Kirjoittaja Aihe: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta  (Luettu 295982 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Furin

• Pöhelö
  • Jäsen
Vs: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta
« Vastaus #735 : 12.04.2012 klo 08:24:40 »
Vaihdoin eilen vanhan Graphire 2:ni uuteen Intuos 4 M:n. Täytyy kyllä sanoa, että vaikka käytin edellistä 12 vuotta ja totuin siihen melkoisen hyvin, niin tuntuma on Intuosissa aika loistava. Ei mennyt hetkeä kauempaa tottua uuteen lautaan.

Mutta. Onko kenelläkään tietoa (Markku hoi ;-) miten Linuxissa (Ubuntu 11.10) saadaan pikavalintanäppäimet toimimaan? Paineentunnistukset toimivat loistavasti ja liikkuminen on sulavaa, mutta olisi kiva saada käyttöä sille rullalle ja nappuloille.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #736 : 12.04.2012 klo 08:32:35 »
Vaihdoin eilen vanhan Graphire 2:ni uuteen Intuos 4 M:n. Täytyy kyllä sanoa, että vaikka käytin edellistä 12 vuotta ja totuin siihen melkoisen hyvin, niin tuntuma on Intuosissa aika loistava. Ei mennyt hetkeä kauempaa tottua uuteen lautaan.

Mä käytän mielummin halvinta bamboota kun intuos 4 on liian herkkä ja vaatii tavallisen hiiren kaikkiin muihin toimiin.

Furin

• Pöhelö
  • Jäsen
« Vastaus #737 : 12.04.2012 klo 08:57:54 »
Mä käytän mielummin halvinta bamboota kun intuos 4 on liian herkkä ja vaatii tavallisen hiiren kaikkiin muihin toimiin.

Lienee totta. Itse olen aina käyttänyt tavallista hiirtä siinä ohessa ja lautaa ainoastaan piirtäessä, niin en huomannut edes ajatella asiaa.

Tuli muuten yllätyksenä, että Bamboon M maksaa yli 200 €, sillä kun Intuos maksaa samankokoisena 287 €, niin en kyllä hetkeäkään miettisi kumman ostaisin. On se laatuero kuitenkin käsinkosketeltava.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #738 : 28.04.2012 klo 17:16:25 »
Olisin myymässä vanhaa Wacom Intuosia eräälle teinille.
Osaako joku sanoa voiko Wacomin uusi omistaja ladata pöydän mukana tulleen Painter-ohjelman koneelleen vai onko lisenssi vain minua varten?

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #739 : 17.07.2012 klo 12:11:04 »
Uutta Wacomia pitäis hankkia. Kenelläkään kokemuksia Intuos vitosesta? Maksaa vain kympin enemmän kuin nelonen... Onko siinä mitään uutta muotoilun lisäksi?

PS: Jos jollain on myydä Intuos kakkoseen käyttämätön kalvo, ni saa tarjota. Pidän tämän varavehkeenä.

Hoppi

• Vieras
« Vastaus #740 : 17.07.2012 klo 13:25:56 »
Ostan Bamboo Pen CTL-660. Onhko hyvä/kokemuksia?

EDIT:...ja vielä, että olen Kiinassa ja täälläkin on Wacom niin ostanko Wacomin Kiinasta jossa on halvempaa vai mielummin Suomesta jossa on mukana Photoshop Elements 8 ja 9, Artrage ja Painter. Vastatkaa äkkiä sillä aikaa ei ole loputtomasti.
« Viimeksi muokattu: 18.07.2012 klo 17:17:47 kirjoittanut Hoppi »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #741 : 19.07.2012 klo 15:41:04 »
Ostan Bamboo Pen CTL-660. Onhko hyvä/kokemuksia?

EDIT:...ja vielä, että olen Kiinassa ja täälläkin on Wacom niin ostanko Wacomin Kiinasta jossa on halvempaa vai mielummin Suomesta jossa on mukana Photoshop Elements 8 ja 9, Artrage ja Painter. Vastatkaa äkkiä sillä aikaa ei ole loputtomasti.

Wacomin Bamboo on hyvä.
Kyseessä ei ole mikään Intuos tai Cintiq mutta laadukas piirtopöytä on kyseessä.

Kiinassa asui tuttuja vuosia, osa yhä asuu siellä.
hintaan on kaksikin selitystä: osa kauppiaista ei vaan yksinkertaisesti maksa veroja yms valtiolle ja toinen on että ihan kaikki Wacomit eivät olekaan Wacomeita kuten eivät Louis Vuittonitkaan jne.
Sanon vain siksi että jos/kun hankit tiedät mitä ostat, mikäli tarvitsee huoltoa jne.

ihan perusbamboon saa Suomestakin muutamalla kympillä.

Hoppi

• Vieras
« Vastaus #742 : 19.07.2012 klo 16:40:31 »
Wacomin Bamboo on hyvä.
Kyseessä ei ole mikään Intuos tai Cintiq mutta laadukas piirtopöytä on kyseessä.

