Author Topic: Kapteeni Suomi?  (Read 28381 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
Re:Kapteeni Suomi?
« Reply #45 on: 17.07.2004 klo 13:57:49 »
Kappas perhanaa, Ruottin Kapteenihan ON olemassa, löytyy international hero -saitin kohdasta Rest of World. Kiva saitti.

http://www.internationalhero.co.uk/nonus.htm

Edit:typo
« Last Edit: 17.07.2004 klo 13:59:37 by Vesa Vitikainen »

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
Suomalaiset sankarihahmot
« Reply #46 on: 01.07.2005 klo 14:46:00 »
Kun tässä foorumin uutena lukijana kattelin näitä palstoja niin huomasin että melkein jokaisella on piirrettynä joskus joku supersankari marvelin tyyliin. Ei ehkä yhtä laadukas.

Päätin tämän vuoksi leikkiä mielikuvalla että meistä jokainen piirtäisi yhden supersankarin ja sille arkkivihollisen. En tarkoita että kyseinen juttu pitäisi käytännössä toteuttaa vaan ajattelin kysyä teiltä että millaiset teoreettiset mahdollisuudet asiaan olisi?

Unohtakaa kyynisyys ja kustannuksiin liittyvät ongelmat. Kyseessä on vain ajatusleikki ja miksei joskus myös toteutunut projekti. Jos tällainen projekti toteutuisi, kyseessä olisi merkittävä askel suomalaisessa sarjakuvassa.

Kertokaa myös minkälaisia hahmoja voisi käyttää.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
Re: Suomalaiset sankarihahmot
« Reply #47 on: 01.07.2005 klo 14:50:16 »
Katsos tätä.

Mutta ehkä ideasi lähestyy asiaa uudelta suunnalta...  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Reply #48 on: 01.07.2005 klo 15:16:49 »
Tuonne tämä keskustelu varmaan kuuluiskin mutta tarkoitus olis toiteuttaa asiaa hieman laajemmassa mittakaavassa; enemmän hahmoja ja arkki vihollisia. Nyt jos jokainen piirtää yhden molempia niin määrähän olis aika hyvä.

Sit kun tuohon vielä kehitellään tapahtumapaikat ja pikkuhiljaa erittäin mutkikas juoni niin aletaan lähestyä sitä mitä ajoin tässä takaa.

Niitä ideoita?

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Reply #49 on: 01.07.2005 klo 15:25:55 »
JZ, jos aiot toimia koordinaattorina tuommoiselle isolle savotalle, niin kehotan ottamaan huomioopn tämän. Elikkä aika vaikeaa on koordinoida. Paitsi jos saat porukkaa ilmiömäisesti motivoitua.

Yleensäkin ison tiimin organisointi luovassa työssä on melkoisen vaikeaa. Ehkä kannattaa aloittaa pienemmässä mittakaavassa.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #50 on: 01.07.2005 klo 15:34:20 »
Siis tarkoitat, että suunniteltaisiin yhteistuumin supersankariuniversumi?
No, mun ei tarvi. Mulla on jo. Kaksi. Ideat odottelee vaan sitä, että tulis aikaa toteuttaa.
Mutta jänskä ajatus silti.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
« Reply #51 on: 01.07.2005 klo 15:37:03 »
Vain kaksi, Welzu?  ;D

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #52 on: 01.07.2005 klo 15:40:29 »
No ne on pääuniversumit (tarvii vähintään kaksi universumia, että voi pistää pystyyn kunnon kosmisen crossoverin!). Vielä en ole päättänyt, että onko sitten muitakin ja tietenkin on lukematon mahdollisuus vaihtoehtotodellisuuksiin, jotka eivät varsinaisesti ole omia universumeitaan.

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Reply #53 on: 01.07.2005 klo 15:43:13 »
Siis tarkoitat, että suunniteltaisiin yhteistuumin supersankariuniversumi?
No, mun ei tarvi. Mulla on jo. Kaksi. Ideat odottelee vaan sitä, että tulis aikaa toteuttaa.
Mutta jänskä ajatus silti.

En tarkoita sitä että toi pitäis toetuttaa vaan tarkotus on leikkiä ajatuksella, kertoa omista ideoista ja ratkoa ongelmia mitä kyseinen projekti voisi tuoda eteen.

Mulla olis muutama hahmo tehtynä mutta kun puuttuu se skanneri millä saisin ne tähän koneeseen. Ehkä syksyllä sit ku menen liminkaan opiskelemaan sarjakuvia niin olis mahdollisuus saada töitään koneelle.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #54 on: 01.07.2005 klo 15:46:05 »
Just tota aattelin. Suunnitteluhan ei vielä tarkoita toteutusta.

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Reply #55 on: 01.07.2005 klo 15:57:00 »
No ne on pääuniversumit (tarvii vähintään kaksi universumia, että voi pistää pystyyn kunnon kosmisen crossoverin!). Vielä en ole päättänyt, että onko sitten muitakin ja tietenkin on lukematon mahdollisuus vaihtoehtotodellisuuksiin, jotka eivät varsinaisesti ole omia universumeitaan.

