Kirjoittaja Aihe: Howard Chaykin- nero vai perverssi?  (Luettu 21433 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re: Howard Chaykin- nero vai perverssi?
« Vastaus #15 : 28.03.2006 klo 14:43:07 »
Tuota myöhempinä aikoina kysyisin, että mikä on määritelmäsi?
Niin, mitenkäköhän sen selittäisi. Barryllä nykyinen tyyli on ollut jo 80-luvulla ja Conaneissakin (oletan, että Conanit olivat 70-lukua) siihen oli jo viitettä. Sitä ennen Barry oli yleisen tavan mukaisesti pelkkä Buscema-klooni* (ja Buscema taisi ainakin osittain aloittaa Kirby-kloonina).
Chaykin taisi myös "löytää" tyylinsä (toisin sanoen alkoi tehdä omalla tyylillään) 80-luvun puolella. Mainitut Tähtien Sota ja Teräsmies ovat molemmat 70-luvun tuotantoa ja nykyisestä tyylistä ei ole vielä vihjaustakaan. Sen sijaan Thrillerissä julkaistuissa sarjoissa Chaykin jo porskuttaa omalla tyylillään.

*Ja tähänhän syynä oli silloinen yhtenäistämispolitiikka. Sarjat koitettiin piirtää mahdollisimman samankaltaisella tyylillä. Samasta syystä Kirbyn Teräsmiehen naamatkin piirrettiin uusiksi.
Mielestäni kyse ei siis niinkään ole tyylin löytämisestä vaan haluttuun muottiin sopeutumisesta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #16 : 28.03.2006 klo 15:38:19 »
70-luvun supertähdet pitävät mmutenkin yhtä. Vanhan Comics Scene lehden haastattelussa W. Simonson ja F.Miller muistelivat aikoja yhteisessä studiossaan Chaykinin kanssa.
Selittää monta asiaa.

Koskas tällainen stutio on ollut? Chaykinin Blood & Judgement ja Millerin Dark Knight Returns ilmestyi yhtäaikaa, ja kumpikin käytti samaa tekniikkaa, eli päähän pätkimisen välissä oli tv-ruutuja joissa kerrottiin The Shadown/Batmanin pätkineen päihin. Kyseessä ei siis ollut sattuma, jos eivät ihan samassa työhuoneessa olleet 1986 niin ainakin ovat keskustelleen toistensa matskusta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #17 : 28.03.2006 klo 16:01:11 »
Koskas tällainen stutio on ollut?

Jos oikein käsitän 1980-luvun alkupuolella, koska Miller kertoo Chaykinista ja Simonsonista olleen apua Daredevilin kanssa. Voi olla 70-luvun loppukin.
Ovat yhä väleissä ja eivät ne ameriikan piiritkään niin isot ole.

Lönkka

• Vieras
« Vastaus #18 : 28.03.2006 klo 16:38:55 »
Näyttäisi Marvelilta pukkaavan kesäkuussa ulos Chaykinin kuvittamaa (ja olisko ollut Bendiksen kässämmää) New Avengersia. Eli numero 21 ainakin Chaykinin kuvittamaa.

Parhaimpia asioita kuitenkin Chaykinissä on se että äijällä on selkeästi oma tyylinsä jos ei jotain noita ikivahnoja juttuja oteta huomioon.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #19 : 30.03.2006 klo 11:04:54 »
Näyttäisi Marvelilta pukkaavan kesäkuussa ulos Chaykinin kuvittamaa (ja olisko ollut Bendiksen kässämmää) New Avengersia. Eli numero 21 ainakin Chaykinin kuvittamaa.

Vaikka vain kuvittaja niin epäilen että Marvelilla ollaan joko unessa tai aineissa....
Ja kas Batman:Legends of the Dark Knight 24-26 "Flyer pts 1-3"
tarina Chaykin, Howard piirros Kane, Gil.
Millä minä tämän olen missannut?!?
Onko joku tutustunut? Tekijäkaksikko on ainakin tiukka.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #20 : 30.03.2006 klo 11:07:10 »
Vaikka vain kuvittaja niin epäilen että Marvelilla ollaan joko unessa tai aineissa....
Aina kun joku täällä mainitsee jonkin tämänkaltaisen tunnen ikävän piston. Mulla kun aikoinaan oli kaikki Legends of the Dark Knightin numerot ainakin välillä 1-50, mutta menin ne sitten myymään. Siellä oli hurjasti loistavia juttuja, mukaanlukien tuo Chaykinin ja Kanen yhteistyö.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #21 : 30.03.2006 klo 11:29:37 »
Millä minä tämän olen missannut?!?
Onko joku tutustunut? Tekijäkaksikko on ainakin tiukka.

Erinomaisen kieroutunut kokonaisuus. Haluutko lainaan?

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #22 : 30.03.2006 klo 11:37:07 »
Erinomaisen kieroutunut kokonaisuus. Haluutko lainaan?

