Äänestys

Teetkö itse sarjakuvia?

Koko ajan!
37 (34.9%)
Satunaisesti!
29 (27.4%)
Koitin joskus, mutta ei...
25 (23.6%)
En koskaan.
15 (14.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 96

Kirjoittaja Aihe: Tekijä vai lukija!  (Luettu 9969 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
Re:Tekijä vai lukija!
« Vastaus #15 : 27.12.2003 klo 15:45:05 »
Teen sarjakuvia kohtalaisen säännöllisesti. Tällä hetkellä on taukoa, koska tarvitsen jatkaakesi uusia kalliita kyniä ja rahat on loppu.

Niistäkö se on kiinni?

Hiili ja ruokokynä ovat todella edullisia, ja parhaiden mestarien työvälineitä.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #16 : 27.12.2003 klo 16:49:38 »
joku tekemään se likainen työ)kun kärsivällisyys tahtoo loppua tasan siihen kun on saanut hahmot, tarinan, dialogin ja ruutujaon valmiiksi.
Nimim. kaksi albumia jo "valmiina"

rohkenen väittää että olen hyvä piirtämään. Tietysti riippuu siitä mistä tyylistä pitää ja mikä sopii mihinkä käsikseen. Oisko mahdollista piirtää noista sun valmiina olevista albumeista vaikka toinen pois odottamasta.

Voin lähettää jopa oikein näytteen piirustusosaamisestani, jos voit vaikka kertoa missä miljöössä ja tyylilajissa käsikirjoituksesi tapahtuvat.
Piirustustyylini on kaupallinen, ei taiteellinen.  

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #17 : 30.12.2003 klo 09:13:40 »
Niistäkö se on kiinni?

Hiili ja ruokokynä ovat todella edullisia, ja parhaiden mestarien työvälineitä.

Tulee ihan pirun tyylikäs sarjakuva, kun ensin aloittaa selkeällä tussipiirroksella, mutta jatkaa hiilellä.... tulisi kunnon taidetta.

Ei sarjakuvan tekemiseen tarvita kalliita vermeitä, mutta jos on aloittanut jollain tietyllä arsenaalilla, niin sillä pitää jatkaakin.

Ja sitä paitsi hiili ja ruokokynä voivat olla parhaiden mestareiden työvälineitä, mutta miten ne minuun liittyvät?
« Viimeksi muokattu: 30.12.2003 klo 09:14:48 kirjoittanut Wilpuri »
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #18 : 05.01.2004 klo 19:53:03 »
Minusta piirrostaito olisi sangen kiva juttu, mutta eipä ole näihin sormiin moista taitoa ilmaantunut.

Muistan yläasteen viimeiseltä luokalta tapauksen, jossa olin tehnyt erästä piirrostyötä pitkään - varmaan parin kuukauden verran, joka kuvaamataidon tunnilla. Opettajakin tämän tiesi.

Kun tuli aika Vesan esitellä työtä, menin sanomaan opettajalle: "Nyt tämä on viimeinkin valmis! Haluatko vilkaista?" Opettajatäti totesi siihen tylysti, että "jaa", eikä sitten sen enempää. Vein töin pinoon ja murjotin loppupäivän. Tämän lannistavan tapauksen johdosta päätin, että minusta ei piirtäjäksi ole.  ;)
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #19 : 17.01.2004 klo 16:12:16 »
Nytpä täytyy sanoa, että olen tekijä. En tiedä kauan innostukseni kestää, mutta tällä hetkellä ainakin teen. En siis perinteisesti kynällä vaan ihan koneella. Mutta on kuulemma sarjakuvaa, he sanoivat. Mikäs siinä sitten. Edelleen olen tietysti myös lukija. Luin tuossa Lucky Luken ja Kalervo Palsan Eläkeläinen Muistelee.

kitani

• Vieras
« Vastaus #20 : 17.01.2004 klo 16:51:18 »
Aloitin tässä taas sarjakuvien piirtämisen monen vuoden tauon jälkeen, aikaisemmin meikäläisellä jäi lähes poikkeuksetta kaikki projektit kesken, mutta nyt olen oppinut sen että kannattaa tosissaan suunnitella jos mielii saada jotain aikaiseksi.

Piirrän nyt Conan-novelliin perustuvaa sarjista, ja puoliväli häämöttää kohtapuoliin piirrustustyössä. Sen olen kyllä huomannut että pelkästään yhden sivun puhtaaksipiirtäminen on kyllä aikamoinen urakka vaikka olisi kuvakässäri valmiina. No eilen sain kokonaista kolme sivua aikaiseksi, mikä on jo suht. hyvin.

Tietysti pitää vielä tussata,  skannata, tekstata ja julkaista netissä, joten ei ne hommat kesken lopu. Pelottaa kyllä että miten sitä jaksaa yhtään suurempaa työtä kun nykyinen on pituudeltaan vain yksitoista sivua ja välillä tuntuu että valmistuminen on edelleen varsin kaukana.

