Kirjoittaja Aihe: Don Rosa  (Luettu 448525 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
Vs: Don Rosa
« Vastaus #180 : 10.07.2007 klo 20:56:48 »
Öh, hiffasinko oikein: Roope sulatti Sir Francisin kilven kruunuksi?
Mistä hitosta se sitten källäsi sen viimeisiä ruutuja varten vieläpä samassa muodossaan?

Kutsukaa minua klaffifriikiksi, mutta toi on jo sen luokan mokailua, että huhhuh.

Duck Woman

• Jäsen
« Vastaus #181 : 10.07.2007 klo 21:04:54 »
Öh, hiffasinko oikein: Roope sulatti Sir Francisin kilven kruunuksi?
Mistä hitosta se sitten källäsi sen viimeisiä ruutuja varten vieläpä samassa muodossaan?

Kutsukaa minua klaffifriikiksi, mutta toi on jo sen luokan mokailua, että huhhuh.

Ei sulattanut. Väitti vain niin jottei vaikuttaisi pehmolta.
What duck?

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #182 : 12.07.2007 klo 16:55:29 »
Aivan. Tuo ei todellakaan ollut klaffimoka, vaan hienovaraisesti kerrottu ja Roopen persoonallisuuteen perustuva juonen huipennus. Kilven kohtaloa ei väännetty rautalangasta lukijalle, vaan lukija saattoi oivaltaa sen itse. Siksi se ei kenties välittynyt niin selkeästi nuoremmille nyky-Rosaan tottuneille lukijoille (MOT).

Tape

• Jäsen
  • There is no justice... There is only a revenge.
« Vastaus #183 : 13.07.2007 klo 18:25:11 »
Ei välttämättä paras Aku Ankan piirtäjä mielestäni, mutta silti ihan pirun hyvä.  Piirrostyyli on yksityiskohtainen ja humoristinen, mikä piristää mukavasti verrattuna esimerkiksi Vicariin.
Marvel- ja DC-sarjisten suuri fani.

Samuel

• Jäsen
« Vastaus #184 : 13.07.2007 klo 21:22:09 »
Sir Francisin kilpi on Roopen muistoesinehyllyssä. Tarinan Temppeliherrojen kätketty kruunu toisessa ruudussa punalakkinen ankanpoika katsoo kilven suuntaan, ja ehkä huomaa sen...
« Viimeksi muokattu: 13.07.2007 klo 21:23:58 kirjoittanut Samuel »

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
« Vastaus #185 : 17.07.2007 klo 18:28:57 »
Oikeesti. Kerta noi ironiset lausahdukset ovat tyypillisiä Rosan tekstille, miksi sitten hämätä lukijaansa?
Lisäksi, se on vain JOS. Jos Roope sulattikin sen ja viimeinen kuva onkin klaffivirhe. Ken sitä oikeesti tietää.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2007 klo 18:42:40 kirjoittanut dErasmus »

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #186 : 17.07.2007 klo 18:43:39 »
Majesteetti-tarinassa parasta on kyllä se miekkailusivu, jossa on se komea ruutu, jossa seinälle heijastuvat jättimäiset varjot. Hieno kunnianosoitus vanhan ajan seikkailuelokuville... ja jälleen osoitus siitä, kuinka Rosa osaa ennakkoluulottomasti heittää Disney-sarjakuvaan niille epätyypillisiä elementtejä.

Duck Woman

• Jäsen
« Vastaus #187 : 17.07.2007 klo 19:18:44 »
Oikeesti. Kerta noi ironiset lausahdukset ovat tyypillisiä Rosan tekstille, miksi sitten hämätä lukijaansa?
Lisäksi, se on vain JOS. Jos Roope sulattikin sen ja viimeinen kuva onkin klaffivirhe. Ken sitä oikeesti tietää.

Uskoisin sen olevan täysin harkittu ja mietitty juonenkäänne, eikä mikään moka. Roopehan teeskenteli polttavansa Yrjön maanluovutukirjankin vahingossa. Huomaatko että hän katsoo kynttilän liekkiä ja sitten tökkää paperin suoraan siihen?

Mutta jos nyt ihan oikeasti et usko minua, niin mailaa vaikka suoraan Rosalle ja tiedustele tätä asiaa häneltä. Hänen ainakin luulisi tietävän.
What duck?

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #188 : 18.07.2007 klo 13:35:05 »
Eiköhän tämä Rosan stoorijuttu ole ihan selvä. dErasmus ei vaan kehtaa myöntää olevansa väärässä, vieläpä tytölle.

Aukustus

• Jäsen
  • Jos mykkä kiroilee, peseekö äiti sen kädet?
« Vastaus #189 : 18.07.2007 klo 20:20:03 »
Kerta noi ironiset lausahdukset ovat tyypillisiä Rosan tekstille, miksi sitten hämätä lukijaansa?

Rosa ei yritä hämätä lukijaansa, vaan jättää tälle tilaa tehdä omat päätelmät kyseisen (näitä samantapaisia tapahtumia on muissakin tarinoissa) hahmon sielunelämästä. Näin Rosa luo minun mielestä syvyyttä hahmoihin ja tarinoihinsa.

Toisin sanoen Rosa ei tarjoile kaikkea valmiiksi lukijalle.

Joskus tuntuu muilla käsikirjoittajilla/piirtäjillä on tapana aliarvioida lukijoita, että ei ymmärrä jos ei rautalangasta väännetä...
Jos taivaassa ei ole sarjakuvia, en ole menossa

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
« Vastaus #190 : 18.07.2007 klo 20:39:05 »
Eiköhän tämä Rosan stoorijuttu ole ihan selvä. dErasmus ei vaan kehtaa myöntää olevansa väärässä, vieläpä tytölle.
Niin no, en menisi silti lyömään päästäni vetoa, että tuo olisi 100% tarkoituksella tehtyä. Helpompaahan se on piirtää toista ja kirjoittaa toista ja sitten korjata kirjoittamaansa. Muistakaamme , ettei Rosa mikään jumala ole, vaikka monet pikkupenskat luulevatkin niin...!
« Viimeksi muokattu: 18.07.2007 klo 20:41:57 kirjoittanut dErasmus »

Duck Woman

• Jäsen
« Vastaus #191 : 18.07.2007 klo 20:42:57 »
Niin no, en menisi silti lyömään päästäni vetoa, että tuo olisi 100% tarkoituksella tehtyä.

Minä menisin.
What duck?

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
« Vastaus #192 : 18.07.2007 klo 20:46:27 »
Minä menisin.
Niin, jos olet Don Rosa, jota vahvasti epäilen.

Duck Woman

• Jäsen
« Vastaus #193 : 18.07.2007 klo 20:53:31 »
Ei, en ole Rosa, osaan vain lukea rivien välistä eikä asioita tarvitse vääntää minulle rautalangasta.
What duck?

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
« Vastaus #194 : 18.07.2007 klo 21:00:53 »
Ei, en ole Rosa, osaan vain lukea rivien välistä eikä asioita tarvitse vääntää minulle rautalangasta.
Niin no, joku toinen haluaakin lukea sarjakuvat sarjaKUVINA, eikä minään vitun romaaneina, mitä Rosa tekee.