Kirjoittaja Aihe: Ranma 1/2  (Luettu 49928 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pallo-kala

• Vieras
Re: Miksi ei Ranma1/2 animea ole viellä ilmestynyt suomeen???
« Vastaus #105 : 24.10.2005 klo 15:39:37 »
joo,takahashin paras työ on musta toi Ranma1/2 !mutta mä oon erittäin raivoissani et miksi sitä Ranmaa ei sit oo tullut animena kans suomeen???oon kuitenki iloinen et se tulee sentään sarjakuvana(nipin napin)
ookko ees varma onko ranmasta animea?.
 ja eihän suomelle voi myydä kaikkia näyttö oikeuksia.
 sillä dragonball Z piti alkaa jo ennenmin mutta suomi ei saanut ostettua näyttö oikeutta

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #106 : 24.10.2005 klo 15:44:14 »

On toki.
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #107 : 24.10.2005 klo 16:14:47 »
Ranmaa ei ole julkaistu televisiossa, koska sarjakuva ja animaatio julkaistaan täysin eri medioiden toimesta, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Sarjakuvia julkaisee kustannusyhtiö, jolle on aivan se ja sama, mitä televisio-ohjelmia sieltä näköradiosta tulee ja televisiokanaville se on se ja sama, mitä sarjakuvaa eri kustannusyhtiöt nyt sattuvat julkaisemaan, koska sillä ei ole mitään merkitystä heidän toimintansa kannalta.

MUTTA lähettämällä sarjatoiveita jollekin TV-kanavalle, voi ko. kanava jopa harkita ostavansa oikeudet jonkun sarjan esittämiseen, mikäli kyseessä on hyvinkin toivottu sarja (ja mangahan tässä tapauksessa toimii animen mainostajana, jos niin haluaa ajatella).
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

RanmaFani1

• Vieras
Re: Tilasin "Ranma½ 1"suoraan kustannusyhtiöltä..
« Vastaus #108 : 24.10.2005 klo 17:29:52 »
Nykyäänhän Ranmojen perästä löytyy se kuponki millä voi tilata edellisiä numeroita..Joskus pari viikkoa sitte tilasin Ranma½ 1 mutta ei ole ainakaan vielä kuulunut mitään..tietääköhän kukaan kuinka pitkä toimitusaika on ja miten maksu sitte tapahtuu?[asioita ei ilmoitettu ranmassa, eikä oikeen missään muuallakaan..]

Laitoin myös tällä viikolla postiin kupongin missä tilasin 3 ja 4 numerot..Koska nekin puuttuivat..ne tilasin yhtä aikaa joten tuleeko niillä postimaksuksi se 1,60 joka ilmoitetaan kupongissa vaiko kaksinkertainen..?

Kiitos jos joku osaa neuvoa!
minä tiedän kauanko siihen menee kun ne Ranman tilaukset tulee perille,noin viikko,kun olen itsekki tilannut Ranmaa pari kertaa sieltä.
 ja eihän suomelle voi myydä kaikkia näyttö oikeuksia.
 sillä dragonball Z piti alkaa jo ennenmin mutta suomi ei saanut ostettua näyttö oikeutta
kyllä se on olemassa kun itse Ranma kirjassa sanottiin niin.
MUTTA lähettämällä sarjatoiveita jollekin TV-kanavalle, voi ko. kanava jopa harkita ostavansa oikeudet jonkun sarjan esittämiseen, mikäli kyseessä on hyvinkin toivottu sarja (ja mangahan tässä tapauksessa toimii animen mainostajana, jos niin haluaa ajatella).
kiitos erinomaisesta vastauksesta :)en ole ikinä saanut kunnollista vastausta ja nyt sain,kiiots ;)

Ylläpito: Yhdistin tähän kolme peräkkäistä viestiä. Ranmafani1: vastaukset voi kirjoittaa samaan viestiinkin. Ja viestien muokkaaminen onnistuu, jos rekisteröidyt foorumille. Muutenkin on helpompaa. -Veli
« Viimeksi muokattu: 24.10.2005 klo 18:05:33 kirjoittanut Veli Loponen »

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #109 : 24.10.2005 klo 17:51:50 »
Ranmaa ei ole julkaistu televisiossa, koska sarjakuva ja animaatio julkaistaan täysin eri medioiden toimesta, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Sarjakuvia julkaisee kustannusyhtiö, jolle on aivan se ja sama, mitä televisio-ohjelmia sieltä näköradiosta tulee ja televisiokanaville se on se ja sama, mitä sarjakuvaa eri kustannusyhtiöt nyt sattuvat julkaisemaan, koska sillä ei ole mitään merkitystä heidän toimintansa kannalta.

Oikeastaan asia ei ole ihan noin mustavalkoinen. Nelosen omistaa SanomaWSOY, joka on myös suuri paperisen median kustantaja. Kyseinen konserni omistaa myös puolet Egmont Kustannuksesta, joten ei ole hirveän vaikea kuvitella, että Egmontia voisi kiinnostaa, mitkä sarjat Nelosella pyörii ja päinvastoin. MTV3:n ja SubTV:n ruotsalainen omistaja Bonnier kytkeytyy myös Suomen mangamarkkinoille Tammen ja Sangatsu Mangan kautta.

