Kirjoittaja Aihe: Sillage  (Luettu 106193 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

M. K. Saarelainen

  • Jäsen
  • Viestejä: 105
  • Kahvia? Missä!
Vs: Sillage
« Vastaus #315 : 11.01.2016 klo 14:28:45 »
Lainaus
Ei kai se täyden sarjan kerääminen ole pääasia vaan hyvän sarjakuvan saaminen suomeksi -  ja tässä tapauksessa peräti 10 kovakantisen albumin verran! ;-)

Eihän sitä hyvää sarjakuvaa nyt sitten enää saada suomeksi.

Minua kiinnostaisi lukea ne loputkin albumit, keräämisen lisäksi. Valerianin ja Incal-sarjan jälkeen Sillage oli ensimmäinen todella kiinnostava scifi-sarjakuva. Nyt tuntuu siltä kuin romaanista olisi käännetty kymmenen ensimmäistä lukua ja jätetty loput ranskankielelle.

Sarjan lopettamisen ymmärrän, jos sen tuotto ei kata paino-, käännös- ja muita kustannuksia, mutta ei kai myynti sentään niin huonoa ole ollut?

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Sillage
« Vastaus #316 : 11.01.2016 klo 15:53:18 »
sen enempää Jiksiä demonisoimatta: ei näin.

Hyvä, sillä se olisikin mennyt fingerporiksi: "Kirjastonkäyttäjä demonisoitiin."

En näe asiaa niin, että jokainen Sin City olisi väkisin ostettava hyllyyn. Ei myöskään ensimmäisen arvo ole vähäisempi vaikka jatko-osia ei jatkeena olisikaan.

Tämä suhtautuminen kuluttamiseen periytyy ajalta, kun rahat olivat tiukassa.

Tätä nykyä se on kuitenkin aika, mitä on niukimmin käytössä. Siten myös heräteostokset korostuvat, vaikka kyse olisi digisarjakuvasta. On mukavampi käyttää aika lukemiseen, kun sen selvittämiseen mikä on lukemisen arvoista.

Sillagesta en olisi tiennyt mitään ellei sitä olisi käännetty suomeksi. On tässä sekin näkökulma, että haluan lukea sarjakuvani suomeksi. Kynnys tarttua käännösjulkaisuihin on matala.

Wotan

  • Jäsen
  • Viestejä: 18
Vs: Sillage
« Vastaus #317 : 17.01.2016 klo 12:09:01 »
Harmi jos loppuu, mutta kiitokset Egmontille tähän asti julkaistuista albumeista.
Sillage on mielestäni varsin mukava sarja, mutta ostajakohderyhmiltään (keski-ikäiset ja mangalapset) ja levitystavoiltaan (kirjakauppamyynti) hankala yhtälö.

Itse näin Sillagen albumeita ensi kertaa Pariisissa, mutta harmikseni en niitä mukaani ostanut. Kaikkea ei vaan voi kantaa matkassa. Onneksi niitä sitten käännettiin suomeksi. Ehkäpä jatkoa tulee suomeksi jossain vaiheessa, vaikkakin vasta vuosien päästä. Itse  kuitenkin ajattelin lukea (tosin hitaammin  :)  ) seuraavat osat ranskaksi.

Alixin nuukahdettua 70-luvulla asia harmitti siihen malliine, että sittemmin ranskaa opiskeltuani hankin puuttuvat albumit alkuperäiskielellä. Sittemmin ostin kyllä Apollon hienot alpparit myös suomeksi. Jos ei muuten, niin ehkäpä kannatuksen vuoksi. Ongelma tietenkin tulevaisuuden kannalta on, ostanko minä ja muut kaltaiseni enää tulevia julkaisuja, kun alkuperäiset ovat jo hyllyssä. Periaatteessa kannatan kuitenkin suomenkielisiä julkaisuja sarjakuvista.

