Kirjoittaja Aihe: Sekalaiset Disney-julkaisut  (Luettu 226711 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

OP

• Vieras
Vs: Sekalaiset Disney-julkaisut
« Vastaus #240 : 08.10.2011 klo 12:35:11 »
Liekköhän tämä oikea ketju...

Näin ruokakaupassa Minä Aku Ankka -jättikirjan. Hintaa en nähnyt, oli varmaan merkitty sisäkanteen. Houkuttaisi ostaa, jos hinta ei ole kovin suolainen.

Varsinaiseen asiaani: Tehdäänkö jättikirjoista uusintapainoksia?

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #241 : 08.10.2011 klo 13:05:55 »
Oho!

Täähän olis tosi hyvä juttu, koska mulla ei ole jättikirjoista kuin Hassunkuriset Sinfoniat. Divarissa ihan hirveen kalliita noi. Et katsonut paljon se "Minä Aku Ankka" maksoi.
Jos nyt tekevät näitä jättikirjoja, niin voisivat tehdä kyllä sen "Minä Roope-setä" kirjan alkuperäisessä vuoden 1973 muodossa. Vaikki se tarina "Roppe-setä ja Marco Polon aarre" löytyykin juhlakirjasta ja CBK:sta. Niin haluisin, että se olisi myös Minä Roope-setä-kirjassa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #242 : 08.10.2011 klo 13:18:59 »
Mä oon myös nähnyt "Ankkalinnan säpinät" -kirjan Viikin Prismassa. Hinta oli muistaakseni vain 16e. Ei tarttunut mukaan kun on jo se alkuperäinen. Olis toisaalta kiva saada lapsille lukukappaleet noista, sitä alkuperäistä "Minä Roope-Setä" -kirjaa kun ei viitsi antaa lasten käteen. :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #243 : 08.10.2011 klo 13:19:39 »
Näin ruokakaupassa Minä Aku Ankka -jättikirjan. Hintaa en nähnyt, oli varmaan merkitty sisäkanteen. Houkuttaisi ostaa, jos hinta ei ole kovin suolainen.

Suurin piirtein  yli neljänkympin paikkeilla se hinta pyörii.

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #244 : 08.10.2011 klo 17:03:35 »
Suurin piirtein  yli neljänkympin paikkeilla se hinta pyörii.
Sellon Prismassa Minä Aku Ankka -opuksen hinta oli 24,95 €.

Tehdäänkö jättikirjoista uusintapainoksia?
On tehty paljon uusintapainoksia. Olen säännöllisesti nähnyt uunituoreita painoksia erilaisissa kirjakaupoissa. Ostorajoitteena on ollut varsin muheva hinta. Ja kuten Antti totesikin, myös tuo näpelöity sivutaitto on varsin ikävä juttu. Hyllystäni löytyvät vain Me Tupu Hupu Lupu sekä Ankkalinnan säpinät, toinen on muinainen joululahja ja toinen tarjouslöytö (vuosia sitten yksittäiskirjakaupasta 2 € hintaan!).

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #245 : 09.10.2011 klo 16:48:28 »
Jättikirjojen sarjat ovat paitsi taitoltaan leikeltyjä usein myös sensuroituja, esipuheet vanhentuneita tai virheellisiä. Ainoat hyvät ovat Minä Mikki ja Minä Hessu.

Lainaan itseäni Ankkalinnan Pamauksen numerosta 13:

Jättikirjojen esipuheista

Jättikirjoista, kuten noita italialaisperäisiä kahvipöytäopuksia on totuttu kutsumaan, on vuosien varrella otettu uusintapainoksia parhaimmillaan seitsemän kertaa. Useimpien esipuheet ovat yhä kelpo tekstejä. Mutta jotkut sisältävät tavattoman pahoja asiavirheitä, eikä niitä ole vaivauduttu korjaamaan uusimpiinkaan painoksiin. Pahin kaikista lienee Minä Aku Ankka. Osa virheistä menee varmasti ankkologisen tutkimuksen hankalien alkuvaiheiden piikkiin, onhan Minä Aku Ankkakin toimitettu Italiassa jo 1971. Mutta osa herättää kummastusta.
Piero Zanotton artikkeli Aku Ankan tarina vilisee asiavirheitä. Heti alkuun väitetään että "vuonna 1934 Disney päätti ensimmäisen ja uskollisimman työtoverinsa Ub Iwerksin kanssa lisätä jo silloin varsin monipuoliseen hahmokokoelmaansa ankan...". Ymmärtääkseni 1970-luvun alussa oli jo tiedossa Iwerksin lähtö Disneyltä 1930. Edelleen tekstissä väitetään sanomalehdissä ilmestynyttä Mikki-sarjakuvaa Kadonneitten takkien arvoitus vuodelta 1935 (sunnuntaisarja) Ub Iwerksin piirtämäksi. Vuoden 1936 tarinan Mikki ja seitsemän kummitusta sanotaan olevan Al Taliaferron käsialaa. Jälkimmäinen sekaannus on jopa ymmärrettävä, Taliaferro piirsi Akua ja Mikkiä Silly Symphonies -sarjaan kuuluvissa sunnuntaijaksoissa (Mickey Mouse presents Donald Duck vuosina 1936-37). Seitsemän kummitusta oli päivittäisstrippi jonka piirsi tietenkin Floyd Gottfredson. Gottfredsonin nimi paljastui jo 1960-luvun lopulla. 1960-luvun lopun sunnuntaisarjan tekijöiksi mainitaan Don Relleyn johtama piirtäjäjoukko. Zanotto tarkoittanee käsikirjoittaja Frank Reillyä. Disney-sarjakuvien historia ei tunne Don Relleytä.
Elokuvienkin kohdalla on Zanotto epätarkka, Education for Deadissa Aku joutuu muka Hitler Jugendin riveihin. Aku ei esiinny kyseisessä elokuvassa lainkaan. Elokuva kyllä käsittelee mm. Hitler Jugendin kasvatusmenetelmiä.
Kirjallisuuden tutkijan tulee olla tarkkana, jos tätä teosta käyttää lähteenä.

