Kirjoittaja Aihe: Marvel-uutisia (yhdistelty ketjuja -joe-)  (Luettu 7619 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re:Jemas korvataan Marvelilla
« Vastaus #15 : 14.10.2003 klo 13:22:41 »
"Mutta itsehän he ovat valinneet Marvelilla työskentelyn eli ilmeisesti se on houkuttelevampi vaihtoehto kuin tehdä omia projekteja."
Eikä rahalla tietenkään ole mitään tekemistä tämän kanssa  ;)

"Ettet vain haaveilisi taas John Byrnestä piirtämässä Marvel-sarjakuvaa...?"
En tietenkään. Itse asiassa odotan innolla ensi vuoden JLA -tarinaa ja sitä seuraavaa uutta lehteä (puhumattakaan True Britistä). Marvelilla on aika vähän, mitä haluaisin nähdä Byrnen tekevän (XHY:kin jäi minulta sen verran sivu suun, että sitäkään en haikaile). Ehkä Kostajia sentään...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #16 : 14.10.2003 klo 13:36:00 »
Tosi fani tietenkin haluaa idolinsa sinnittelevän nälkäpalkalla, kylmää taidetta hikoillen.

Aivan totta. Ainakin minä haluan. Kärsikää.

Janne Yliruusi

• Jäsen
  • Tappajakarhun paluu
« Vastaus #17 : 14.10.2003 klo 13:41:32 »
Mutta itsehän he ovat valinneet Marvelilla työskentelyn eli ilmeisesti se on houkuttelevampi vaihtoehto kuin tehdä omia projekteja.

Koska siitä saa rahaa.

Tottakai siitä on kysymys. Jokatapauksessa he ovat kokeneet paremmaksi ratkaisuksi tehdä töitä Marvelille kohtuullista korvausta vastaan enemmin kuin kituuttaa ja tehdä "taidetta" ominpäin. Kyllä minä ymmärrän tuollaisen ratkaisun.
"A waste of talent and electricity." John Peel on ELP

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #18 : 14.10.2003 klo 13:49:18 »
Tottakai siitä on kysymys. Jokatapauksessa he ovat kokeneet paremmaksi ratkaisuksi tehdä töitä Marvelille kohtuullista korvausta vastaan enemmin kuin kituuttaa ja tehdä "taidetta" ominpäin. Kyllä minä ymmärrän tuollaisen ratkaisun.

Minä en itse asiassa ymmärrä. Itsensä myyminen on aina sekä pelkästään väärin ja tekee psyykeelle huonoa. Uskoisinkin enemmän että näiden(kin) taiteilijoiden kohdalla kyse on siitä että nuorena on kuitenkin hämikset sun muut lepakkomiehet tullut luettua ja kukapa meistä ei  haluaisi ihailemiansa juttuja päästä isona itsekin tekemään.

Sen jälkeen ku ite pääsen tekemään Daredevilia, voin ihan hyvin tyytyväisin mielin vetäytyä eläkkeelle.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2003 klo 13:51:58 kirjoittanut kaltsu »

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #19 : 14.10.2003 klo 14:58:36 »
Varmaan siinä on kyse sekä rahasta että halusta leikkiä Marvelin hahmoilla.
Epäilemättä on hauskaa saada paljon rahaa siinä samalla enkä nyt taiteilijoita sinällään siitä syytä, mutta kyllä minä paljon mielluummin luen esim. Ennisiltä ja Dillonilta jotain heidän omaansa kuin Punisheria. Ilmeisesti uusi oma sarja onkin heiltä luvassa, ja Morrisonkin jättää X- Menin ja tekee omia juttujaan. Hyvä niin.

Pirun taiteilijat, eivät koskaan toimi niin kuin MINÄ haluaisin...
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Janne Yliruusi

• Jäsen
  • Tappajakarhun paluu
« Vastaus #20 : 14.10.2003 klo 15:18:29 »

Minä en itse asiassa ymmärrä. Itsensä myyminen on aina sekä pelkästään väärin ja tekee psyykeelle huonoa.

Kukapa tässä maailmassa ei joutuisi itseään jollain tavalla myymään? Kysymys on vaan siitä millä hinnalla ja ehdoilla. Itsekin kävin juuri neuvottelemassa kun  työnantaja haluaa ostaa minut entistä halvemmalla. Ei tule onnistumaan.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2003 klo 15:19:39 kirjoittanut Janne Yliruusi »

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #21 : 14.10.2003 klo 15:22:32 »
Itsekin kävin juuri neuvottelemassa kun  työnantaja haluaa ostaa minut entistä halvemmalla. Ei tule onnistumaan.

Neuvottelut syrjäisellä ja varjoisella sivukujalla?
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

Janne Yliruusi

• Jäsen
  • Tappajakarhun paluu
« Vastaus #22 : 14.10.2003 klo 15:30:43 »

Neuvottelut syrjäisellä ja varjoisella sivukujalla?

Ei vaan norsunluutornissa.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #23 : 14.10.2003 klo 16:16:34 »
Morrisonkin jättää X- Menin ja tekee omia juttujaan. Hyvä niin.

New X-Men ei voisi olla enempää Morrisonin "omaa juttua" vaikka yrittäisi. Popkuvastolla pelaaminen on aina ollut olennainen osa Morrisonin kuvioita.

Morrison tekee ilmeisesti seuraavaksi DCU-kamaa. Ja hey, estikö mainstreamin kanssa remellys Filthia ilmestymästä?  ;)

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #24 : 14.10.2003 klo 16:38:04 »
No ei estänyt, mutta Morrison nyt onkin aika tuottelias sille päälle sattuessaan.

Palonen

• Jäsen
  • Uskonto on vaara
« Vastaus #25 : 15.10.2003 klo 06:31:17 »
....mutta kyllä minä paljon mielluummin luen esim. Ennisiltä ja Dillonilta jotain heidän omaansa kuin Punisheria. Ilmeisesti uusi oma sarja onkin heiltä....

Eix tätä sarjaa o jo luvattu tulevaksi siitä saakka kun Preacher loppui (ulkomaan versiona piskuisen myöhemmin kuin Suomessa)?

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #26 : 15.10.2003 klo 10:25:47 »
On kai sitä, viimeksi jossain Vertigo- läpyskässä sanottiin että loppuvuodesta, mutta en ainakaan ole törmännyt mihinkään mainostuksentapaiseen joten lieneeköhän siirtynyt ensi vuodelle?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #27 : 15.10.2003 klo 23:59:06 »
Nythän se virallinen ilmoitus oli sitten annettu.
Jemas siirretään ja Buckley tilalle. Saapi nähdä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Yllättävää oli myös lukea, että jopa kaksi julkaisua ylsi yli 200 000 rajapyykin viime kuussa.
Mukava oli nähdä kuinka hyvin Byrnen G3 on pysynyt vakaana.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #28 : 17.10.2003 klo 09:08:27 »
Otto kirjoitti uutisessa: "miehen oma "Marville" -sarjakuva, jota aikanaan kritisoitiin paljon."

Siis piirsikö tuo viileen näkönen J-heppu sitä itse?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #29 : 17.10.2003 klo 09:13:31 »
Kirjoitti vain. Eli Marville on yhtä paljon, tai vähän, Jemasin oma sarjakuva kuin Sandman on Neil Gaimanin oma...

Jemas myös "juonitteli" ainakin Ultimate Spider-Mania ja Namoria, mutta Marville oli ainoa, jonka hän kirjoitti itse alusta loppuun. Tai ainakin väitti kirjoittaneensa itse alusta loppuun.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)