tmielone

  • Il Dille
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 635
Vs: Sillage
« Vastaus #318 : 18.01.2016 klo 14:37:20 »
On tosiaan harmi, kun Sillage (ja Walking dead) loppui mutta ei kai tässä auta muu kuin purra hammasta ja sijoittaa säästyneet rahat muihin sarjakuviin. Mielelläni olisin jatkanut Sillagen lukemista Suomeksi, ulkomaalaisia laitoksia en viitsine alkaa tilailla.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: Sillage
« Vastaus #319 : 03.02.2018 klo 19:07:41 »
On tosiaan harmi, kun Sillage (ja Walking dead) loppui mutta ei kai tässä auta muu kuin purra hammasta ja sijoittaa säästyneet rahat muihin sarjakuviin. Mielelläni olisin jatkanut Sillagen lukemista Suomeksi, ulkomaalaisia laitoksia en viitsine alkaa tilailla.

Sama täällä. Sillagen ohella kovin vähän ollaan saatu uutta eurooppalaista scifi-sarjakuvaa suomeksi. Mutta ehkä joku toinen kustantamo tämänkin poimii julkaisuohjelmaansa, toivottavasti.

Suomalainen Wikipedia-sivu on hyvä!

Näytteitä: Sillage 11. Monde flottant

« Viimeksi muokattu: 03.02.2018 klo 19:40:47 kirjoittanut Lurker »

ekku

  • Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
  • Viestejä: 484
Vs: Sillage
« Vastaus #320 : 03.02.2018 klo 19:37:26 »
No voi prkl. Ja mie kun Olin varma että raina jatkuu. Mutta onhan kaikki vielä mahdollista. Tämä vuosi ainakin näyttää hyvältä kun uusia kustannuksia kun löytyy.

Ekku

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Sillage
« Vastaus #321 : 03.02.2018 klo 19:42:41 »
No, minä olen jatkanut Sillage-albumien haalimista ranskankielellä, ja kaikki julkaistut ovat nyt koossa. Paitsi... onko albumi numero 20 jo ilmestynyt... ei, viime vuonna ei tullutkaan uutta Sillagea, eikä 20. osasta ole tietoa vielä. No, jään odottelemaan.

STD

  • Jäsen
  • Viestejä: 482
Vs: Sillage
« Vastaus #322 : 03.02.2018 klo 20:31:36 »
Clavia Z: Sillagestahan vosi tehdä artikkelin Kvaakin Eurooppalaisiin sarjoihin.  :)

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Sillage
« Vastaus #323 : 01.11.2018 klo 10:59:37 »
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö niin, että sarjasta on julkaistu englanniksi vain osat 1-7? Mutta olisiko nro:sta 11 eteenpäin saatavissa jollain muulla kielellä kuin ranskaksi?
"Tex-tieteen yli-morisco"

Korsto-Mikko

  • Jäsen
  • Viestejä: 110
  • Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?
Vs: Sillage
« Vastaus #324 : 01.11.2018 klo 19:46:29 »
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö niin, että sarjasta on julkaistu englanniksi vain osat 1-7? Mutta olisiko nro:sta 11 eteenpäin saatavissa jollain muulla kielellä kuin ranskaksi?

Saksaksi ainakin löytyy.
Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 041
Vs: Sillage
« Vastaus #325 : 31.10.2019 klo 21:26:07 »
Saksaksi ainakin löytyy.

Ja näyttävät julkaisevan saksaksi koko sarjan loppuun saakka. Albumi 20 ilmestyy maaliskuussa 2020.

https://www.carlsen.de/serie/sillage/17829


seppo-setä

  • Jäsen
  • Viestejä: 304
Vs: Sillage
« Vastaus #326 : 11.07.2021 klo 12:08:16 »
Olisikohan toivotonta saada jatkoa suomenkieliselle Sillagelle? Moni muukin lopetettu sarjakuva on viime aikoina kokenut paluun.

Illodiini

  • Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • Viestejä: 797
  • #MeTammelat
Vs: Sillage
« Vastaus #327 : 11.07.2021 klo 19:09:31 »
Olisikohan toivotonta saada jatkoa suomenkieliselle Sillagelle? Moni muukin lopetettu sarjakuva on viime aikoina kokenut paluun.
Kannatetaan.
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)