Kirjoittaja Aihe: Supersankarisarjakuvia tytöille(?)  (Luettu 16279 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
Re:Supersankarisarjakuvia tytöille(?)
« Vastaus #30 : 17.12.2003 klo 12:48:21 »
Tuli tässä mieleen, että onhan Evolution X-Menissä myös toisenlainen Rogue.
Hän on enemmänkin synkähkö.
Evolutionissa kaikki ovat enemmänkin lapsia, kuin aikuisia. Petokin on jotain yli 30 vuotias, kun Jean ja Scott alle 20 ja Logan melkein satavuotias. Myös evolution vetää ihmisiä lukemaan, mutta kun niitä ei ole suomessa julkaistu suomeksi, niin aika vähän suomessa on sillä kannattajia.
I live, when my heroes live...

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #31 : 17.12.2003 klo 14:09:42 »
Tuli tässä mieleen, että onhan Evolution X-Menissä myös toisenlainen Rogue.
Hän on enemmänkin synkähkö.

Houkuttelee goottityttöjä sarjakuvien pariin... eikun se tehtävä olikin Nemillä.

En tiedä, että mikä vetäisi tyttöjä X-Menin ääreen, mutta jos minä tekisin Supersankarisarjakuvaa tytöille (ja pojille), niin varmaan vähentäisin planeettojaräjäyttäviä toimintakohtauksia ja tekisin toiminnasta inhimillisempää ja henkilökohtaisempaa. Hahmoista pyrkidin tekemään rakastettavia, mutta särmikkäitä. Ei mikään helppo juttu. Olettaisin kuitenkin, että kauniimman sukupuolen edustajat samaistuvat paremmin johonkin enemmän aivojaan, kuin tissejään käyttävään sankarittareen. voin toki ollaväärässäkin.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #32 : 17.12.2003 klo 15:54:49 »
Mitäs tytöt/naiset pidätte muuten Authoritysta? Tuli vaan mieleen planeettojenräjäyttelystä ja toiminnasta. Ellisin alkujutut ovat aivan uskomattoman mainioita, Italiakin saa kyytiä ja Buckinhamin palatsi. Jes! Ja kaikkein olennaisin hahmohan on nainen eli Jenny.  ;D

Storm

• Jäsen
« Vastaus #33 : 18.12.2003 klo 12:41:58 »
Hmm...
Minä vetäydyin ensimäisenä hämiksen pariin toiminnan takia ja sitten myös Ryhmä-X maailmaan myös.
Enimmäkseen ne mysteeriset asiat kiehtoivat minua, kun osalla oli mysteerinen menneisyys ja oli aina pakko saada lukea, että miten siinä käy ja missä saa hatkoa.
Itse olen hieman enemmän toiminnan ystävä kuin romantiikan ja rakkauden...

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #34 : 18.12.2003 klo 13:02:12 »
Itse olen hieman enemmän toiminnan ystävä kuin romantiikan ja rakkauden...

Sinuun tuskin siis vetoaa tytöille suunnattu viihde. Se tuppaa aina olemaan nimittäin jotain ihmissuhteilua tai hevostelua (enkä nyt dissaa ihmissuhdesarjakuvaa tms.). Koskahan jollain välähtää, että tehdään tytöille rankka cyberpunk-actionpläjäys, jossa on karskeja miehiä ja suuria tulitaisteluja. Voisi yllättäen jopa menestyä.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Storm

• Jäsen
« Vastaus #35 : 18.12.2003 klo 13:19:13 »
Ei todellakaan.
Olen vähän tälläinen sekopää, johtuen siittä, että olen pienempänä leikkinyt poikien kanssa ja olen enemmän ollut sitten veljeni lehtien kimpussa ja nyt olen niihin jumissa kokonaan, että aina vaan uudempi.
Tosin hauska lukea noita Ryhmä-X lehtiä, kun niistäkin on tullut hieman raaempiakin nykyään, no eipä se minua haittaa ollenkaan.
Voisin sanoa, että vihaan hevos ja kaikkea Witch lehtiä yms. Ne eivät sovi minulle...

