Kirjoittaja Aihe: Turun sarjakuvatapaamiset  (Luettu 254382 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

vesa saarinen

• Jäsen
Re: Turun sarjakuvatapaamiset
« Vastaus #510 : 24.11.2006 klo 09:56:32 »
Läkkä ääreen! Huaa! \,,/ (eräät varasti mun puhelimen ;D)

Läkkä siihen ääreen, totta tosiaan. Jehna.

Kotiuduin kaksi minuuttia sitten. P. Oja lähti töihin ennen aamuseiskaa, Nissisen J opinahjoon ennen aamuysiä. "Jii" Tirri ja J. Pukkila lähtivät koteihinsa yöllä. Ehkä töihin. Kuka tietää. Yöllä katseltiin Mikko Niskasen taidetta.

Vähän siivosin Petterin kämppää ennen lähtöäni. Tarvinnee P-miehelle muutama olut ja kirkas korvata. Väsyttää. Hammaslääkäriin parin tunnin päästä.

Voi kunpa olisivat vaan yhden puhelun vähemmän pojat osanneet tehdä, tai olisinpa ollut sen estämässä. Nolottaa vaikka kerrankin vitivalkean viaton olen.  :-[
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

norpatti

• Vieras
« Vastaus #511 : 24.11.2006 klo 10:51:06 »
Hammaslääkäri ja krapula on muuten ERITTÄIN epämukava yhdistelmä! Se pora varsinkin kuulostaa niiiiin kivalta.

Mulla alkais sielä "näyttely" 1.12. (voiko sitä sellaseksi kutsua ku ne on vaan semmosia vaan siilistrippejä tulosteltuna aakolmosille) ja mietin, jotta kehtaiskohan/uskaltaiskohan/jaksaiskohan sitä ehkä tulla ittekki näyttäytymään sielä vähäsen.. Noh. Saas nährä.

Kännipuhelut ruls! Mulle saa aina soitella, en pistä pahakseni. Ei ny kumminkaa aiva joka ilta. Mutta torstaisin kyl. ;) (Ja  mitä v****a tarkottaa "läkkä ääreen"?! Mää oon vaan pieni ja yksinkertaanen enkä ymmärrä teirän kieltä.)

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #512 : 24.11.2006 klo 10:58:24 »
(Ja  mitä v****a tarkottaa "läkkä ääreen"?! Mää oon vaan pieni ja yksinkertaanen enkä ymmärrä teirän kieltä.)

Se onkin vanhojen herrojen kieltä... sopii käyttää aina kun pahkasikaillaan...

"Eihän täällä kuule edes omaa juomistaan!"
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #513 : 24.11.2006 klo 11:00:26 »
Mulla alkais sielä "näyttely" 1.12. (voiko sitä sellaseksi kutsua ku ne on vaan semmosia vaan siilistrippejä tulosteltuna aakolmosille) ja mietin, jotta kehtaiskohan/uskaltaiskohan/jaksaiskohan sitä ehkä tulla ittekki näyttäytymään sielä vähäsen.. Noh. Saas nährä.

Ei tää paha idea oisi. Eiköhän seuraa löydy jo ihan automaagisesti jos sopivana iltana sopivaan paikkaan sattuu tulemaan. Tai vaikka epäsovinnaisesti, tiedä häntä!

Löydettiin se "LÄKKÄ ÄÄREEN!" eilen uljaasta kokoomateoksesta Taru Vanhoista herroista. Se lie sopiva pahkeistervehdys ja -huudahdus sopivan kosteisiin tilanteisiin.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #514 : 24.11.2006 klo 11:06:57 »
..ja tässä jälkimmäisessä minun ja Timo Ronkaisen allekirjoitukset ovat jopa aidot....

Mutta pnhan se tallessa se vetoomus "sarjakuvat R-kioskeihin"? Hienoine tiedostavine sanankäänteineen. Pitäisi laittaa varmaan STT:lle.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #515 : 24.11.2006 klo 11:27:32 »

Meidän saunailtana! Tervetuloa mukaan! Saunotaan Toni "Jii" Tirrin luona, eiköhän sinne yks tyttökin sekaan sovi...  :-*

Ei tainnu pojat kattoa Surmanluoteja loppuun asti, koska olivat nukkumassa kun minä heräsin. Sentään viis tuntia taitaa kestää se.

Enkä oo kyllä koskaan nähnyt kenenkään tulevan yhdestä kaljasta niin humalaan kuin Jyrki eilen. Toki sen jälkeen juotettiin sille lisää mutta se yksikin jo riitti katkaisemaan kamelin moraalin.

Sarjakuvat R-kioskeihin!

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #516 : 24.11.2006 klo 11:55:03 »
Ei tainnu pojat kattoa Surmanluoteja loppuun asti, koska olivat nukkumassa kun minä heräsin. Sentään viis tuntia taitaa kestää se.

No ei ihan taidettu, mutta perkele se oli kovuuden huipentuma! Jyrki alkoi sammuilla ja simahtaa joten mää sanoin että "stop" ja sitten mukamas nukuttiin. Jyrkin kännykkä piippasi joskus varttia vaille yhdeksän, se nousi, pukeutui ja poistui ehkä kahdessa minuutissa paikalta. Aika tsydyä.

Mää sitten siitä vartin päästä kun vähän pistin paikkoja kasaan. Kiitos ja anteeksi! Kivaa oli! Nyt sitten hammaslääkäriin. Siitä tullee "kivaa".

ps. Onko sulla Petteri vielä tatuoinnit tallella?  :-*
-Roope Ankka

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #517 : 24.11.2006 klo 12:04:16 »
Mahdollisesti itsepäisyyspäivän aikaan olen taas tulossa kahteleen Turkkua, mutta en tiiä kestääkö sitä jäädä torstaihin asti.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #518 : 24.11.2006 klo 14:05:32 »
Mahdollisesti itsepäisyyspäivän aikaan olen taas tulossa kahteleen Turkkua, mutta en tiiä kestääkö sitä jäädä torstaihin asti.

