Author Topic: Mangaa 3d  (Read 6762 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kojocci

• Guest
Mangaa 3d
« on: 04.01.2006 klo 20:24:07 »
Olen valmistanut 3d-mallinnusohjelmilla sarjakuvahahmoja ja nyt olen alkanut niiden avulla väsäämään sarjakuvaa ja filminpätkiä. Tässä muutamia luonnoksia, kuvia ei ole vielä muokattu.
Sivuhahmotelma: www.jessnet2005.com/shisei/index.html

Kojoccib

• Guest
Re: Mangaa 3d
« Reply #1 on: 05.01.2006 klo 08:57:16 »
Lisää kuvia:
www.jessnet2005.com/page2.jpg
Filmit:
Flash esityksenä
www.jessnet2005.com/ilmalaiva.html
www.jessnet2005.com/ilmalaiva2.html

Odota hetki latauksia ensimmäisen koko 833 kt toinen vähän yli mega.

HEsko

• Guest
« Reply #2 on: 05.01.2006 klo 15:54:45 »
En ole 3d-graffojen ja mangan ystävä, mutta täytyy myöntää, että ihan ok jälkeä
oot saanut aikaiseksi. Jotenkin animaatioissa jäi häiritsemään hahmojen
robottimaiset liikkeet, niihin kun sais enämpi eloa.

Sarjissivussa (siinä ekassa) häiritsee kanssa tokan ja kolmannen ruudun hahmon
asennot. Pienellä kuvakulma muutoksella ne saattaisi korjaantua ja samalla voitaisiin
saada enemmän tunnelmaa ja eloa kuviin.

Valaistukset, koneet ja taustat on aikasta hienoja. Kiva nähdä miten tällainen
juttu tulee toimimaan sarjakuvana.

Kojoccib

• Guest
« Reply #3 on: 05.01.2006 klo 18:44:47 »
Nämä filminpätkät tehty testaukseen. Lopullisessa kaikki varjostukset, kasvojen liikkeet ja tasaisempi kuva. Minulla on tällä hetkellä vain 1,3 gigan kone ja puolen minuutin lopulliseen filmin valmistamiseen kuluu koneaikaa noin 5 - 8 tuntia.
Tässä sommitelma lehden kanneksi.
www.jessnet2005.com/shisei/kansi.jpg

Kojocci

• Jäsen
  • Kyyninen Gubbe
« Reply #4 on: 05.01.2006 klo 20:49:38 »
Shisei Space Warrior sarja lähtenyt käyntiin, etusivu ja muutama alkusivu tehty:
www.jessnet2005.com/spacewarrior/index.html
.
.

Yhdistelmäkuva, alkuperäinen Mahtisormus elokuvasta (sain 3d-mallin) ja hahmo mekossa. Valmistettu LightWave 7.5, Poser 5 ja Photoshop 7.
« Last Edit: 06.01.2006 klo 20:36:51 by Kojocci »

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Reply #5 on: 08.01.2006 klo 12:13:50 »
Tjaa-a, ihan kivaa jälkeä mutta...

Kolmiulotteisuus tuo mieleen valokuvasarjakuvat  mikä  ei ole kovin hyvä asia.
Tietokonekuvissa on aina tietty "kliinisyys".
Täytyy olla tarkkana siinä kuinka todenmukaista tehdään että työmäärä pysyy järkevänä eikä mikään kuitenkaan töki lukijan silmiin, vrt Final Fantasy -leffa ja Ihmeperhe, jälkimmäisessä hahmot (no kaikki oikeastaan) ovat uskottavampia kuin ensimmäisessä.
Ja sitten syntyy helposti hässäkkä kun on valoa ja varjoa ja pari lisävaloa ja...
Tuntuu aika työläältä verrattuna siihen että vain piirtäisi koko homman, tosin anatomia- ja mittakaavavirheitä on helpompi välttää, mutta se aika joka siihen menee...
Ja jos hahmo nostaa jotain raskasta niin miten helposti noilla malleilla saadaan kasvonilmeet ja lihaksisto ilmaisemaan nostokohteen massaa?

Että kyllä minun mielestäni kynä on yhä ylivoimainen.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Kojocci

• Jäsen
  • Kyyninen Gubbe
« Reply #6 on: 08.01.2006 klo 16:27:24 »
Tjaa-a, ihan kivaa jälkeä mutta...

Kolmiulotteisuus tuo mieleen valokuvasarjakuvat  mikä  ei ole kovin hyvä asia.
Tietokonekuvissa on aina tietty "kliinisyys".
Täytyy olla tarkkana siinä kuinka todenmukaista tehdään että työmäärä pysyy järkevänä eikä mikään kuitenkaan töki lukijan silmiin, vrt Final Fantasy -leffa ja Ihmeperhe, jälkimmäisessä hahmot (no kaikki oikeastaan) ovat uskottavampia kuin ensimmäisessä.
Ja sitten syntyy helposti hässäkkä kun on valoa ja varjoa ja pari lisävaloa ja...
Tuntuu aika työläältä verrattuna siihen että vain piirtäisi koko homman, tosin anatomia- ja mittakaavavirheitä on helpompi välttää, mutta se aika joka siihen menee...
Ja jos hahmo nostaa jotain raskasta niin miten helposti noilla malleilla saadaan kasvonilmeet ja lihaksisto ilmaisemaan nostokohteen massaa?

