Juuri tämän takia itse hieman taustoitan näitä tänne heittämiäni ruutuja.
Minua vähän kiinnostaisi tietää, että pitäisikö tuo Jokeri-Vesimies ruutu ottaa tosissaan vai ei? Minulla ainakin herää siitä jotenkin ristiriitainen mielikuva, mitä varmaan X-Menkin yritti pointata.
Minusta se on jokseenkin ruutu, joka on kuvaava molempien hahmojen historialle.
Alunperin Jokeri oli sarjakuvissa psykopaatti. Sitten taas klovni. Sitten taas psykopaatti. Vasta viime vuosina hahmo on löytänyt ns. järkevän rungon, jossa historiassa olevat käytösristiriidat selittyvät edes hiukan. Vesimies on taas aina ollut taas ylipäätään leimi hahmo. Nyt vasta se on uskottava ja kiinnostava.
2000-luvulla ja 1990-luvulla oli paljon tämmöisiä kummallisia juttuja, kun yritettiin tehdä ns. modernia sarjakuvaa. Ainoastaan Morrison ja Johns tuntuvat olevan hyvässä käsityksessä siinä, että miten sitä tehdään niin, että luodaan arvo niille vanhemmille jutuille.
Jotenkin minä en vain tajua, että mitä tämän ruudun on tarkoitus herättää omassa yhteydessään. Mikä se sitten tarkalleen ottaen onkaan. Tämä tuntuu lähinnä Hotelli Paradison kohtaukselta. Mutta mikäli idea oli sama, sarjakuvaan se ei minusta sovi...
Hieman erikoinen hahmojen asettelu ala Adam Hughes.
Miksei tuolla naisella ole nännejä?