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #36 : 19.12.2003 klo 17:09:53 »
X-Men Evolutionissa minua häiritsee eniten se väkivallattomuus. Katsonut nyt kolme tuokkaria, ja mitään kovin vakavaa ei ole tapahtunut (vikaa jaksoa lukuunottamatta, mutta sekin varmaan selviää). Olen lukenut netissä virallisia tiedotteita; sarjahan pyritään tahallaan tekemään "lapsille sopiva". Batmankin on lapsille sopiva, ja siinä ainakin näkyy verta ja joku joutuu välillä vankilaankin. Ja Ainakin Beyondissa suurin osa pahiksista jopa kuolee.

Ei sen puoleen, Evolution on ihan kiva. Se vaan voisi olla paljon parempi, jos edes välillä annettaisiin näyttää mitkä ne panokset ovat. NEHÄN TAPPELEE ELÄMÄSTÄ JA KUOLEMASTA! Miksi kukaan ei koskaan lähde kotiin niin, että heillä olisi edes mustelmia?

Jäämiehestä. Ensimmäiset kymmenen vuotta oli hän aika pelle sarjakuvissakin. Hän oli "tiimin heikoin jäsen", huolimatta siitä että Ihmetytön voimien raja taisi olla viis kiloisen esineen nostaminen.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2003 klo 17:11:21 kirjoittanut Justen »

Storm

• Jäsen
« Vastaus #37 : 21.12.2003 klo 18:35:42 »
Itse en ole nähnyt Evolution sarjaa, mutta omistan yhden lehden ja siinä on hieman pöhlön tuntuista piirustusta.
Se sopii enemmän hieman nuoremmille, kun siinä ei ole verta eikä suolenpätkiä.
Itse olen tuolla x-men foorumilla. (olen valitettavasti admin sielä) niin kaksi henkilöä tykkäävät aika paljon tästä X-Men evolutonista. Mutta en oikeen tiedä, että minkä takia oikeen.
Jäämies esitti pelleä sen takia, koska Xavier kohteli häntä kuin lapsi olihan hän 16 vuotias, kun liittyi ryhmään mukaan.
Aluksi oli kävelevä lumiukko ja nykyään kävelevä jääkuutio.
Justen, varmaan omistat essentialeja?

• Jäsen
« Vastaus #38 : 21.12.2003 klo 20:02:34 »
Omistan ihmesarjat kakkosen. Olen lukenut about 30-40% kaikista julkaistuista X-Meneistä koskaan (jos spin-offeja ei lasketa). Ensimmäinen essencial on niitä ekoja tarinoita, jotka eivät kyllä oikein iskeneet (Stan Lee ei ole niin hyvä käsikirjoittaja kuin nykyään annetaan ymmärtää, imho). Toinen ja kolmannes sisältävät muistaakseni lähinnä tarinoita, jotka omistan/olen lukenut muualta.
Ainoa Essencial jonka omistan taitaa olla Wolverine vol 2.

