Piirtopöytä kuulostaa houkuttelevalta, vaikken olekaan käyttänyt tietokonetta piirtämiseen. Miten voisin, kun hiirellä tulee niin rupua jälkeä? Jos jotakin olisin ostamassa, niin se olisi kenties mallia intuos3 a5. EN kyllä ole vielä ihan varma, että kannattaako maksaa 350 € reilusta tuhannesta paineentunnistustasosta, kun halvemmalla saisi 500...
Ehkä lokakuussa voisi harkita uudelleen, kun silloin on synttärit... Seuraavat seikat kuitenkin kiinnostavat:
Keijoahlqvist (vaikea nimi...) puhui piuhan kestämättömyydestä ja siitä, että hän oli viritellyt siihen jonkinlaista "tukisukkaa". Minkäköhän lainen viritelmä lienee tämä? Onko auttanut? Ellei, mitä muuta on tehtävissä?
Joku puhui vuonna kivi&keppi siitä, että näyttö lähellä pöytää voi haitata sen toimintaa. Lieneekö tämä ainoastaan kuvaputkimonitoreiden ongelma, vai haittaako myös LCD näyttö pöydän toimintaa?
Miten "iskunkestävä" tabletti on? Minä en voi luvata, etten laita siihen mitään päälle. Voisin kuvitella esimerkiksi tekeväni läksyjäni siinä päällä, koska se täyttää suuren osan vielä vapaasta pöytätilastani. Joku puhui pitäneensä siinä teekuppiaan ja leipiään. Ei siis liene kovin herkkä, vai onko sittenkin?
Missä te pidätte tablettejanne? Siis suhteessa esim. näppäimistöön ja näyttöön. Kuinka homman saa järjestettyä niin, ettei joudu kurottelemaan näppäimistölle, mutta tablettikin on alle käsivarrenmitan päässä. Minulla on kyllä pöydän alle työnnettävä taso, jolla pidän näppäimistöäni, mutta jos käytän pöydän varsinaista pintaa aktiivisesti, tulee ylettymisongelma. Reidet ottavat kiinni näppislevyyn, mutta yläosaa pitäisi saada ylemmäs hyvän työasennon saavuttamiseksi. Tässä olisi kiva nähdä teidän viritelmiänne. Kuva kertoo ehkä tässä kohdassa enemmän kuin tuhat sanaa?
Paljonko käytäytte piirtopöytäänne muuhun kuin piirtämiseen? Jotkut ovat tainneet kertoa, että ovat hylänneet hiiren kokonaan?
Lisäksi jonkinlainen video piirtopöydästä käytössä olisi kiva. Joku videomakeran omistaja voisi ottaa videota itsestään käyttämässä piirtopöytäänsä niin, että sekä tabletti, että näyttö näkyvät. Siitä olisi varmasti suunnattomasti iloa minulle ja ehkä jollekulle muullekin?
Jopas tuli romaani.