, vaikka nyt ei ekaa kirjasarjaa pitemmälle meniskään...voihan olla, että tolla on jonkin verran kysyntää ja firma saa palkattua itselleen enemmän työvoimaa ja alkavat julkaisee 3 kpl/vuodessa noita kirjoja...huhuhuuuuu!!! Kauhee vauhti!
En onneksi ole kuin 38, joten kyllä mulla tommoset reilu 10 vuotta aikaa on tota tilata.

Esim. Avaruusagentti Valerian eka albumi tuli 1974 (mutsi osti mulle Liikkuvien vetten kaupunki albumin, kun olin 7-8 v) ja vika osa siitä tuli viime vuonna. Joten on täälläkin kerätty ihan tarpeeksi kauan.

Pitäis varmaan ostaa noi Minä Mikki Hiiri ja muut Gottfredsonin kirjat, jotka on Suomeksi tehty. Olen vaan lukenut niitä kirjaston kirjoina.
Onko joku tehnyt kattavan luettelon kaikista Gottfredsonin sarjakuvista, joita on julkaistu Suomessa. Sitähän vois keräillä samalla tossa, kun odottelee näitä Fantan kirjoja.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #232 : 09.01.2011 klo 19:17:15 »
Olen tehnyt ennen nettiaikaa ja löysinkin sen mapeistani. Katsotaan nyt jaksaisinko naputella sen tänne. Mukana on myös Gladstonen julkaisuja joita ei ole suomeksi ja joita itselleni haalin silloin. Mutta eihän niitä mistään enää saa.

Viime vuosien julkaisuja ei ole mukana. Näköjään luetteloa on kynällä täydennetty jossain vaiheessa.
No jos joskus ehdit tekemään, niin olisin kiitollinen listasta. Ne Gladstonet voi jättää väliin..ainoastaan suomenkieliset.
Mutta jos et jaksa naputella, niin pistä skannaten (niin jos taloudesta löytyy skanneria) se lista...kyllä siitäkin näkee ihan hyvin.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #233 : 09.01.2011 klo 20:53:26 »
Ankkalinnan Pamauksen numerossa 3 oli listaus Gottfredsonin kirjoissa julkaistuista sarjoista. Jos siitä on jotain iloa, niin sen saa luettavakseen PDF:nä Pamauksen kotisivuilta.
Siellä sivulla 6 alkaa artikkeli ja sen päätteeksi lista.

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #234 : 09.01.2011 klo 21:02:15 »
Ankkalinnan Pamauksen numerossa 3 oli listaus Gottfredsonin kirjoissa julkaistuista sarjoista. Jos siitä on jotain iloa, niin sen saa luettavakseen PDF:nä Pamauksen kotisivuilta.
Siellä sivulla 6 alkaa artikkeli ja sen päätteeksi lista.

Timo
Tossa on vain pieni osa noita. Aloin tässä ajan kulukseni tekemään tuolta Inducksista semmoista yksinkertaista excel-taulukkoa. Kattoo, nyt jaksanko tehdä tota loppuun...on aika paljon näitä sarjiksia.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #235 : 09.01.2011 klo 21:14:50 »
No joo, lista on vähän yli 10 vuotta vanha eikä siinä ole lehdissä julkaistuja sarjoja. Itse en kyllä edes hankkisi lehdissä julkaistuja, mikäli niiden taitto on muutettu.

Timo

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #236 : 09.01.2011 klo 22:05:21 »

Siis 10 ja puoli vuotta. Miettikääs 2021 joulukuussa saisitte vikan osan...pikkasen on pitkä aika. Kuinka varma yhtiö tää Fantagraphics oikein on...ettei vaan mene konkkaan ennen tota vuotta 2021. Onko Fanta kuinka vanha yritys ja onko se tehnyt näin pitkäaikaisia kirjasarjoja ennen.