Toki. Katsotaan olenko illalla elossa ja Cosmicissa. Ehkä itse tahdot Thick Black kissin lainaan ;)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #23 : 30.03.2006 klo 20:55:52 »
Toki. Katsotaan olenko illalla elossa ja Cosmicissa. Ehkä itse tahdot Thick Black kissin lainaan ;)

Jos se on sulla englanniksi niin kyl! Mutta et ollut elossa. Ehkä ensi viikolla Kirjakahvilassa?

Frank N. Furter

• Jäsen
« Vastaus #24 : 01.04.2006 klo 03:10:25 »
En oo lukenut Chaykinilta kuin mainitut suomennetut jutut, mutta niiden perusteella, varsinkin Blackhawkin, olen pitänyt häntä nerona..

Muistan vielä kun sanoit joskus aikoinaan Thrillerin Blackhawkista että Toisen Maailmansodan lentäjäsankarit ei jaksa kiinnostaa. Mutta niin ne mielipiteet muuttuu kun vuosia kuluu.
Mutta joo, en ole Chaykiniin tutustunut paljon muuten kuin Thrillerin sivuilta, mutta Blackhawk ja Shadow on mainiota meininkiä. On jäänyt mieleen Shadowista se pätkä punk-klubilta, ne shadowkloonit ja laulajan lyriikat: "Elät syöden oksennusta, paska oot myös musta, hukuta ittes ajatusten Tonava..." Heh. Ei ole lehdet nyt käsillä, kuka oli suomentaja, miten hauskasti meni änglandiksi nuo sanoitukset?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #25 : 01.04.2006 klo 08:41:59 »
Muistan vielä kun sanoit joskus aikoinaan Thrillerin Blackhawkista että Toisen Maailmansodan lentäjäsankarit ei jaksa kiinnostaa. Mutta niin ne mielipiteet muuttuu kun vuosia kuluu.

Hetkinen... En kai minä enää Kvaakkiaikoinani ole ollut noin harhainen. Tunnetaanko me jostain kauempaa? Jos olet Kemistä niin mieleen nousee lähinnä kaksi vaihtoehtoa henkilöllisyydestäsi.

Renbo

• Uusi jäsen
« Vastaus #26 : 03.04.2006 klo 13:33:49 »
American Flagg on kyllä aika hienoo matskuu. Loistavaa että tämä unohettu helmi julkaistaan uudelleen.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #27 : 05.04.2006 klo 12:07:15 »
kaikkien suuresti rakastama Bite club saa jatkoa.
Chaykin-Tischman-Hahn kombinaatti tekee taatun kipeää sarjassa Vampire Crimes Unit.
Edellisen sarjan epäkuollut meganarttu Risa on epäiltyjen penkillä, ei kuitenkaan käsittääkseni seksipartneri-pappisveljensä murhasta...
Tämäkin sarja lyönee lukijaa kasvoille kuusikiloisella kampelalla.
Jostain syystä Bite club tuo mieleen elokuvan Prizzin kunnia. Paitsi että sarjakuva on kyllä raaempi ja jättää pahan mielen pidemmäksi aikaa.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2006 klo 17:21:29 kirjoittanut Curtvile »

Frank N. Furter

• Jäsen
« Vastaus #28 : 08.04.2006 klo 02:52:04 »
Jos jollain on viitseliäisyyttä niin vois laittaa vähän pidempää selvitystä/arvostelua Chaykinin American Flaggista ja Black Kissistä (onko ilmestynyt tradeina?). Noita siis käsittääkseni pidetään herran päätuotantona. Diggasin tosi paljon äijän Thrillerin tekeleistä mutta en ole tutstunut muuhun tuotantoon.

Hetkinen... En kai minä enää Kvaakkiaikoinani ole ollut noin harhainen. Tunnetaanko me jostain kauempaa? Jos olet Kemistä niin mieleen nousee lähinnä kaksi vaihtoehtoa henkilöllisyydestäsi.

Aivan oikein, olen se kaveri jolla on Jim Aparon piirtämä naama, kuten joskus totesit.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #29 : 08.04.2006 klo 11:48:22 »
Jos jollain on viitseliäisyyttä niin vois laittaa vähän pidempää selvitystä/arvostelua Chaykinin American Flaggista ja Black Kissistä (onko ilmestynyt tradeina?). Noita siis käsittääkseni pidetään herran päätuotantona. Diggasin tosi paljon äijän Thrillerin tekeleistä mutta en ole tutstunut muuhun tuotantoon.

Sain Curtvileltä lainaan Thick Black Kiss -traden. Painettu amerikkalaiselle vessapaperille, harmi kyllä. En oo vielä kerinnyt lukemaan (ehkä pääsiäisenä), mutta jo selailun perusteella tuon täytyy olla loistava.

Aivan oikein, olen se kaveri jolla on Jim Aparon piirtämä naama, kuten joskus totesit.

No niin arvelinkinkin! Avatarisi antoi hyvät perusteet olettaa että se olet juuri sinä.