Kirjoittaja Aihe: Häjyt aloitti Länsiväylässä  (Luettu 3132 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
Häjyt aloitti Länsiväylässä
« : 01.01.2006 klo 19:16:55 »
Espoon seudulla jaettavassa ilmaisjakelulehdessä Länsiväylässä aloitti Timo Mäkelän Häjyt. Mitä muita sarjakuvavaihdoksia tapahtui lehdissä vuoden vaihtuessa? Minusta Timo Mäkelä on Suomen parhaita sarjakuvan tekijöitä tällä hetkellä. Hesarissa sunnuntaisin ilmestyvä Minun Elämäni on kyllä vähän menettänyt otettaan, aikaisemmin olin sarjan suuri fani. Mäkelä on aito Taiteilija, hän ei koneella piirrä vaan käsin. Minusta se on oleellinen asia ja arvostan aina taitavia ihmisiä.

Edelleen ihmettelen, mihin ja miksi Laihonen & Ludwig hävisi Länsiväylästä? Olen sitä kysynyt monesti mutta en ole saanut vastausta. Laihosta piirsi hauskan Nakin ja Tapin piirtäjä Raita. Pitääkö laittaa Länkkäriin tai Raidalle postia? Ei nyt niin kovasti kiinnosta... Ihmetyttää vain. Ensin oli kolme sarjaa, sitten L&L tuli vuorottelemaan ja sitten hävisi tai jotain; en lue ko. saunansytykettä kovinkaan tarkkaan vaikka olenkin espoolainen.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Re: Häjyt aloitti Länsiväylässä
« Vastaus #1 : 01.01.2006 klo 21:30:03 »
Laihosta piirsi hauskan Nakin ja Tapin piirtäjä Raita. Pitääkö laittaa Länkkäriin tai Raidalle postia?

Ratia, ei Raita. Eli Mattipekka Ratia, Jysäyksen päätoimittaja.

Mattipekka

• Jäsen
« Vastaus #2 : 01.01.2006 klo 23:09:24 »
Minun Elämäni on kyllä vähän menettänyt otettaan, aikaisemmin olin sarjan suuri fani.

Olen eri mieltä. Aina kun Timppa tuntuu alkavan toistaa itseään Hesarissa, hän yllättää jollain nerokkaalla käänteellä. Joulukuun jaksot Minun Elämäni-sarjaa ovat olleet erittäin kypsää ja seesteistä tavaraa. Vuoden vaihtumista käsittelevä tuorein jakso sai filosofisuudessaan minut haukkomaan henkeä ihastuksesta. Minun Elämäni ja Nytissä ilmestyvä Pieni Kuolema ja Tilsa ovat ainoat lukemisen arvoiset sarjakuvat Hesarissa. Tai no, Naisen kanssa uusien taiteilijoiden tulkitsemana oli hetken aikaa myös todella hyvä.

Edelleen ihmettelen, mihin ja miksi Laihonen & Ludwig hävisi Länsiväylästä?

Eiköhän sarja vain ollut niin huono, että uusi päätoimittaja pisti sen ensi töikseen pellolle. Nykyään symppaan päätoimittajia ;) Ei L&L:llää kannata enää takaisin kysellä, minä olen lopettanut piirtohommat ja Länsiväyläkin on ihan erilaisessa kilpailutilanteessa nykyään. Nyt kun en enää työskentele lehdelle, olen huomannut, että eipä sitä mitenkään säännöllisesti tule luettua. Sehän taas on myrkkyä jatkosarjoille.

Häjyt on hieno sarjakuva ja sen valinnassa näkyy selvästi Länsiväylän sarjakuvatoimittaja Klaus Nurmen (kaikki muistavat varmasti ensimmäisen Kannuksen loistavan kansitarinan tekijän) käden jälki.

En ole katkera, tai en sitä ainakaan jaksa aktiivisesti ajatella, mutta tietyllä tavalla hassua tietysti on, että Espooseen sijoitettu sarjakuva Espoolaisessa paikallislehdessä korvautuu leimallisesti Pohjanmaalle sijoittuvalla sarjakuvalla. Tässä on varmasti tutkittu Espoon muuttotilastoja ja löydetty menestysresepti, jolla pistetään kampoihin Vartissa ilmestyville Lassille ja Leeville, Vastakarvalle ja Mutsille, puhumattakaan 100:n ja Metron sarjoista.
Hemmetti, tässähän menee koko työpäivä, en enää ikinä kirjoita Kvaakkiin:(

zeke

• Jäsen
« Vastaus #3 : 02.01.2006 klo 10:01:03 »
Mitä muita sarjakuvavaihdoksia tapahtui lehdissä vuoden vaihtuessa?

Tampereella ilmestyvässä Aamulehdessä aloittaa Petri Hiltusen jatkuvajuoninen lännensarja Kalkkaro. AL:n mukaan ensimmäisenä Suomessa.

"Arizona 1868. Näillä kuumilla ja kuivilla seuduilla jokapäiväinen aherrus oli taistelua elämästä ja kuolemasta. Tähän vihamieliseen ympäristöön oli sopeutunut täydellisesti... KALKKARO"
-zeke-
"Ei painovoimaa oikeasti ole, vika on Maassa."

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Häjyt aloitti Länsiväylässä
« Vastaus #4 : 11.03.2014 klo 01:12:40 »
Löyty sitten tuo alkuperäinen kokoelma nimmaroituna ja taiteiltuna 4 eurolla.
Ja paljonkos se uusi kokoelma maksaisi? Ja varmistan nyt vielä, että tässä kaikki koottu ja kokoelmasta ei ole kuin nämä kaksi versiota, uusi ja vanha?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.