Fantagraphics on julkaissut albumimuodossa kaikki Hal Fosterin Prinssi Rohkeat (ja myös kaikki John Cullen Murphynkin tekemät?) ja jo kertaalleen kirjoina kaikki Segarin Kippari-Kallet. Oletan, että molemmat sarjat veivät aikaa. Complete Peanuts on myös yli kymmenvuotinen projekti ja alkoi vuonna 2004. Heidän Krazy Kat -sunnuntaisivujen sarjaansa on tullut kohta kymmenen vuotta, aloittivat julkaisemaan sitä vuonna 2002, siitä, mihin muut kustantajat olivat aiemmin jättäneet kesken ja jatkoivat kronologisesti koko sarjan loppuun asti. Tämä osio tuli valmiiksi vuonna 2008, jonka jälkeen aloittivat sarjan alusta, julkaisemaan uudelleen niitä jaksoja, joita oli aiemmin tullut muiden kustantajien tekemänä, niin että lopulta parin vuoden päästä koko sarja on saatavilla Fantagraphicsin kirjoina.
Niin että siis kyllä, heillä on kokemusta ja näyttöä pitkien sarjojen tekemisestä.
Ja ennen kaikkea: suuri osa ostavasta yleisöstä tuskin olisi valmis tukemaan sarjaa, jos siitä tulisi monta kirjaa vuodessa.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2011 klo 22:08:06 kirjoittanut Jyrki Vainio »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #237 : 09.01.2011 klo 22:25:39 »
Fantagraphics on julkaissut albumimuodossa kaikki Hal Fosterin Prinssi Rohkeat (ja myös kaikki John Cullen Murphynkin tekemät?) ja jo kertaalleen kirjoina kaikki Segarin Kippari-Kallet. Oletan, että molemmat sarjat veivät aikaa. Complete Peanuts on myös yli kymmenvuotinen projekti ja alkoi vuonna 2004. Heidän Krazy Kat -sunnuntaisivujen sarjaansa on tullut kohta kymmenen vuotta, aloittivat julkaisemaan sitä vuonna 2002, siitä, mihin muut kustantajat olivat aiemmin jättäneet kesken ja jatkoivat kronologisesti koko sarjan loppuun asti. Tämä osio tuli valmiiksi vuonna 2008, jonka jälkeen aloittivat sarjan alusta, julkaisemaan uudelleen niitä jaksoja, joita oli aiemmin tullut muiden kustantajien tekemänä, niin että lopulta parin vuoden päästä koko sarja on saatavilla Fantagraphicsin kirjoina.
Niin että siis kyllä, heillä on kokemusta ja näyttöä pitkien sarjojen tekemisestä.
Ja ennen kaikkea: suuri osa ostavasta yleisöstä tuskin olisi valmis tukemaan sarjaa, jos siitä tulisi monta kirjaa vuodessa.

Hyvää infoo...no niin nyt näyttää hyvältä. Nyt vain toivotaan, että jälki on priimaa ja kirjasarjan sarjikset käsittävät kaikki Mikki-tuotannon aina eläkeikään asti.
Täytyykin alkaa kattelee mistä tän ostaa. Toi bookplussan kirja on kai halvin...olis kyllä kiva päästä tarkastaa näiden kirjojen painatuslaatu etukäteen, mutta kaikkea ei kai voi saada.
Olisipa Bookplussalla vielä myymälä sanomatalossa.

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #238 : 10.01.2011 klo 18:44:34 »
Bookplussasta löytyikin aika paljon alustavaa tietoa ensimmäisestä kirjasesta. Hyvä tietää, olen nyt nimittäin virallisesti päättänyt tilata ainakin ensimmäisen osan.
Osaako kukaan sanoa mikä kummajainen tämä on? En googlettamalla löytänyt mitään tietoa.

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Vastaus #239 : 10.01.2011 klo 19:28:39 »
Tämä kysymys voi sopia paremmin johonkin muuhun ketjuun, mutta esitän sen kuitenkin täällä, kun se koskee Gottfredsonin sarjoja: Onko tarinaa nimeltä "Bobo the Elephant" julkaistu koskaan suomeksi kokonaisuudessaan? Inducksistakaan en osaa kaivaa esiin kuin yhden jättikirjassa "Minä Hessu" julkaistun ruudun. Jos tarina on jäänyt julkaisematta, niin miksiköhän?