Kirjoittaja Aihe: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta  (Luettu 295879 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
Vs: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta
« Vastaus #315 : 09.11.2007 klo 02:58:50 »
Eli, jos piirtopöydällä piirtää neliön se onkin näytöllä suorakaide?

Luultavasti olen tämän jo aiemmin sanonut, mutta kerrataan.
Wacomin oletus asetuksilla levylle piirretty neliö piirtyisi 16:10 -näytöllä suorakaiteeksi. Scaling -asetuksista  ruksimalla kohdan Force Proportions neliöstä tulee neliö. Tällöin levyn alareunasta pieni kaistale muuttuu passiiviseksi eikä sitä käytetä piirtämiseen enää.

MarkZero

• Jäsen
« Vastaus #316 : 09.11.2007 klo 11:06:05 »

Tosin ei niin hyvin ettenkö odottaisi Cintiqiä kuola roikkuen.
Milloinkas saat vehkeen? Laitahan sitten kommenttia.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #317 : 09.11.2007 klo 14:44:53 »
Milloinkas saat vehkeen? Laitahan sitten kommenttia.
Heti kun maahantuoja toimittaa jälleenmyyjälle, ehkä jopa ensi viikolla. Sitte kirjoitan pika-arvion.

Elas

• Jäsen
« Vastaus #318 : 14.12.2007 klo 13:07:14 »
Nyt kävi niin että Wacom Intuos 3 poistui kotoanim joten pitää hommata uusi piirtopöytä... Olen tehnyt alustavan valintani, sillä minulla ei todellakaan ole varaa wacomiin: Trust Wireless TB-4200 Hommaisin sen Pixmaniasta: http://www.pixmania.com/fi/fi/94790/art/trust/piirtopoyta-wireless-scro.html

- Mutta, ennekuin hommaan mitään, kyselisin omistaako joku kyseistä, vetääkö se vertoja Intuos 3:lle missä määrin, onko kyseinen edes ostamisen arvoinen?

Lisäksi olen kuullut vaihtelevaa mielipidettä Pixmaniasta, onko teille käynyt sillä lailla, että maksoitte tuotteen, muttei sitä koskaan kuulunut? Olisi ikävää jos niin kävisi.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #319 : 15.12.2007 klo 10:20:12 »
Heti kun maahantuoja toimittaa jälleenmyyjälle, ehkä jopa ensi viikolla. Sitte kirjoitan pika-arvion.

Pika-arvio toisessa ketjussa:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,5324.msg194386.html#msg194386

Pixmaniasta viimeisin kokemus on että toimitus kesti liian kauan vaikka tavaran piti olla varastossa. Mutta voiko Suomessa toimiva yritys jättää tavaraa toimittamatta?
« Viimeksi muokattu: 15.12.2007 klo 10:23:18 kirjoittanut keijoahlqvist »

Tive

• Jäsen
« Vastaus #320 : 29.12.2007 klo 14:36:05 »
Olen ajatellut ostaa itsellinen piirtopöydän, mutta budjetti on suhteellisen niukka.
Olen katsellut tuollaista Wacom Bamboo A6-piirtopöytää. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23923
Kuvauksessa sanotaan "Wacomin uudella Bamboo piirtopöydällä teet yksilöllisiä asiakirjoja." , mutta mahtaakos tämä piirtopöytä silti toimia esim. photarin kaverina?

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #321 : 29.12.2007 klo 14:59:09 »
Mistähän tuo sana piirtopöytä on tullut?

Tabletin suomennosvaihtoehtoja: pilleri, taulukko, tabletti, levy, lehtiö, taulu.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #322 : 29.12.2007 klo 15:48:07 »
Mistähän tuo sana piirtopöytä on tullut?

suomenkielestä.
Piirtolevyä  käytetäänkin jonkun verran. Tablettia enemmän.

harhaanjohtavin on taulu. ei ne taulu-tv:tkään ole usein tauluna nämä vielä vähemmän.
loogisin olisi taso, mutta piirtotaso on yleensä keittiönpöytä, ei piirtopöytä.

Tive

• Jäsen
« Vastaus #323 : 29.12.2007 klo 18:58:36 »
Olen ajatellut ostaa itsellinen piirtopöydän, mutta budjetti on suhteellisen niukka.
Olen katsellut tuollaista Wacom Bamboo A6-piirtopöytää. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23923
Kuvauksessa sanotaan "Wacomin uudella Bamboo piirtopöydällä teet yksilöllisiä asiakirjoja." , mutta mahtaakos tämä piirtopöytä silti toimia esim. photarin kaverina?

Osaako, joku vastata tähän mun kysymykseen???

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #324 : 29.12.2007 klo 19:05:22 »
Osaako, joku vastata tähän mun kysymykseen???

Koska se Bamboo tuli Wacomin listan budjettipäähän sen Voliton tilalle, jonka valmistus lopetettiin, uskoisin sen toimivan samalla tavalla Photoshopin kanssa, eli ihan kivasti. (Ai niin, mutta enhän minä vanha voi tietää uusimmista versioista, koska käytän vielä Windows XP:tä, Photoshop 7:ää ja Volito 2:ta. Mutta ne toimivat hyvin yhdessä.)
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #325 : 29.12.2007 klo 19:45:43 »
(Ai niin, mutta enhän minä vanha voi tietää uusimmista versioista, koska käytän vielä Windows XP:tä, Photoshop 7:ää

Siis hä, onks nääkin jo vanhanaikaista?

Timo

Tive

• Jäsen
« Vastaus #326 : 29.12.2007 klo 19:50:24 »
Koska se Bamboo tuli Wacomin listan budjettipäähän sen Voliton tilalle, jonka valmistus lopetettiin, uskoisin sen toimivan samalla tavalla Photoshopin kanssa, eli ihan kivasti. (Ai niin, mutta enhän minä vanha voi tietää uusimmista versioista, koska käytän vielä Windows XP:tä, Photoshop 7:ää ja Volito 2:ta. Mutta ne toimivat hyvin yhdessä.)

Ookei, kiitti vastauksesta! Onkos kellään muulla tietoa tästä Wacom Bamboo A6-piirtotabletista;)
« Viimeksi muokattu: 29.12.2007 klo 20:07:10 kirjoittanut Pirate »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #327 : 01.01.2008 klo 00:18:57 »
Ookei, kiitti vastauksesta! Onkos kellään muulla tietoa tästä Wacom Bamboo A6-piirtotabletista;)

Siitä oli joku ympäripyöreä arvio uudessa Mikrobittilehdessä.

8]

Tive

• Jäsen
« Vastaus #328 : 02.01.2008 klo 12:04:42 »
Siitä oli joku ympäripyöreä arvio uudessa Mikrobittilehdessä.

Joo, luin sen arvostelun. Kyllä taidan ostaa tuon Wacom Bamboo A6:n. Hassua, että Mikrobittiin tuli nyt arvostelu tästä piirtolevystä, juuri kun itse olen samaan aikaan harkinnut sen ostamista...  ::)

Tive

• Jäsen
« Vastaus #329 : 04.01.2008 klo 16:45:38 »
Sain tänään tuon Wacom Bamboon! Kysyisin, että onkos teillä niin, että kynä tunnistaa liikkeen, vaikka kynä ei ole kiinni levyssä?  Tässä on nyt tälläistä pientä alkukankeutta, mutta kyllä tämä varmaan lähtee tästä sujumaan :) Onko kokeneimmilla jotain yleisiä neuvoja piirtolevyn käyttöön liittyen?
« Viimeksi muokattu: 04.01.2008 klo 16:57:47 kirjoittanut Pirate »