Mistä itse aloitit suunnittelun? Hahmoistako vai niistä universumeista? Kauheasti ei varmaan kannate paljastaa ettei hyvää ideaa pöllittäis ja sen takia ajattelinkin että jos kehiteltäis joku esimerkkimaailma niin vois helpommin ja vapaammin havainnollistaa omia ajatuksia.

Itse aloitin suunnittelun hahmoista, niitä ku tuli keksittyä muutama kaveriporukassa juhliessa ja työpaikalla, oloksen hissillä, lorviessa. Kehittelin hahmoille oman identiteetin ja tunne-elämän ja fiksailen niiden ulkomuotoa. Suurin osa tapahtumista on tosia, perjantai iltana sattuneita kohelluksia eli tarinat on aika huumoripitoisia ja siksi yritän lisätä käsikirjoituksiin fiktiivistä synkkää puolta jotta saisin niihin enemmän "marvel henkeä". Tapahtumapaikatkin on toistaiseksi tosia mutta jos joskus meinaan tarinoita julkaista niin voi olla että muutama taho ei pidä siitä jos mainitsen baarit ja sun muut paikat oikeilla nimillä. Vai onko tuosta suuremmin haittaa? Ehkä on joka tapauksessa parempi että luon ihan oman maailman ja siirrän hahmot sinne.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #56 on: 01.07.2005 klo 16:04:09 »
Suurin osa mun hahmoista on lapsuuden perua. Joskus 80 ja 90 -lukujen vaihteessa suunnittelin toistasataa sankaria ja roistoa ja lisäksi piirrustelin reilu sata tarinaa (jaksot oli tosin sellasia 4-20 -sivuisia).
Pohjaa nykyisille suunnitelmille antaa mm. vuosina 1991-95 julkaisemani USA Fighters lehti, jota ilmestyi viisi numeroa.
Nykyinen kokonaisuus on siten muotoutunut pikkuhiljaa vajaan 20 vuoden aikana. Ja edelleen muotoutuu. Mitään selkeää lähtöajatusta mulla ei ikinä ole ollut, että rupeanpa tekemään supersankariuniversumia. Kunhan olen omaksi huvikseni kehitellyt hahmoja ja tarinoita. Jos tämä joskus lähtee toteutumaan, niin siinä on sitten semmoinen sekasikiö vanhanaikaista supersankarisarjakuvaa.

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Reply #57 on: 01.07.2005 klo 16:19:28 »
Nykyinen kokonaisuus on siten muotoutunut pikkuhiljaa vajaan 20 vuoden aikana. Ja edelleen muotoutuu. Mitään selkeää lähtöajatusta mulla ei ikinä ole ollut, että rupeanpa tekemään supersankariuniversumia. Kunhan olen omaksi huvikseni kehitellyt hahmoja ja tarinoita. Jos tämä joskus lähtee toteutumaan, niin siinä on sitten semmoinen sekasikiö vanhanaikaista supersankarisarjakuvaa.

Heitä jotain näytille. Joko juoni kuviot on yhtä sekavia ku marvelissa? Asiaa tietenkin selkeyttää että kaikki tarinat on lähtöisin samalta henkilöltä :)

Onko muilla vastaavanlaisia projekteja tai orginaaleja kehitteillä? Tätä kapteeni suomea ei lasketa ellei joku sitä nyt ole tosissaan piirtämässä.

Kapteeni Suomi VS. Kapteeni Napalm: Faeturing Elisabeth Rehn, WarWoman  :)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #58 on: 01.07.2005 klo 16:44:16 »
Pistän tähän liitteeksi sivun uusista Euroopan puolustajista 11 vuoden takaa. Sivulla näkyy uusi kokoonpano ja siitä käy ilmi myös, että alkuperäisille Puolustajille käy vähän köpelösti. Tämä on tietenkin vielä vanhaa USA Fighters -jatkumoa eikä todennäköisesti ole tämmöinen mahdollisesti tulevassa inkarnaatiossa.

Joko juoni kuviot on yhtä sekavia ku marvelissa?
Ei toivon mukaan. Tosin mulla on hahmoteltuna lähinnä vain muutama suurempi tarinakokonaisuus.

Tätä kapteeni suomea ei lasketa ellei joku sitä nyt ole tosissaan piirtämässä.
Tuo minun versioni voi hyvinkin omissa tarinoissani vielä seikkailla.

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Reply #59 on: 01.07.2005 klo 17:03:43 »

Ei toivon mukaan. Tosin mulla on hahmoteltuna lähinnä vain muutama suurempi tarinakokonaisuus.

Ootko tehnyt yhtään valmista tarinaa? Tarkoitan sellaistasta jonka voisi lähettää nyt suoraan kustantajalle.

Onko tällä foorumilla omaa pienlehtä? Siihenhän vois alkaa kehittämään jonkinlaista tarinan tynkää. Vaikka vain koe mielessä.
Jos tällaista lehteä ei löydy niin isolla porukalla sen julkaiseminen on suht vaivatonta. Mainostus tapahtuu jo tämän foorumin välityksellä.

Siinä lehdessä ei välttämättä tarvis olla mitään valmista kokonaisuutta. Vain muutamia yhdessä kehiteltyjä tarinoita. Me amatöörit voitais olla apuna käsikirjoituksessa ja te pro piirtäjät voisitte huolehtia käden jäljestä. Ihan vain kokeilumieles.

Miten ois?