Meillä on Jussin kanssa taas pelottavan samanlaiset kokemukset.
Saman voisin todeta itse. Lehteä luin alun perin isoveljen kokoelmasta, josta löytyi kaikki numerot jonnekin '90-'91-lehtiin asti. Sitten veljeni kyllästyi G.I.Joeen, jonka jälkeen ostin veljen lehdet itselleni ja jatkoin lehtien keräämistä. Vuonna '94 aloin pohtia vakavasti keräämisen lopettamista tarinoiden ja piirustusjäljen muuttuessa kaameaksi kuraksi (Transformers-sotkut). Lopulta päätös tapahtui lehden 9/95 myötä, kun huomasin uusien tarinoiden puolella vanhan lämmittelyä (Stalkerin, Snowjobin, Quick-Kickin ja Outbackin seikkailut Boroviassa - hyvä tarina, mikä oli vain uudestaan kuvitettu). Lehti jäi ostamatta, mutta tajutessani lehden 10/95 jäävän viimeiseksi julkaisuksi, jouduin tilaamaan Semiciltä myös numeron 9/95, jotta kokoeilmani olisi täydellinen.
Realistisuuskeskusteluun otan sen verran osaa, että itse olen aina nähnyt G.I.Joen eräänlaisena scifi-sarjakuvana, missä realismi on samaa luokkaa Bond-filmien kanssa. Scifillä tarkoitan nimenomaan low-scifiä, missä laser-säteet, rakettireput ja taistelurobotit ovat ihan normaaleja ilmiöitä armeijan erikoisjoukkojen hepuille. Ja sitähän se olikin. Myönnettäköön, että Marvelin viimeisissä numeroissa mentiin vikaan ja pahasti, kun scifi-elementit ottivat ihan tosissaan vallan (Star Brigade, aivoaaltokartoittimen modernisointi...). Tähän suuntaanhan oltiin oltu jo menossa hyvän aikaa, mikä aluksi alkoi näkyä ajoneuvoissa ja sittemmin yksittäisten sotilaiden varusteissa (ääriesimerkkinä Eco-warriors-yksikkö).
Minulle IDW:n julkaisut ovat täysin tuntematon käsite. Voisiko joku valaista minua? Ilmeisesti "IDW Classics" on vain uusintapainos Marvelin vanhoista numeroista (vai?), mutta onko heidän puolestaan jotain muuta/uutta/mielenkiintoista julkaistu?