Timo

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #246 : 09.10.2011 klo 17:01:42 »
PopuLAARIssa olisi näytillä kolme 60-luvun alussa Suomessa julkaistua Mikki Hiiri -postikorttia. Ihan kivoja, joskin taide ei ihan mestaritasoa ole (klikkaa alla). Valkoiset taustat ovat varsin toimivat!

Sormien asennot ovat sangen aistikkaat...

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #247 : 09.10.2011 klo 20:04:25 »
Näyttäisivät Schäferin pariskunnan tuotoksilta. Kömpelyydessään jotenkin hellyttäviä.

Timo

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #248 : 11.10.2011 klo 12:42:01 »
Kannatan lämpimästi ajatusta siitä että Minä Mikki-Hiiri kirjan ekasta painoksesta otettaisiin uusintapainos.

Itsellä on toi eka painos mutta se on niin huonossa kunnossa.

Ja uskon edelleen että tämä on se realistisin vaihtoehto saada jotain "koottuja" FG:n tuotannosta.

BTW Tuo  AA-extra-kirjaa en ole muualla nähnyt kuin Anttilasta josta sen tietty ostin. 
Je suis alle kuuden euron pizza!

Callipygia

• Jäsen
« Vastaus #249 : 11.10.2011 klo 16:59:25 »
Nyt myynnissä oleva Minä Aku-Ankka kirja näyttäisi olevan 10. painos, jota ainakin Kittymarket myy 24,90 hintaan.  Ei paha.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #250 : 11.10.2011 klo 17:16:34 »
Nyt myynnissä oleva Minä Aku-Ankka kirja näyttäisi olevan 10. painos, jota ainakin Kittymarket myy 24,90 hintaan.  Ei paha.

Halpa! Kun ottaa huomioon että kirja on "massiivinen", varsinkin kun vertaa näihin  lätyskäkirjoihin mitän nykyää lähes kaikki sarjakuvakirjat ovat.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #251 : 11.10.2011 klo 18:12:17 »
Tarkoitatko Citymarkettia. Tota onko tietoo, että onko tota myynnissä esim. Ruoholahden Cittarissa. Olis meinaa lähellä mua. Kyl toi nyt pitää varmaan ostaa. Tota halvemmalla ei myy kukaan.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Callipygia

• Jäsen
« Vastaus #252 : 11.10.2011 klo 18:34:00 »
Tarkoitatko Citymarkettia. Tota onko tietoo, että onko tota myynnissä esim. Ruoholahden Cittarissa. Olis meinaa lähellä mua. Kyl toi nyt pitää varmaan ostaa. Tota halvemmalla ei myy kukaan.

Joo, kyse on toki Citymarketista :). Tänään siis kävin Isossa Omenassa. Ruoholahdessa kävin viikonloppuna, mutta en tuota kirjaa silloin havainnut. Kannattaa kuitenkin käydä tsekkaamassa.

Edit: Nyt mä puhuin ihan palturia... Prismassahan mä tänään kävin ja siellä niitä Ankkojakin oli!
« Viimeksi muokattu: 11.10.2011 klo 18:38:59 kirjoittanut Callipygia »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #253 : 11.10.2011 klo 18:59:22 »
Joo, kyse on toki Citymarketista :). Tänään siis kävin Isossa Omenassa. Ruoholahdessa kävin viikonloppuna, mutta en tuota kirjaa silloin havainnut. Kannattaa kuitenkin käydä tsekkaamassa.

Edit: Nyt mä puhuin ihan palturia... Prismassahan mä tänään kävin ja siellä niitä Ankkojakin oli!
Eli ei Citymarket vaan Prisma. Hitto noi Prismat on kaukana mun kämppääni. Kannelmäessä varmaan lähin.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #254 : 11.10.2011 klo 20:52:31 »
Edelleen Minä Aku Ankasta Caveat Emptor!

Timo