Mutta tosielämän tilanteesta ei minulla ole mitään tietoa. Onko firmojen eri haaroilla yhteisiä suunnitelmia missä määrin? Kun ajattelee nykyistä tiukkaa kilpailutilannetta, on vaikea kuvitella, että isot yhtiöt antaisivat yhteismarkkinapotentiaalin valua hukkaan, mutta on myös totta, että kun ollaan tarpeeksi isoja, ei oikea käsi välttämättä tiedä tai välitä mitä vasen tekee.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2005 klo 18:11:02 kirjoittanut isokana »

pavel.brylev

• koululainen/parkouraaja
  • Jäsen
  • mun toinen nimi on oikeesti ranma
pavelin kommentti
« Vastaus #110 : 01.01.2006 klo 17:15:22 »
Tiedättekö että ranman 1/2 ikäraja on 12v jotenka olen samaa mieltä Ilonan kanssa että sen pitäisi viedä pois kaikkien alle 12v pienemmille tarkoitettujen lehtien vierestä.Ranman ikäraja on 12v koska siinä käsitelään ihmisten suhteita( Kuten salkkareissa.)
pavel

zakura

• Jäsen
Re: Ranma 1/2
« Vastaus #111 : 01.01.2006 klo 20:12:54 »
Loistava sarja, suomennos tosin pistää silmään, mutta eipä ole kovin häiritsevä tekiä. Juoni on mukavan yksinkertainen, varustettu hyvällä huumorilla ja hahmoilla. Loistavaa.  ;D

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #112 : 03.01.2006 klo 17:51:46 »
Sillä välin, kun valvojat keskustelevat ketjun alkuperäiseen aihepiiriin kuuluvista asioista hyvin läheisesti näin noudattaen omaa (ja yleistä) nettikettiään, niin itse heitän tähän off-topicin:

Jäi keljuttamaan, kun uusimman Ranman kannessa oli taas kämmitty.. (kirjakauppaversiot kuitenkin olleet kunnossa). Tarkkaivaisuutta, Egmont! Pistää minunlaiseni esteettisen olennon silmiin, kun näkee 38 pokkarin joukossa sen YHDEN epämuodostuneen kappaleen (Egmontin tapauksessa jo kaksi.. ja turha on vedota siihen, että "ei se me oltu, se oli latomo! paino!", kun niille voi aina antaa POTKUT ja vaihtaa yhteistyökumppania).
« Viimeksi muokattu: 03.01.2006 klo 18:03:23 kirjoittanut Laurel »
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #113 : 03.01.2006 klo 18:30:20 »
Eikös Ranmassa ollu aikasemminkin samanlainen moka? Ainakin muistan, että Egmontin sivuilta on ennenkin saanut ladattua pokkarin selkämyksen, kun painetussa versiossa on ollut viallinen. Äh, eikun Laurelhan kirjoittaakin kahdesta...
Outoa, että molemmat on osuneet juuri Ranman kohdalle.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #114 : 03.01.2006 klo 18:47:21 »
Egmont toimittaa tarran kun pyydät, Egmontin sivuilla on ohjeet.

Pitää odottaa sarjan loppuun, niin saa samalla vaivalla kaikki tulevatkin mokat. ;D

-P.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #115 : 03.01.2006 klo 19:42:04 »
En ollut huomannut Ranman ekassa mokassa mahdollisuutta kysyä tarraa.
Ekallakin kerralla tuota tarraa tarjottiin. Tämän kertainen löytyy siis osoitteesta http://www.egmont-kustannus.fi/nayta_uutinen.phtml?id=1183 josta sen voi itse tulostaa. Sieltä löytyy myös ohjeet, miten menetellä, jos ei voi tulostaa sitä ja Egmontilta siis semmoinen lähetetään.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #116 : 03.01.2006 klo 21:31:20 »
Animeunionin foorumilla on keskustelua Ranma suomijulkaisun laadusta ja tässä eräs foorumilainen totesi, että hänen ostama pokkarinsa oli selkämykseltään kunnossa, mutta muistin hänen sanoneen kyseessä olevan kirjakauppaversio - kun eivätkös kirjakaupat myy erilaista painosta noista pokkareista kuin lehtipisteet? (kirjakauppapainoksien takakansista puuttuu viivakoodi, vai muistanko ihan höpöjä?)

zakura

• Jäsen
« Vastaus #117 : 06.01.2006 klo 22:53:18 »
Itse pidän Ranma- sarjasta. Juoni on, noh, mielestäni hieman kevyt, mutta silti löytyy hyvää huumoria ja hauskoja hahmoja. Tykkään.

Shinichi

• Noob
  • Jäsen
  • Fanittaa mangaa ja animea, kuten varmaan arvasit^^
« Vastaus #118 : 08.01.2006 klo 20:38:25 »
Joo, melko keskinkertaiseksi luonnehtisin.
Suomennos nyt on aika täynnä virheitä ja muutenkin tönkköä. Piirustustyylikään ei ole mitään maailman parasta, mutta lukeehan sitä, kun kirjastosta ilmaiseksi saa. Enää on tosin ostaisi omaksi.

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #119 : 26.02.2006 klo 12:40:40 »
Pointti siis oli että lehtikiskoihin menevästä versiosta (niihin on painettu hinta; kirjakauppoihin menevissä ei ole hintaa että kaupat voivat itse sen määritellä) oli unohtunut pokkarin numero pois liimaselästä.