Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 942932 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #210 : 28.11.2005 klo 20:44:36 »
Niin, minkä arvoisia noi taru sormusten herrasta sarjikset on? :D

Sarjakuvista on keskusteltu täällä:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=4084.0

Huuto.netissä pyydetään kuusi euroa 3. osasta:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=23980929

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #211 : 28.11.2005 klo 21:01:00 »
Liikaapa pyytää. Kuusi markkaa noilla oli hintana markka-aikana.
Toisaalta sen verran maksoivat esim. 80-luvun Tähtien sodat ja nyt saa olla iloinen, jos löytää niitä edes kahdella eurolla.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #212 : 28.11.2005 klo 21:50:32 »
Elokuvien läheisyyden vuoksi hinnat ovat nousseet. Eivät nuo ole niitä joiden arvo säilyy ja aina vain nousee.
No se on totta, paitsi Makedoniassa. Tähtien sota on muuten niitä sarjakuvalehtiä, jotka nykyään ihmetyttävät minua. Vielä 90-luvun alussa divarit olivat niitä täynnä ja lehti maksoi 50 penniä, kalleimmillaan markan. Nyt niitä ei näy missään (paitsi Makedoniassa kerran niitä selailin). Minne ne on menny? Mitä niille on tehty? Ja sama Teräsmies-lehdille. Niitäkin oli divarit aikoinaan tupaten täys ja yksi lehti maksoi 50 penniä, joskus jopa 30 penniä ja nyt niitä on jo vähän vaikeampi löytää ja hintaakin alkaa olemaan eurosta ylöspäin (joissain paikoissa on tosin jopa 50 sentin Teriksiäkin, jopa Makedoniassa, mikä aikoinaan yllätti). 70-luvun Teriksistä jotkut rohkeat uskaltavat pyytää jo jopa yli kolmea euroa.

Niin...
Tuo avatarisi on kuin tehty tällaisia tilanteita varten. Lumiukkomiehen kylmä katse on jäätävä...
« Viimeksi muokattu: 28.11.2005 klo 21:52:06 kirjoittanut Veli Loponen »

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #213 : 28.11.2005 klo 21:56:54 »
Tähtien sota on muuten niitä sarjakuvalehtiä, jotka nykyään ihmetyttävät minua. Vielä 90-luvun alussa divarit olivat niitä täynnä ja lehti maksoi 50 penniä, kalleimmillaan markan. Nyt niitä ei näy missään (paitsi Makedoniassa kerran niitä selailin). Minne ne on menny? Mitä niille on tehty? Ja sama Teräsmies-lehdille. Niitäkin oli divarit aikoinaan tupaten täys ja yksi lehti maksoi 50 penniä, joskus jopa 30 penniä ja nyt niitä on jo vähän vaikeampi löytää ja hintaakin alkaa olemaan eurosta ylöspäin (joissain paikoissa on tosin jopa 50 sentin Teriksiäkin, jopa Makedoniassa, mikä aikoinaan yllätti). 70-luvun Teriksistä jotkut rohkeat uskaltavat pyytää jo jopa yli kolmea euroa.

Kyllä Tähtien Sota-lehtiä on ainakin täälläpäin rutkasti divareissa ja 80/90-luvun Teriksiä (70-luvusta en varma) ja se hinta on sitten muutama euro kipale (markka-aikana 3 markkaa).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #214 : 29.11.2005 klo 00:19:58 »
50 penniä, kalleimmillaan markan. Nyt niitä ei näy missään (paitsi Makedoniassa kerran niitä selailin). Minne ne on menny? Mitä niille on tehty?

Don Make on ostanut ne kaikki ja laittanut hiivatinmoiseen varastoon odottamaan hinnannousua ja myy sillä aikaa muutamia yksittäisiä kalliilla?  ;D

Timo

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #215 : 29.11.2005 klo 07:59:53 »
Kyllä Tähtien Sota-lehtiä on ainakin täälläpäin rutkasti divareissa ja 80/90-luvun Teriksiä (70-luvusta en varma) ja se hinta on sitten muutama euro kipale (markka-aikana 3 markkaa).
Jahas. Mikäs kaupunki on kyseessä, että tietää varautua, jos sinne eksyy?
Noi 80-90 -lukujen Terikset eivät toki ole mitenkään harvinaisia ja liki jokaisessa divarissa niitä on, mutta niiden määrä on vähentynyt ihan valtavasti. Esim. täällä Tampereella tuolla Hämeenpuiston divarissa (Lehti-antikva vai mikä se on) oli vielä jokunen vuosi sitten melkoinen määrä Teriksiä, mutta nyt enää murto-osa siitä.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #216 : 29.11.2005 klo 11:34:49 »
Noi 80-90 -lukujen Terikset eivät toki ole mitenkään harvinaisia ja liki jokaisessa divarissa niitä on, mutta niiden määrä on vähentynyt ihan valtavasti.

