Täsmennä vähän mitä tarkoitat loppusanojen holhoavalla asenteella.
Viittaan herra Elliotin sanoihin:
"Teräsmies oli yliarvostettu [ja] vähän turhantärkeä. Hän luuli ettei maailma tule toimeen ilman häntä."
Ottaen huomioon kuka puhuu, tämä on mitä ilmeisimmin tarkoitus tulkita paikkansapitäväksi arvioksi. Se kuitenkin kyseenalaistaa Teräsmiehen arvostelukyvyn käytännössä koko hänen olemassaolonsa aikana. Ikään kuin olisi tarvittu Alan Moore oikaisemaan tämä Teräsmiehen -- ja hänen faniensa -- hupsu ajattelutapa. En haluaisi kuulostaa John Byrneltä, mutta soisin hahmolle osoitettavan hieman enemmän kunnioitusta.
No, sentään häntä ei nimitelty vähättelevästi.
Anteeksi, minun olisi pitänyt puhua Bronze Age:n Kryptonista, eikä yleisesti pre-cris Kryptonista.
Kunhan et puhu yhdestä, ja sitten teeskentele tarkoittavasi toista. Jos Krypton oli sellainen, miksi se Silver Agen tarinoissa esitettiin, ei ole kohtuutonta sanoa, että oli lottovoitto syntyä Kryptonille. Tähän ei vaikuta mitenkään se, tulkitaanko "For the Man Who..." kuvaukseksi Bronze Agen Kryptonin vääjäämättömästä kohtalosta.
Perustan nimittäin väitteeni kanteen, jonka näin ja jossa Teräsmies sanoo tappavansa. Tosin tämähän ei tarkoita, että hän sisäsivuilla oikeasti tappaisi.
Kannessa: "Nyt aion tappaa!"
Sisäsivuilla: "Ehdin tänne ennen Loisia, koska hän tulee autolla, ja minä lensin! Nyt aion tappaa hieman aikaa!"
Mitkään kryptonilaiset koodit eivät tietenkään oikeasti estäneet Pre-Crisis-Teräsmiestä tappamasta. Kunhan vain ei erikseen mainittu, että Teräsmies tuossa juuri tappoi yhden tyypin. Esimerkkinä "Teräsmiehen paluu Kryptonille" (TM Spesiaali 2/92), jossa relevantti kohtaus on kätevästi selitetty ajatus- ja puhekuplin:
"KRYPTONIITTIA! Huomasin Kil-Lorin salakuuntelevan minua jo aiemminkin! Niinpä huiputin hänet aikaansaamaan täsmälleen saman ketjureaktion, joka aikoinaan tuhosi Kryptonin ja loi KRYPTONIITIN!"
"M-minä kuolen... aahh..."