Siihen Jäämiehen arvostukseen (ja puhun todellakin klassisista "Kumpi on vahvempi, Hulk vai Thor", enkä "kumpi on henkisesti kypsempi"). Jäämies taitaa olla noin kaksi tai kolme vuotta nuorempi kuin muut ryhmän jäsenet. Täysi-ikäiseksi tuohon aikaan taidettiin tulla 21 vuotiaana, ehkä vanhempana. Eivät ne muutkaan aikuisia olleet. Se "Jäämiehen heikkous" oli yleinen mielipide, josta koko tiimi oli yksimielisiä. Kyklooppi oli vahvin, ja Peto ja Enkeli tulevat tämän jälkeen, sitten Jean ja sitten Jäämies. Minua on aina ihmetyttänyt, että miksi nämä menivät näin - Kyklooppi on tietenkin vahva, mutta Enkeli pystyi vain lentämään ja Jean liikuttamaan parin kilon painoisia esineitä. Toisaalta Jäämies pystyi rakentamaan muureja, räjäyttelemään ja jäädyttelemään asioita, hän pystyy ampumaan jäädyttämissäteitä jne. Hän ei ollut vain "yhden tempun ihme", toisin kuin Kyklooppi, Enkeli ja Peto.
Samaan aikaan muissa sarjakuvalehdissä jäähän perustuvat pahikset olivat tosi kovia. Mr. Freeze, Iceman... ties kuinka monta tyyppiä, varsinkin DC:n universumissa. Jäämiehen kyvyt olivat laajemmat kuin kenenkään muun samaan aikaan mediassa olleilla "kylmä-pahiksella". Koulutusta hän oli saanut vähintään yhtä paljon kuin Peto ja Enkeli (vaikka hän oli nuorempi, he olivat kuitenkin samalla luokalla; todistuksen he saivat samaan aikaan). Tietenkin hänen kykynsä ovat laajemmat kuin kummankaan edellisistä, mutta siitäkin huolimatta hän oli kaikkea muuta kuin heikko.

• Jäsen
« Vastaus #39 : 22.12.2003 klo 01:03:40 »
Jäämiehen (Iceman) 18-vuotispäiviä vietettiin 60-luvun X-miehissä.

Luulen että kuuskytluvulla ei oikeastaan hahmoitettu kuinka kauan sarja tulisi jatkumaan. Hahmot vanhenivat jonkin aikaa "reaaliajassa" ennenkuin sitä hidastettiin kun tajuttiin että tämä jatkuisi viellä hetken. Tämä oli varmaan samoihin aikoihin kun Marvelin kirstuun alkoi tippua rahaa.
Pelkkää otaksuntaa, tietenkin, mutta tästä puhuu ehkä se, että numerossa yksi Jean astuu vasta remmiin mukaan, ja neljä, viisi numeroa myöhemmin tämä valmistuu "mutantti-koulusta" hyvin arvosanoin. Tappeluiden väliajatkin olivat pidempiä. Ryhmä-X kävi lomalla joka toinen numero, ja vuodenajat vaihtelivat nopeasti keskenään. Kun lehti muuttui kuukautiseksi, joskus numeron 12 tienoilla (arvaus, en jaksa tähän aikaan tarkistaa, teen huomenna jos joku haluaa tarkan numeron) niin sankaritkaan eivät pitäneet enään taukoja ja vanheneminen selkeästi hidastui. Luulen että hidastusta tehtiin pariin kertaan, vaikka ei todennäköisesti tietoisesti.
Seiskytluvulle tullessa kukaan ei viettänyt enään synttäreitä. Muuten sankarit olisivatkin jo eläkkeellä.

EDIT: Ikäkysymys jäi vaivaamaan, joten hain tämän. Se on ensimmäisen X-Menin sivulta viisi: http://koti.mbnet.fi/msalo/iceman.jpg. Ja tuo ajatuskuplahan on Xavierin.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2003 klo 01:10:48 kirjoittanut Justen »

• Jäsen
« Vastaus #40 : 22.12.2003 klo 15:09:49 »
Tiesin sen. Mutta Enkeli, Peto ja Jäämies olivat käsittääkseni saaneet about yhtä paljon huomiota, ota tai poista pari viikkoa.

Storm

• Jäsen
« Vastaus #41 : 23.12.2003 klo 17:50:13 »
Minua raivostuttaa se, kun Ryhmä-X lehdet hyppivät sinne suun tänne.
Yhdessä Marvel Saga lehdessähän kerrottiin, kun Jean opiskeli Xavierin avustuksella, ennen kuin tuli sitten kartanolle, kun ne neljä herraa olivat sielä.
Minua ihmetyttää, että minkä ikäisiä Ryhmä-X:n jäsenet ovat, sillä ne näyttävät nuorentuneen aika paljon, kun vertaa vanhoihin lehtiin.
Stormkin näyttää nuorentuneen aika paljon...