Kiinassa asui tuttuja vuosia, osa yhä asuu siellä.
hintaan on kaksikin selitystä: osa kauppiaista ei vaan yksinkertaisesti maksa veroja yms valtiolle ja toinen on että ihan kaikki Wacomit eivät olekaan Wacomeita kuten eivät Louis Vuittonitkaan jne.
Sanon vain siksi että jos/kun hankit tiedät mitä ostat, mikäli tarvitsee huoltoa jne.

ihan perusbamboon saa Suomestakin muutamalla kympillä.

Katsoskun olen itse kiinalainen, mutta vain synnyin ja asun Suomessa niin melkein kaikki sukulaiset ja äidin kaverit asuu Kiinassa ja eräs piirtäjä Kiinassa sanoi, että kannattaa ostaa Wacom joten tuskin menen "väärennettyä" ostamaan, mutta kiitti, että muistutit. Ei olisi tullut mielenkään.  Onko muuten se Photshop Elements 9 ja Wacomin mukana tuleva Painter hyviä? Jos on niin ostan Suomesta ja jos ei ole niin ostan Kiinasta wacomin ja Suomesta erikseen Photarin.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2012 klo 16:43:43 kirjoittanut Hoppi »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #743 : 19.07.2012 klo 17:31:31 »
ole hyvä vaan, "väärennetyssä" ole isoakaan eroa paineentunnistus on sama 1024.
Ajurien haku on sitten oma lukunsa/helvettinsä .

softat on ihan ok, riippuu mitä haet. 
Painter soveltuu toki muuhunkin kuin vain maalaamiseen, photoshop on enemmän alan standardi.
Photari soveltuu hyvin myös käsinpiirrettyjen ja skannattujen sarjissivujen jälkikäsittelyyn painoa varten(tai fiksailuun yms)

Itse koen smithMicron Manga studio ja Manga studio EX:n minun mielestäni parhaiten sarjakuvantekoon soveltuviksi piirrosohjelmiksi ja toimivat moitteetta wacomien kanssa.

mutta mikään ei estä käyttämästä ilmaissoftia Gimpit yms  joista löytyy täältä kvaakistakin ketjunsa.

toivottavasti auttoi, piirtämisen iloja äniveis.

Hoppi

• Vieras
« Vastaus #744 : 20.07.2012 klo 08:42:20 »
Kiitti! Saatan ostaa ohjelman Suomesta kun mukana tulee Painter ja Photari.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #745 : 20.07.2012 klo 08:58:57 »
Photoshop Elements ei ole sitten ollenkaan sama asia kuin täysi Photari.

Hoppi

• Vieras
« Vastaus #746 : 20.07.2012 klo 09:56:31 »
Photoshop Elements ei ole sitten ollenkaan sama asia kuin täysi Photari.
Juu. Sehän on vain harrastelija versio, mutta melkein kuin täysi Photari.

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
« Vastaus #747 : 02.08.2012 klo 00:47:23 »
Olen nyt jossain määrin siirtynyt lopullisesti tuohon "Wacom-uskontoon", sillä huomasin halpis-Trustini vaan jotenkin väsähtäneen tuossa TuntiPari sitten. Panin myös merkille, että kun piirtotabletti alkaa prakata, esimerkiksi siten, että brushin vasteaika on sen tärkeän mikrosekunnin liian hidas, tai siten, että vinot viivat eivät vain suostu syntymään ilman schultzmaista parkinson-väreilyä, se niin sanotusti alkaa korveta suht lyhkäisessä ajassa, ja rauhalliseksi tunnetustakin miehestä sukeutuu raimoava berserkki.

Niinpä adoptoin pöytäkoneeltani uskollisen, ainakin seitsemän vuotta vanhan Wacomini, jota en ollut pitkään aikaan käyttänyt. Ettehän väännä veistä haavassa: tiedän priorisointini olleen täysin väärä. Ja Wacomhan pelitti aivan toisella levelillä kuin kömpelömpi Trust. Ajuritkin löytyivät vaivatta netistä: jo Wacomin driver-supportista maksaa ne muutamat extra-eurot.

Nyt alkoi vaan adrenaliini virrata: mitenköhän hyviä nuo wacomit nykyään mahtavat enää ollakaan... pitäisiköhän suggeroida itselleen tarve...

Hoppi

• Vieras
« Vastaus #748 : 29.08.2012 klo 19:01:05 »
Eli ostin Intuos 5 A5 kokoisen ja sen mukana tuli Photoshop Elements 10.

Onko mitään asiaa mitä pitää muistaa tai varoa Intuos 5 käyttäessään?

pikkuteemu

• Uusi jäsen
« Vastaus #749 : 19.10.2012 klo 12:46:03 »
Intuos4 kynän kumi häiritsee valtavasti.
Onko asiaan mitään halpoja ratkaisuja?