Nii, itsenäisyyspäivähän on kuitenkin jo keskiviikkona... Pöh, meet sitten taas "viimeisellä junalla" torstaina Hellsinkiin.

ps. Onko sulla Petteri vielä tatuoinnit tallella?  :-*

O! Äiti-tatuointi käsivarressa ja sen yläpuolella Kuukerin Nelli, kuinkas muutenkaan. Ja "rystysissä" kirjaimet K, O, V, A, M, U, N ja A.

Kiitti Vesa että pistelit paikkoja kuntoon, tosin tänä iltana meininki jatkuu siellä eri miehityksellä joten se saattoi olla vähän turhaa. Kauniisti ajateltu silti.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #519 : 24.11.2006 klo 14:43:10 »
Löydettiin se "LÄKKÄ ÄÄREEN!" eilen uljaasta kokoomateoksesta Taru Vanhoista herroista. Se lie sopiva pahkeistervehdys ja -huudahdus sopivan kosteisiin tilanteisiin.

Lyhyt läkkätutkielma usean vuoden osallistuvaan havainnointiin ja nettiotokseen perustuen:

”Menkääpä kauas pois” voisi olla lähin muodollinen suomennos.” Fortea voi toki säätää aina ”Painukaa v---uun!”- volyymiin asti.

Monikkomuotoa voi näköjään soveltaa sekä me- että te-muodossa:
läkkä ‘gehen wir!’
”Läkkä meille ” – lähtekää meille, sanoivat aunuslaiset naiset kahdelle Karjalassa eksyneelle suomalaiselle.

Ja sitten lainaus tutkielmasta, jonka kattavuutta olen tämän threadin antaman tutkimusaineiston valossa laventanut kattavammaksi:

KARJALAISTEN JA INARINSAAMELAISTEN SEKÄ NYT MYÖS NEKROIDIEN TURKULAISTEN VANHAIN HERRAIN KIELIPESÄTOIMINTA:

1. Ja ne vivzu nekakogo kontie, zdes tol’ko odna mivska!
’En minä näe mitään ’kontieta’, täällä on vain yksi nalle.’

Alkuaikoina vaikeinta toiminnassa oli lasten huomion kiinnittäminen ja paikoillaan istuttaminen. Heti ryhmään totuttuaan he alkoivat leikkiä ja riehua vilkkaasti keskenään eivätkä kiinnittäneet mitään huomiota opettajien karjalankielisiin kutsuihin ja kehotuksiin kuten Nyt ottakkua stuulat myö rupiemma kalenterie kavevcomah, Läkkä suoriemah (pukeutumaan) ta pihalla!, Nyt pitäy lelut kerätä. Niinpä ainoa vaihtoehto oli ottaa lasta kerrallaan kädestä kiinni ja näyttää, mitä piti tehdä.

Vanhain herrain siirtokarjalais-vantaalaiset juuret selittänevät termin käyttöönoton Pahkasiassa, tuossa tuiki muinaisen ja trendillisen modernin kielenkäytön keskeisessä jorina-katalookissa.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #520 : 24.11.2006 klo 16:39:44 »
Kiitti Vesa että pistelit paikkoja kuntoon, tosin tänä iltana meininki jatkuu siellä eri miehityksellä joten se saattoi olla vähän turhaa. Kauniisti ajateltu silti.

Oivoi!
Tää on niin tyypillistä! Aina kun koetan olla kiltti tai kiltisti, tulee joku ja potkaisee nilkkaan - jos ei muu niin oma vastajalka! Oi ja voi!

Pitäkee kivaa!  ;D
-Roope Ankka

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #521 : 24.11.2006 klo 21:58:24 »
”Läkkä meille ” – lähtekää meille, sanoivat aunuslaiset naiset

Kah, läkkä olikin verbi. Ajattelin aina että mihin ääreen se läkkä pitää laittaa.  :P

Timo

norpatti

• Vieras
« Vastaus #522 : 25.11.2006 klo 11:29:28 »
ok. ny selevis tämäki asia. kiitän ;)

Tirri

• Jäsen
  • Tetristä pelaamalla pääsee elämässä pitkälle!
« Vastaus #523 : 25.11.2006 klo 14:42:16 »
Mega Super Mahtavasta Torstaista selvisin kotiin ja kolmen tunnin unien jälkeen tuskaisesti töihin. Alkavat töissä jo tottua että joka toinen to meikä poika tulee "kyseenalaisessa hapessa" töihin! Ihanaa Pojat!

Kiitos Petterille että nuoli mun nilkkaa ja sukkaa! Oli myös villiä nähdä humalainen Nissinen kokkaamassa! Vesalle ja Joukolle for being there! Torstait kunniaan!

Tänään duunipaikan pikkujoulu...voi videot, että pätkii! Huh huh! Tavataan taas...voi ei mitä sitä ollaan taas suunniteltu!!!!

En tahdo enää olla "Jii" olen mielummin TONTO! Please!

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #524 : 25.11.2006 klo 14:48:52 »
En tahdo enää olla "Jii" olen mielummin TONTO! Please!

tässä seurassa? vetoat älyyn ja kykyyn ottaa muut huomioon?
Käy hyvin. Kuka on Lone rider?
eli on Tonto, Tlordi...

Sarjakuvat R-kioskeihin!