Kirjoittaja Aihe: Agentti X9  (Luettu 116589 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Agentti X9
« Vastaus #75 : 07.01.2010 klo 19:43:32 »
Ilmestymisväli jäi vielä selvittämättä.

Kun X9 alkoi Suomessa, niin silloinhan se ilmestyi neljännesvuosittain, sitten kaiketi tahti hiljalleen tiheni koko ajan.

Jeff Hawkea kun vielä joskus saisi suomeksi lukea...

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #76 : 07.01.2010 klo 21:37:30 »

Siis uudestaan vai? Minulle tuottaa vaikeuksia uskoa ettet olisi X9jä ja Jalavan albumeja käynyt läpi moneen kertaan

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #77 : 07.01.2010 klo 21:49:45 »

Toivon mukaan uusi Agent X9 täytetään kuitenkin tuoreemmalla materiaalilla ja rohkealla otteella.

Nostalgialla on sijansa, minä olen viimeisenä sen kieltämässä, mutta lukijat löytääkseen erityisesti tällaisen antologiaformaatin on löydettävä jokin tasapaino. Kuvittelisin tällaisen sarjan nykäisevän vaakakupin syvälle nostalgian puolelle.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #78 : 07.01.2010 klo 22:02:07 »
Hyvää antologialehteä onkin kaivattu ja alustava setti kuulostaa hyvin harkitulta ja monipuoliselta.
Thrillerin paluuta odotellen....

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #79 : 07.01.2010 klo 23:08:34 »
Nostalgialla on sijansa, minä olen viimeisenä sen kieltämässä, mutta lukijat löytääkseen erityisesti tällaisen antologiaformaatin on löydettävä jokin tasapaino. Kuvittelisin tällaisen sarjan nykäisevän vaakakupin syvälle nostalgian puolelle.

Jeff Hawke on tosiaan ongelmallinen idea ainakaan isoissa määrin. Se on vanhanaikainen, kuivahtava ja kaikenlisäksi sanomalehtisarjakuva, minkä takia se lienee monille nykylukijoille raskasta tavattavaa. Se ei tainnut myydä englanniksikaan tarpeeksi päätellen kokoelmakirjojen jäämisestä kahteen ja eikä sillä myöskään taida mitään erityistä fanikuntaa Suomessakaan.

Rip Kirby ja Paul Temple taitavat mennä vähäsen samaan kategoriaan ja Corrigan ei muuten vain yleensä ole kovin hyvä.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

OM

• Jäsen
« Vastaus #80 : 07.01.2010 klo 23:29:58 »

Minun harras toiveeni Al Williamsonin ystävänä olisi se, että Agentti Corricanin jaksoja julkaistaisiin samalla tavalla hieman isompina ruutuina kuten Modesty Plaisea ruotsin kielisessä Agent X:9:ssä!
Al Williamsonin suuremmoinen taide tulee hyvin esille isommissa ruuduissa. Tästä hyvänä esimerkkinä Al Williamsonin taide kirja Flash Gordonista jonka on julkaissut Flesk-publications USA.
Tuskimpa toiveeni koskaan toteutuu.
Mutta hienoa että Agentti X:9 alka taas ilmestyä. Toivottavasti ostava yleisö löytää lehden tai yleensäkkin uudet julkaisut. Tietokone sukupolven nörtit tuskin osaavat enään lukea koska he eivät osaa muuta kuin pelata väkivalta pelejä ja ehkä jaksavat tsekata uuden Aku Ankan. Siinä se!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #81 : 08.01.2010 klo 00:51:12 »
Jeff Hawke [....] Se on vanhanaikainen, kuivahtava ja kaikenlisäksi sanomalehtisarjakuva,

Kuten muuten X9 ja Modesty Blaisekin, jos pilkkuja nysvätään.
Jalavan Jeff Hawke -kokoelmat yllättivät tasokkuudellaan ja hyvillä tarinoilla, vaan eiväthän kaikki jaksot siinäkään olleet lopulta top notch -tasoa.

Timo

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #82 : 08.01.2010 klo 07:30:26 »
Jalavan Jeff Hawke -kokoelmat yllättivät tasokkuudellaan ja hyvillä tarinoilla, vaan eiväthän kaikki jaksot siinäkään olleet lopulta top notch -tasoa.

Sydney Jordan on muuten ehdottomasti yksi parhaista rasterinkäytön taitajista. Minulle kyllä passaisi lisää Hawkea.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #83 : 08.01.2010 klo 09:28:24 »
...vanhanaikainen, kuivahtava ja kaikenlisäksi sanomalehtisarjakuva...

Just miu mau mukkaa!

Mutta totta kai ymmärrän, että uudistua pitää. Lähtösarjat on valittu erinomaisesti. Uutta ja vanhaa sopivassa suhteessa sekoitettuna on hyvä resepti.

Jeff Hawket ovat totta kai jo ennestään tuttuja, Rakettilentäjistä saakka.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #84 : 08.01.2010 klo 09:32:48 »
Entäpäs Steve Canyon?

sarja

• Jäsen
« Vastaus #85 : 08.01.2010 klo 15:21:52 »
Agentti X- 9  voisi  olla  coctail  vanhoja  ja uusia  sarjoja. Ajattelin ehdottaa, että Paul Temple, Davy  Jones , Jeff  Hawake ja muiden vanhojen  sarjojen materiaali  olisi  suomessa ennen julkaisemantota.
Uskon, että  tällaista materiaalia  on  varmasti  jossain  arkistossa. Rohkenen ehdottaa julkaistavaksi  Suuri  Sarjakuvakirja - sarjan  tapaista, jonka  materiaali  koostuisi  meillä  ennen  julkaisemattomista  tarinoista  ja  sarjoista.

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #86 : 08.01.2010 klo 15:54:09 »
Just miu mau mukkaa!

On minullakin sekä Jalavan että Titanin kirjat, mutta eräille muutoin kyllä scifisarjoja lukeville niitä on vähän turhaan saanut kehua. Lisäksi kyllä minuakin vähän riepoo kolmen ruudun rytmitys. Vihaan sanomalehtiseikkailusarjoja, vihaan!
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #87 : 09.01.2010 klo 16:55:41 »
Näin on, vahvistettakoon.
Vielä kun joku kertoisi että milloin tulee eka ja millä syklillä läpäre ilmestyy? Lehtipisteistä näiden metsästäminen on turhauttavaa ilman kustantajan markkinointikikkailuakin. (Oletan että ilmestymispäivästä laaditaan erikseen "uutinen").

Vanha X-9 ei ollut mulle mikään teekuppi, mutta sentään olen Raymondin piirtämiä (ja jossain toimituksessa julmasti saksittuja) Rip Kirbyjä haalinut. Mutta hienoa jos Modesty Blaisen graffasta nyt tosiaan pystyy kunnolla nauttimaan. Torpedoakin voisi samaan syssyyn alkaa lukea (ehkä siinä on jotain itua?) ja "satakutia" on sentään laatusarja sekin.

Voiko tätä tuotetta tilata?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #88 : 10.01.2010 klo 09:44:40 »
Vielä kun joku kertoisi että milloin tulee eka ja millä syklillä läpäre ilmestyy?
Sekä tässä ketjussa että Egmontin blogissa kerrotaan, että ensimmäinen numero ilmestyy helmikuussa, ei sen tarkemmin. Ilmestymistiheyttä ei ole vielä paljastettu. Itse arvelin joka toista kuukautta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #89 : 10.01.2010 klo 11:44:17 »
Vanha kunnon poliittisesti epäkorrekti Johnny Hazard kehiin!
Je suis alle kuuden euron pizza!