Tää on totta. Hinnat eivät ole kovin pahoja, mutta joitakin numeroita vaan ei tahdo löytyä. Multa puuttuu yhä numerot 9/81 ja 8/87. Jos joku haluaa myydä, niin lähettäköön privaviestiä.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #217 : 29.11.2005 klo 13:08:47 »
Multa puuttuu yhä numerot 9/81 ja 8/87. Jos joku haluaa myydä, niin lähettäköön privaviestiä.
Minä voin hoitaa sulle ainakin ton 8/87:n. Tai no sanotaan, että pienellä varauksella, eli jos divarista löytyy (siellä kyllä sitä on näkynyt). 9/81 puuttuu näköjään multakin. Se ei silti tarkoita sitä, että sitä ei olisi lähidivarissa. Se on vain saattanut maksaa liikaa mulle (=euron tai yli) ja oon siksi jättänyt ostamatta. Noita kun löytyy aina välillä aika halvallakin, niin oon ajatellut vain kärsivällisesti odotella ja kartuttaa kokoelmaa hissukseen.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2005 klo 13:10:53 kirjoittanut Veli Loponen »

sansku

• Uusi jäsen
« Vastaus #218 : 02.12.2005 klo 18:51:08 »
paljonko suunnilleen maksetaan EHJÄSTÄ ja hyväkuntoisesta  vuonna 93 ilmestyneestä "kaunotar ja hirviö- kalenterista"?  ;)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #219 : 05.12.2005 klo 07:50:42 »
Minä voin hoitaa sulle ainakin ton 8/87:n. Tai no sanotaan, että pienellä varauksella, eli jos divarista löytyy (siellä kyllä sitä on näkynyt). 9/81 puuttuu näköjään multakin. Se ei silti tarkoita sitä, että sitä ei olisi lähidivarissa. Se on vain saattanut maksaa liikaa mulle (=euron tai yli) ja oon siksi jättänyt ostamatta. Noita kun löytyy aina välillä aika halvallakin, niin oon ajatellut vain kärsivällisesti odotella ja kartuttaa kokoelmaa hissukseen.

Kiitokset! Nappaa vaan talteen jos näät jompaa kumpaa. Oon valmis maksamaan vaikka vitosen kappale koska noi on ainoot puuttuvat numerot 80-luvulta.

Makedoniassa ei ainakaan oo, pääsin tarkistamaan lauantaina.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #220 : 05.12.2005 klo 11:47:38 »
Makedoniassa ei ainakaan oo, pääsin tarkistamaan lauantaina.
Yllättävää. No eipä tarvi käydä siellä. Lukulaarissakaan ei ollut ja siitä olin todella yllättynyt, koska ainakin tota 8/87:ää olen siellä nähnyt (kuten Makedoniassakin). Vielä on pari paikkaa käymättä, joten jos sattuu silmiin, niin otan mukaan.

Harde

• Uusi jäsen
« Vastaus #221 : 06.12.2005 klo 12:40:24 »
Paljonkohan noista disneyn yli 400sivun kirjoista voisi mahdollisesti saada? Minulla on riippuliito ja riemuralli kirjat...(molemmat hyvässä kunnossa)

Sen lisäksi omistan ison kirjan Ankkalinnan säpinät. paljonkohan sillä on arvoa. (huonossa kunnossa mutta yhtenä kappaleena)

Feikki

• Jäsen
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
« Vastaus #222 : 07.12.2005 klo 18:39:43 »
Paljonkos Pelastuspartio Bernard ja Bianca -julistelehdellä on arvoa. Oliko tämä sellainen tilaajalahjan tapainen erikoisnumero?
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!

DaJazz

• Vieras
« Vastaus #223 : 11.12.2005 klo 13:59:06 »
Paljonkos Pelastuspartio Bernard ja Bianca -julistelehdellä on arvoa. Oliko tämä sellainen tilaajalahjan tapainen erikoisnumero?

mielstäni 35-40e nm-m kuntoisena! Hinnat näillä erikoisemmilla tilaajalahjoilla, jotka avattaessa/käytettäessä rikkoutuvat helposti, ovat nousseet viimevuosina huomattavasti kysynnän lisääntyessä ja tarjonnan vähetessä. Tietenkin helsingissä tilanne voi olla toinen kuin periferiassa.

Feikki

• Jäsen
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
« Vastaus #224 : 11.12.2005 klo 15:18:46 »
mielstäni 35-40e nm-m kuntoisena!
No siitä ei ole pelkoa, vaikka ei tuo kovin huonossa kunnossa ole niin ei kuitenkaan ainakaan lähellekkään mintti. Ei siinä ole ole reunoissa repeämiä ei taitoksia, se on vain kulunut käytössä, sisältä taitosten kohdista se kulunut paikoin ihan puhki. Näyttäis hienolta hyvässä kehyksessä seinällä.
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!