Kirjoittaja Aihe: Supreme Power ja Squadron Supreme  (Luettu 18884 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Galleriataiteilija
  • /* You are not expected to understand this. */
Re: Supreme Power ja Squadron Supreme
« Vastaus #45 : 24.02.2005 klo 10:45:01 »
kaihoisasti. Kunpa täydellisen partiopojan kasvattaminen olisi niin helppoa kuin Teräsmies-sarjakuvissa -- mutta se ei ole.

Jännä juttu muuten, tuli mieleen pari itämaisten uskontojen jumaltarinaa. Jumaluudet viettivät lapsuutensa eristyksissä vähän kiirastulen kaltaisissa paikoissa, mutta osoittivat "suuruutensa" säilymällä "puhtaina".

Eeppinen sankaritarina seuraa kaavaa. Seuraavaksi kai Hyperionin pitäisi löytää se opas-hahmo. (Obi-wan Kenobi saa paikan.)

Tämä tosin lähtee minulla käsistä, kun riittävän laajasti ajattelee, missä tahnasa on viitteitä mihin tahansa.  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #46 : 24.02.2005 klo 10:47:55 »
Onhan täällä ollut ennenkin puhetta että Batmanin täytyy olla täyspöpi. Ei tuo touhu muuten ole mahdollista.

Mutta Hyperionin eli Teräsmiehen pitäisi jo pienenä tajuta että hän on jumala ja planeetan muiden älyllisten olentojen yläpuolella. Markhan tuossa ei tajunnut kuin vasta tuossa koiran kuolemassa. Ja noin pienelle tulisi trauma jos kyseessä olisi ihminen. Mutta asia voi vaikuttaa myöhemminkin. Spoileri: Ei ole ainakaan 12 ekassa numerossa vielä havaintoa.

Vanha sanontahan kertoo että suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun.

« Viimeksi muokattu: 24.02.2005 klo 10:54:21 kirjoittanut Surfin Joe »

Lurker

• Vieras
« Vastaus #47 : 24.02.2005 klo 11:05:46 »
<snip>
kaihoisasti. Kunpa täydellisen partiopojan kasvattaminen olisi niin helppoa kuin Teräsmies-sarjakuvissa -- mutta se ei ole. Kunpa oikeuden omiin käsiinsä ottavat olisivat niin jaloja kuin Batman-lehdissä -- mutta he eivät ole. Kaikki hahmotkin ovat jotenkin tyytymättömiä, toisin kuin oikeassa supersankarisatiirissa kuten Ylivertaisissa, jossa ollaan niin polleita kaikesta mitä tehdään, vaikka kaikki onkin päin metsää.
Batman jalo?  Niin, miten sen nyt ottaa... Anttilassa oli myynnissä animaatio-dvd, jossa Yön ritari oli käännetty (varsin osuvasti) kansitekstiin Pimeä ritari. Myyjä varmaan ihmetteli, että mikähän hullu se tuollakin taas hyllyjen takana hekottaa.

Hyvä tarina on aina sen verran monitahoinen ja -sävyinen, että se voidaan tulkita monella tapaa. Pidän toki omaa tulkintaani oikeana  :)  mutta annan arvon muidenkin tavalle lukea samaa tekstiä.

Jaskalla on vaaleat hiukset?
Jaskalla on hiukset?

Siis sillä pyöreäpäisellä kaverilla? Hänellä on kaunis vaalea otsatukka. Ei tosin kovin pitkä, sillä Jokusen isä on... enpäs sanokaan.

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #48 : 24.02.2005 klo 11:14:31 »
Kääntäjä oli ilmeisesti sitä mieltä kuin minäkin että Batman on oikeasti pimeä. ;D

Rami Rautkorpi

• Siirtäjä ja vääntäjä
  • Ylläpitäjä
« Vastaus #49 : 24.02.2005 klo 11:42:05 »
Batman jalo?  Niin, miten sen nyt ottaa...

Jos se, että ottaa traagisesti orpoutuneen pojan huostaansa, ja laittaa hänet taistelemaan rikollisia vastaan shortsit jalassa, ei ole jaloa, niin minä en tiedä, mikä on.</sarjiksien kasvattama>

Mutta vakavasti, Frank Miller on vastuussa paljosta pahasta. Batman on yhtä paljon mielenvikainen kuin Teräsmies on ammoniakkia hengittävä pääjalkainen. Supersankarisarjakuvia ei voi lukea suostumatta tilapäisesti uskomaan epäuskottavia asioita.

Siis sillä pyöreäpäisellä kaverilla? Hänellä on kaunis vaalea otsatukka.

Ai? Minä luulin, että se on jonkinlainen kasvain.

"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #50 : 24.02.2005 klo 12:07:21 »
Rami: Olihan Dick Graysonin tarina noin, jotenkin jaloa vuoden 1940 kriteereillä.

Mutta tämä Tim Drake?

