Pistetääs multakin vähän kommentteja lisää, kun en niitä alun jälkeen ole kirjoitellut.
Kuikka, perushyvä kuva. Tykkään vahvasta tussausjäljestä. Noi raidatkin on hyvin onnistuneet. Miinusta oikeasta kädestä, joka näyttää liian lyhyeltä. Toi hauiksen kohta kaipaisi ehkä enempi varjoja, että tajuaisi, että se menee aika jyrkästi taakse päin.
Hollella hauska aihe. Sopii hyvin samaan sarjaan lepakkotyttöjen kanssa. Jalat tuntuvat kuitenkin olevan eri paria...
Vihakone, kommentoin vain tuota kakkosversiota. Oikea silmä on tosiaan liian pieni, kuten on tullut ilmi ja silmissä voisi olla hiukan kiiltoa, mikä tekisi ne elävämmiksi. Mutta muuten (etenkin oikea korva ja paljas kasvojen osa) on oikein hyvä.
Reiman kissa on kaikessa yksinkertaisuudessaan loistava. Siinä on valo ja varjot hyvin tasapainossa ja etenkin jalkojen asento miellyttää. Tässä on semmosta 30-40 -lukulaista film noir -tunnelmaa.
Zappon kissanainen...Yläosa kuvasta on sen verran tumma, että sieltä on vaikea mun näytöllä nähdä kunnolla yksityiskohtia (kasvot näkyy, mutta hiukset ja pään muoto katoaa taustaan). Käsissä (sormet) on vähän petrattavaa ja rinnat ovat eri kokoiset. Lisäksi itse suosin ohuempia nilkkoja. Etenkin jalkojen väritys on hyvää. Asento (jalat) on aika kissamainen, mistä plussaa. Hyvä pohja, mutta kokonaisuuten (lähinnä tussaus) vaatisi viimeistelyä.
Raman mangakissassa miellyttää värit. Oikean jalan paksuus pistää vähän silmään ja kuvan rajaus vielä korostaa sitä. Muuten hyvä.
Marjilla hyvä idea. Ja hyvä on toteutuskin.
Laurelin kissa on vähän haalea (toisaalta mun näyttö näyttää kaiken liian vaaleana). Jalkojen ja käsien kanssa on vähän ongelmaa. Ne kun näyttävät olevan samalla tasolla ja kolmiulotteisuus puuttuu. Vähän sama siis kuin Kuikan kissan kädessä. Mutta foreshortening (onko sille mitään yksinkertaista suomen kielen sanaa?) on vaikea juttu, tiedän (ja sen näkee ton mun kissan jaloista). Mutta tässäkin on kiva kissamainen olemus. Häntä ja pää ovat hyvin onnistuneet.
Psychicin kissassa noi kädet pistää tosiaan vähän silmään. Toisin kuin Sihvonen, minä tykkään noista valkoisista ääriviioista. Paitsi oikeassa jalassa, mihin ne eivät oikein tunnu sopivan ainakaan tuollaisena. Häntä tuntuu äkkiseltään lähtevän liian alhaalta, mutta se taitaakin tulla tuon hameen alta.
Marin kissaluonnos on hyvä. Tästä tulee joku sarja mieleen, mutta en saa mikä. Ei kun joo. Se Marvelin sarjakuvissa esiintyvä sci-fi -porukka, jossa on Kykloopin isäkin. Siinä on se kissanainen. Hiukset ja pörröinen häntä miellyttää. Asentokin on hyvä, vaikka vasen jalka tuntuu vähän liian lyhyeltä ja hitusen käyrältä (?).
Tertsin kissa yllätti. Ei ihan sitä tavallista tyyliä ja hyvin on onnistunut (siis kyllä se tavallinenkin tyylisi on hyvää, mutta osaat näemmä piirtää hiukan muullakin tavalla). Ei tosta tule mieleen oikeastaan mitään korjattavaa. Tunnelma on kivasti semmonen 60-lukulainen. Ehkä sekoitus alkupään Modesty Blaisea ja Joonasta. Sekaan ehkä hitunen Johnny Hazardia.