Minäkin voisin kyllä ilmaista oman arvolauselmani siitä, että minustakin Glömp 6 oli edustavampi ja monessa mielessä tasokkaampi kataloogi kuin tämä uudempi seiska. Kutosessa oli itselleni aika paljon ihan uusia tuttavuuksia, jotka kuitenkin tekivät aika tasokkaita juttuja, sekä teknisesti että omaa ilmaisuaan löytäneinä. Uusin Glömp on tietysti paljon hajanaisempi kun poimitaan stooreja eri mantereilta. Paljon kiinnostavaa mahtuu mukaan, mutta aika monta tarinaa olisin itse raakannut poiskin, esim. Nicolas Mahlerin Spy vs. Spy -ripp offit ja Isabel Carhalvon kuvasarjan, jonka 7 sivua olisi voinut käyttää johonkin muuhun - aihepiiriltään jo aika kulunutta eikä aiheeseen mitään lisäävää. Tässä otettiin tyyli Balthukselta.
Hmm, en kyllä rinnastaisi Mahleria Spy vs Spyn kanssa. Mielestäni Nicolas on harvoja mykkäsarjakuvan hallitsijoita. Jos jotain tyylillistä vaikutetta haluaa hakea, Chaplin osuu lähemmäs. Nicolasin tekeminen on kokonaisvaltaista, myös animaationsa ovat tutustumisen arvoisia:
http://www.mahlermuseum.at/Glömpin julkaisuperiaatteista korostaisin edelleen, että noissa kotimaisissa numeroissa pyrin tuomaan esille uusia, jopa tuntemattomia tekijöitä. Tässä ulkomaisessa numerossa tarkoitus oli taas esitellä aiemmin SUOMESSA huomiotta/vähällä jääneitä taiteilijoita. Tekijät siis voivat sinulle Veltti olla tuttuja, mutta veikkaisin, että isommalle osalle lukijoista kirjasta löytyy paljon uutta.
Isabelin juttu operoi yhdessä hetkessä nyansseilla. Toimii minulle.
Saisko Souther Salazaria julkaistua?
Hmm, katsotaan. Ihan hyviä juttuja kyllä siellä täällä, mutta ei kuitenkaan omalla listallani jenkeistä kärkipäässä. Toinen juttu on, että jenkit ovat aina vähän hankalia. Pienemmilläkin tekijöillä on omat agentit ja vastaus (jos sitä yleensäkään tulee) alkaa yleensä tiedustelulla, paljonko julkaisusta irtoaa rahaa. Jotkut taas tuntuvat viis veisaavan koko muusta maailmasta. Glömpin tapauksessa minulla ei ole ollut mahdollista maksaa tekijöille muuta kuin ilmaiskappaleina. Olisi kyllä mukava maksaa edes nimellinen korvaus, ihan noin periaatteesta. No, ehkä tulevaisuudessa. Pääpointti kuitenkin on, että jos maksan yhdelle, pitäisi minun pystyä maksamaan myös muille.
Minä uskalsin seiskan luettuani vihdoin myöntää itselleni, ettei Glömp ole mua varten. Yksikään juttu ei iskenyt kunnolla. Kutosessa muistaakseni sentään jokunen.
Kiitos ja anteeks. Vika taitaa olla mussa. 
Jos vikaa on, löytyy se toimituksesta. Voi vain olla, että lukija ja julkaisu kulkevat tässä tapauksessa eri polkuja. Harmi jos näin olet kokenut. Teen kuitenkin julkaisua ihan KAIKILLE ihmisille, en millekään pienelle eliitille. Hyh semmonen.