Ja tuo kasvainjuttu oli hyvä. Nyt odotellaan Jaska Jokusen parhaan kaverin Kataiston kommenttia.

Lurker

• Vieras
« Vastaus #51 : 24.02.2005 klo 12:08:06 »
Ai? Minä luulin, että se on jonkinlainen kasvain.

Ehkä. Koska tätäkään threadiä ei enää Hyperionkaan voi pelastaa, tässä linkki teille te Tenavien rienaajat: http://www.theferrett.com/showarticle.php?Rant=30

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #52 : 24.02.2005 klo 12:23:13 »
Ai tuokin pitää lukea tarkemmin. Panin aamulla sen Teräsmiesjutun kirjanmerkkiin. Mistä sää noita löydät?

Rami Rautkorpi

• Siirtäjä ja vääntäjä
  • Ylläpitäjä
« Vastaus #53 : 24.02.2005 klo 13:23:05 »
Mutta tämä Tim Drake?

Tim Drake on psykoottinen supersankarifani. Lepis päästi Timin Robiniksi vain siksi, ettei heräisi jonain yönä keittiöveitsi rinnassaan.

Mitäköhän Yöhaukka tekisi, jos hänen ovelleen tulisi koputtelemaan joku kakara, joka sanoisi, että tietää hänen salaisuutensa, ja haluaa ryhtyä Yöhaukan apulaiseksi? Jos kakara olisi vielä valkoihoinen, niin taitaisipa päätyä roskikseen kaksinkerroin taitettuna...
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Lurker

• Vieras
« Vastaus #54 : 24.02.2005 klo 13:46:37 »
Minulla oli koko ajan tietty tuttuuden tunne Supreme Power -albumia lukiessani. Nyt yhtäkkiä tajusin, että ajattelin mielessäni Jim Carreyn elokuvaa The Truman Show. Jopa  veneilyonnettomuus on molemmissa mukana.

Pelkkää sattumaako vaiko haluttu viittaus? No, googlasin, ja huomasin monen muunkin "hokanneen" saman.

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #55 : 24.02.2005 klo 14:06:06 »
Rami: Batman oli tuolloin vielä psykompi kuin nyt ja itse olisin ihmetellyt miksi ei hän lopeta moisia pentuja jotka ovat saaneet hänen henkilöllisyytensä selville, ellen tietäisi että lasten sarjakuvissa ei niin voinut tehdä. Hui, olen sitten kamala. Tai onhan Bätkiksellä oma tappamisen estävä sääntönsä.

Mutta entä Stephanie? Miten tuo niin helposti pääsi mukaan rikollisuutta puolustamaan vaikka juuri Timistä oli päästy eroon?

Rami Rautkorpi

• Siirtäjä ja vääntäjä
  • Ylläpitäjä
« Vastaus #56 : 24.02.2005 klo 14:25:32 »
Mutta entä Stephanie? Miten tuo niin helposti pääsi mukaan rikollisuutta puolustamaan vaikka juuri Timistä oli päästy eroon?

Stephanie on oikeasti valkoinen marsilainen, joka hallitsi Lepiksen ajatuksia telepaattisesti.

Yöhaukka tekisi selvää valkoisista marsilaisista.

Ihmepoika

• Vieras
« Vastaus #57 : 24.02.2005 klo 14:35:05 »
Stephanie on oikeasti valkoinen marsilainen, joka hallitsi Lepiksen ajatuksia telepaattisesti.

Yöhaukka tekisi selvää valkoisista marsilaisista.

Hei! Sä oot jotenkin tosi kova ja jänskä. Onko sun supersankarinimesi Valvoja?  Se lukee sinä sun sidebarissa. Mä voisin alkaa sun sidekickiksi. Mun nimi voisi olla tota vaikka Timo Lohikäärme. Tai voin mä ottaa jonkun tytönkin nimen vaikka mä oonkin poika, jos mä saan seikkailla sun kanssa.

Jukka Laine

• Ylläpitäjä
« Vastaus #58 : 24.02.2005 klo 14:40:06 »
Ramin salainen henkilöllisyys on todellakin Valvoja. Minun on Sisällöntuottaja ja Rami on iloinen poika-apurini. Joten ei tarvita muita, mutta kiitos ehdotuksesta.   

Mutta älä lähetä tarpeettomia viestejä vaikka koulussa olisikin tylsää. Kuten huomaat, ainakin minä ja Rami puhumme vain erittäin tarpeellisista ja yleishyödyllisistä asioista.

Rami Rautkorpi

• Siirtäjä ja vääntäjä
  • Ylläpitäjä
« Vastaus #59 : 24.02.2005 klo 14:42:51 »
Onko sun supersankarinimesi Valvoja?

Kyllä. Yksi supervoimistani on IP-osoitekatse, ja taistelen käsinukkeja vastaan. Sinulla on tunnus -- käytä sitä.