• Jäsen
« Vastaus #42 : 23.12.2003 klo 17:58:14 »
Ainakin Morrisonin X-miehet ovat juuri niin vanhan oloisia kuin ovatkin - 30 vuotta lähestyviä olentoja. Jean on joitain vuosia nuorempi, luulen, vietettyään aikaa siinä Feeniksin luomassa parannuskapselissa lahden pohjukassa.
Xavierilla on eri ruumis kun sarjan aikoinaan alkaessa kuuskytluvulla. Hänet on kloonattu ainakin kertaalleen ja tietous siirretty siihen.
Totuus kuitenkin on, että 30 vuotta ei ole kovin vanha, eikä ikä ala näkyä ruumiissa kuin vasta joskus hyvän matkaa neljänkympin yli, mikäli pitää ruumiin hyvässä kunnossa.
Emma Frost on omien sanojensa mukaan 27. Tuskin ikä siinä vaiheessa viellä näkyy - ja täytyy muistaa, että he ovat kaikki mutantteja, ties vaikka vanheneminen on hitaampaa (tai nopeampaa) kuin normaaleilla ihmisillä. Ja ne vanhuuden merkit saattavat ilmentyä myöhemmin, vaikka elinikä olisikin sama. Plus heillä on kaikki se high tech siellä kartanossa. Mitä kaikkea silläkin oikein voi tehdä?

Ultimate X-Men on tietenkin ihan eri juttu. Siinä hahmot OVAT nuorempia, ilmeisesti about yhtä vanhoja kuin silloin kun he ensimmäisen kerran alkuperäisessä lehdessä esiintyivät. Bobby on 16, Scott on 18 ja kolme kuukautta nuorempi kuin Peto... Oletko varma, että et sekoita normaalia Ryhmä-X:ää ja Ultimate versiota keskenään? Nehän eivät kerro samasta "maailmasta" ensinnäkään..
« Viimeksi muokattu: 23.12.2003 klo 17:59:55 kirjoittanut Justen »

Storm

• Jäsen
« Vastaus #43 : 23.12.2003 klo 18:04:00 »
En sekoita ollenkaan.
Nythän uusin Ultimate X-Men on ilmestynyt joilekkin jo, mutta joidenkin pitää odottaa joulun yli, että saavat tämän kyseisen lehden.
Ja pahasti jäi minun tarkentaminen tuossa edellisessä viestissä, että tarkoitin Stormia X-Tremen meiningissä.

No Xavierhan kloonattiin, EJ 1:sessä, kun häneen oli istutettu Niljahirviönmuna.
Ja jossain 87 Ryhmä-X lehdessä Xavierin kloonattu ruumis alkoi temppuilemaan ja Lilandra haki Cosairin kanssa tämän Shi'arille, jossa Xavier parantui.
Loganillahan nykyään voimat parantuu nopeammin kuin ennen. Vaikka äijä on lähemmäs kaksisataa vuotta vanhempi...

• Jäsen
« Vastaus #44 : 23.12.2003 klo 18:20:03 »
Ah.. X-Treme.. Itse en ole lukenut kuin pari ensimmäistä numeroa, joten en voi sanoa yhtään mitään aiheesta. Täytyy kyllä tunnustaa että niiden pöksyjen lahkeiden puute järkytti ainakin minua kun ne ekan kerran näin. Ei ne ole yhtään Storm-maiset! Storm käyttää nahkapöksyjä, on käyttänyt 80-luvun alusta. Ne sitä ennen olleet vaatteet olivat järkyttävät.
Pitänee vain luottaa sanaasi, vaikka tietenkin kyse on myös siitä, miten hahmot käyttäytyvät yhtä paljon kuin siitä miten heidät piirretään. New X-Men ja Uncanny X-Men-lehdissä ihmiset ainakin käyttäytyvät ja näyttävät ikiensä mukaisilta. (Mitä nyt ei lasketa Enkelin ja Paigen suhdetta).