Tuo on juuri se malli mikä minulla on ja mistä edellisillä sivuilla kerroin tarkemmin, niillä rajoituksilla.
Hyvä. Et varmaan ole löytänyt paremmin säätyvää skannausohjelmistoa?
Mä luulen että yritän kuitenkin vielä etsiä erillislaitetta niin skanneriksi kuin printteriksi. Jos lähden A3-laitteeseen, niin kyllä sen pitää olla mieluummin A3:sta isompi kuin A3:sta pienempi lasiltaan. Tällä hetkellä arviolistalla on seuraavat:
-Mustek Scanexpress A3 usb 1200 pro (hinta £138). Tää arveluttaa, en halua nähdä vetohihnan heijastuksia lasissa enkä halua että skanneri laukoo jotain autorun-ohjelmia.
-Epson GT20000 A3 (Hinta £895). Varmaan hyvä, mutta kallis, kovin kallis.
Eikö näiden välissä oo mitään joka olis käyttömukavuudeltaan esim samaa tasoa kuin tuo mun vanha HP Scanjet 4p edes? Alan olla vähän huolissani, kun sillä on jo yli 15 vuotta jatkuvaa käyttöä takana, että milläs ne työt sitten... 600x600 riittää skannausresoksi mulle ihan mainiosti, sillä ne painotuotteetkin loppupeleissä vedetään vaikka olis mikä korkearesoluutioinen tiedosto välissä.

(Vähän kyllä ovat nauraneet tietokonekirppiksillä, kun oon hakenut SCSI-kortteja joka sopis nykyisiin korttipaikkoihin. Mutta minkäs teet, 15 vuotta sitten SCSI oli kovaa rautaa, nopein ja paras väylä myös skannereille, ja IOmega ZIP200 levykeasemien kuningas.)
Mitä A3-tulostimeen tulee, niin Canon Pixma ix7000 A3 on oikean hintainen (£300), käsittääkseni nopea, ja värejä saa edullisesti isoissa pakeissa. Se on tietysti vaan mustesuihkutulostin, mutta on kai nekin kehittyneet 20 vuodessa, ettei kaikki ole pelkkää roisketta ja raitaa? Plussana se, että mustesuihkulla voi tulostaa esimerkiksi maalauspohjakankaalle.
Hitto, emminä tiedä. Ehdotuksia otetaan vastaan edelleen.
Kivi