Juhlanumeroksi kyllä todellinen floppi. Scarpan tarina oli tietenkin hyvä, kuten hänen itse käsikirjoittamansa aina, vaikkei juoneltaan tietenkään Maestron loistavimpien tasolla. Loppulehti olikin sitten käsikirjoitusten osalta aikamoista roskaa.
Odotukset olivat kyllä ihan kohtalaisen korkealla, mikä on minulle loppujen lopuksi aika harvinainen tilanne Mikittömän julkaisun ollessa kyseessä. Oli huhua DVD:stä ja ties mistä, mutta mitä saatiin: yksi hyvä tarina ja muuten kehnoa kertakäyttökamaa. Mikä ihmeen tavoite Roopen toimituksella on julkaista tänä vuonna huonoimmat, tylsimmät ja ennalta-arvattavimmat italialaiset tarinat, joita löytyy?
Paljon parempaa olisi taas kerran varmasti saanut samalla vaivalla, sen tietää ihan inducksiakin tutkailemalla, tarinoita lukematta. Ei tunnu kiinnostavan lehden laatu enää toimitusta viime vuosien malliin. Kiitosta vaan tästäkin pilatusta julkaisusta.
Pari hyvää numeroahan tänäkin vuonna on tullut, 2 edellistä siis. Edellistä tosin ei voi Mustakaapu-erikoisnumeroksi kutsua hyvällä tahdollakaan. Mistä lähtien synttärispesiaaliksi on riittänyt 1 tarina + kansi + turhaakin turhempi "esittely" Roope-sedän tietotoimistossa? Scarpan klassikko yhdistettynä Castyn erinomaiseen Kaapu-tarinaan ja Motturan häikäisevään keräilykuvaan jättivät kuitenkin hyvän fiiliksen toukokuun numerosta. Nyt on se hyvä tunne muisto vain.
Onko kaikki hyvät jutut jo julkaistu vai missä vika on?
Siinä ongelman ydin ei todellakaan ole, pystyisin listaamaan vähintään monta sataa jollen yli tuhatta erittäin mielenkiintoista ja varmasti erinomaista meillä julkaisematonta italialaistarinaa. Ihan inducksin avulla, tarinoita lukematta. Toimitusta ei vain kiinnosta pitää lehden tasoa korkeana, kun täällä on tarpeeksi "Denniksiä", joille kelpaa mikä vain ja joiden mielestä missään ei ole koskaan mitään kritisoitavaa.
Jos itse saa tarinat valita valtavasta määrästä italialaista sarjakuvaa,
täytyy pystyä parempaan kuin Ropsun toimitus tänä vuonna.