Mutta on se kiva katsella niitä valmiita sivuja ja miettiä että tuo syntyi omasta kynästä.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #21 : 17.01.2004 klo 16:53:42 »

Tietysti pitää vielä tussata,  skannata, tekstata ja julkaista netissä, joten ei ne hommat kesken lopu.

Ja kerrot varmaan meillekin sitten, missä päin nettiä sarjakuvasi on nähtävillä.  ;D

kitani

• Vieras
« Vastaus #22 : 17.01.2004 klo 16:57:00 »

Ja kerrot varmaan meillekin sitten, missä päin nettiä sarjakuvasi on nähtävillä.  ;D

Tottakai, heti kun on valmista, en osaa kyllä sanoa milloin mutta luulisi että ensi kuun alussa pitäisi kaiken olla tehty.

Xanna

• Uusi jäsen
« Vastaus #23 : 18.01.2004 klo 16:15:39 »
Lukija!

Pakertamiset ja pykäämiset jätän teidän muiden harteille ja ainoastaan nautin röyhkeästi työnne uljaista hedelmistä (mieluiten suklaavaahdon kera)  ;D

Aloin oikein pinnistellä aivosolujani, mutta ei, en pysty muistamaan koskaan piirtäneeni mitään sarjakuvamuodossa. Mitään ei tule mieleen. Nada.

Tosin en ole koskaan ollut taiteellisesti lahjakas, en musiikissa tahi piirrustuksessa. Kirjoittamisessa olin aikanaan haka tai ainakin minulla oli mielestäni kehityskelpoisia ideoita tarinoiden aiheiksi. Silloin sitä lennettiin pää ja jalat pilvissä ja haikailtiin urasta kirjailijana. Nyttemmin luovuus on kokenut pienoisen kuoleman, eikä päässäni ole yhtäkään ideaa kirjoitettavaksi. Ehkä joskus sitten taas. Toivotaan.

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #24 : 18.01.2004 klo 22:22:55 »
Puhdasverinen lukija. Olen eläessäni tehnyt yhden sarjakuvan yläasteen kuviksen tunnilla ja tulin siihen tulokseen, että piirrostaitoni kehittäminen sille tasolle, että voisin olla kohtuullisen tyytyväinen tulokseen, veisi kohtuuttomasti aikaa ja energiaa mahdolliseen hyötyyn verrattuna. Niinpä jätän tekohommat lahjakkaammille ja ahkerammille taiteilijoille.

lasse

• Jäsen
Re: Tekijä vai lukija!
« Vastaus #25 : 09.07.2005 klo 14:53:23 »
Satunnaisesti teen sarjiksia.  En ikinä ole oikein onnistunut. Viimeksi tein tossa kevät talvella jonkun salapoliisi-koira homman, mutta ei oikein onnistunut.

Rottaolento

• Vieras
« Vastaus #26 : 10.07.2005 klo 23:17:37 »
Olen naimisissa sarjakuvieni kanssa @_@
(Suomennos; seuraelämäni kärsii koska piirrän niin paljon)

Ideoita on lähemmäs 30 ja jokainen niistä on vähintään 50 sivun mittainen tarina ja uusia ideoita tulee kokoajan. Olen tehnyt 140+ sarjakuvastrippiä (samasta aiheesta) oli tarkoituksena julkaista, mutta päätin, että on liian huono, enkä kehdannut.

Nyt on tulossa toivottavati syksyn tienoilla lasten kirja suunnilleen lukemaan opetteleville lapsille.

Muuten materiaalia on siellä täällä 10-60 sivun sarjiksii, jotka olen tehnyt joskus vuonna papu ja ne pitäisi tehdä uusiks <____________________<

Rovio

• Mahdoton.
  • Jäsen
  • The friendly looking lad.
« Vastaus #27 : 10.07.2005 klo 23:53:46 »
Meikäläinen on enemmän tekijä kuin lukija. Noin kaksi vuotta on tehty ja tavaraa on kasaantunut melkoisesti(Huono laatuista tosin, mutta paranee koko ajan).
Kyllä niitä sarjakuvia mielellään lukeekin.

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #28 : 11.07.2005 klo 10:44:18 »
Joutui vastaamaan että satunnaisesti, kun lupauduin yhteen juttuun mukaan... noin muuten olen kyllä tätä nykyä puhtaasti lukijana yleisössä.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

AkuMies

• Jäsen
« Vastaus #29 : 18.07.2005 klo 13:25:22 »
En ole mikään kummoinen piirtäjä. Jonkinlaisia Ankkoja saan väköstettyä, jos on pakko. Lukija olen sitäkin enemmän, Akuja kuluu nipuittain päivässä  ;D.