Että kyllä minun mielestäni kynä on yhä ylivoimainen.
Kyllä noilla malleilla saa aika hyvin ilmeitä, kasvoissa keskimäärin noin 80 lihasta joita voi kontrolloida. Laitan tähän värittömämmän version yhdestä sivusta, omasta mielestäni näyttää paremmalta.
www.jessnet2005.com/spacewarrior/index.html
« Last Edit: 27.02.2006 klo 15:55:05 by Kojocci »

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Reply #7 on: 08.01.2006 klo 18:48:46 »
Hienon näköistä 3D-juttua. Sarjakuvallisesti jälki olis parempaa jos tulostaisi 3D-kuvat ja piirtäisi ne käsin uusiksi valopöydän avulla. Mutta miksi tehdä homma kahteen kertaan.

Jos haluaa vain säästää aikaa, niin sitten kannattaa keskittyä tekemään tikku-ukko sarjakuvia.

Kojocci

• Jäsen
  • Kyyninen Gubbe
« Reply #8 on: 08.01.2006 klo 19:41:15 »
Hienon näköistä 3D-juttua. Sarjakuvallisesti jälki olis parempaa jos tulostaisi 3D-kuvat ja piirtäisi ne käsin uusiksi valopöydän avulla. Mutta miksi tehdä homma kahteen kertaan.

Jos haluaa vain säästää aikaa, niin sitten kannattaa keskittyä tekemään tikku-ukko sarjakuvia.
Aion tehdä juuri tuon, mutta kuvankäsittekyohjelmalla.Kokeilen juuri erilaisia mahdollisuuksia muuttaa kuvia sanosinko graafisempaan muotoon etteivät ne näytä enää niin paljon koneella tehdyiltä.

FreakyMike

• Taideseppä
  • Jäsen
  • weird bastard
« Reply #9 on: 08.01.2006 klo 19:51:12 »
Joissakin renderointiplugeissa saa suoraan lähes kaksiuloitteista jälkeä, eli esimerkiksi ihmisistä tehdyt mallit näyttäisivät enemmän vaikka piirrossarjojen hahmoilta kuin varsinaisilta 3D-malleilta.
Minulla on kokemuksia lähinnä Rhinoceros ohjelmasta, ja siinä on tämmöinen Penguin renderi kyseiseen tarkoitukseen. Muilla ohjelmilla on varmasti paljon parempiakin plugineja.

http://www.penguin3d.com/features.htm
http://www.flexicad.com/service/presse/details.php?id=36
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #10 on: 08.01.2006 klo 20:09:17 »
Byrnehän käyttää varsin paljon 3d-malleja sarjoissaan. Aiemmin hän liimasi sivulle tulostettuja kuvia, kuten tämä Hidden yearsissa ollut sivu.
Nyttemmin Byrne on siirtynyt siihen, että hän piirtää mallin valopöydällä sivulle ja tussaaja joutuu siis tussaamaan senkin, kuten tässä Doom Patrolista olevalla sivulla.
Lisäksi hän on käyttänyt 3d-malleja kansissa.

Mitä noihin tässä ketjussa oleviin sivuihin tulee, niin toi mustavalkoinen juttu toimi parhaiten. Muissa hahmot ja ympäristö oli liian erillisen tuntuista.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Reply #11 on: 09.01.2006 klo 20:09:40 »
en tykännyt, liian räikeät värit. olen minäkin kanssa kauhea pikkunipottaja.
tuo mustavalkoinen toimi parhaiten. kai sen takia koska ei ollut räikeitä värejä.
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

Kojocci

• Jäsen
  • Kyyninen Gubbe
« Reply #12 on: 09.01.2006 klo 20:18:49 »
en tykännyt, liian räikeät värit. olen minäkin kanssa kauhea pikkunipottaja.
tuo mustavalkoinen toimi parhaiten. kai sen takia koska ei ollut räikeitä värejä.
Katsoitko oikeasta sivusta? muutin kuvat murretuiksi väreiksi ja tasoitin kuvien väriskaalan: www.jessnet2005.com/spacewarrior/index.html
ps. miten on monitorin värien säätö. Olen joutunut monesti tekemisiin sivuja valmistaessani vääriin värisäätöihin asiakkaitteni näytöissä. Monesti ihmiset laittavat liikaa kontrastia ja värejä, mutta silmä tottuu siihen nopeasti ja pian ne vaikuttavat täysin normaaleilta.
« Last Edit: 09.01.2006 klo 20:50:13 by Kojocci »

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Reply #13 on: 10.01.2006 klo 17:02:15 »
älä nyt raivoa siellä...  ;)

mielestäni "räikeät värit" sanontaa ei pysty määrittelemään. eli se on vain minun mielipiteeni. omalle värisilmälleni värit olivat liian räikeät, mutta en voi pakottaa ketään samaan mielipiteeseen.
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

Kojocci

• Jäsen
  • Kyyninen Gubbe
« Reply #14 on: 10.01.2006 klo 17:06:31 »
älä nyt raivoa siellä...  ;)

mielestäni "räikeät värit" sanontaa ei pysty määrittelemään. eli se on vain minun mielipiteeni. omalle värisilmälleni värit olivat liian räikeät, mutta en voi pakottaa ketään samaan mielipiteeseen.

;D EN MINÄ RAIVOA, EN KOSKAAN !!!! ,olen itse rauhallisuus. :D