Author Topic: Iguf (portfolio)  (Read 2654 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iguf

• Uusi jäsen
Iguf (portfolio)
« on: 05.09.2005 klo 21:15:57 »
terve laitan tässä mun omasta tuotannosta linkin.
http://hege.li/enyc/
sivut on tällä hetkellä ihan ala-arvoisen paskat mutta oon tossa näillä näkymin kyllä väsäämässä yhden tyypin kanssa hiemankin hyvät sivut.
tuolla on pari sarjistakin.
mitäs muuta, juuret on ehkä enemmän tuolla betoniseinien maailmassa enkä oo oikeestaan sarjakuvaa piirtänyt kauheesti..
niinjoo uskon 100% prosenttia nettijulkasuun paitsi että vituttaa että ei oo rahaa edes ruokaan että en tiiä jos vaan sais julkasijan niin olisin kyllä valmis ottaa vähän rahaa vastaankin..
tuolla on nyt 3 kirjaa mutta itseasiassa mulla on yks uus kirja tuloillaan ja luulen että siihen ei mee kun viikko että se on valmis..
periaatteessa mulla tulee tällä hetkellä materiaalia ehkä viikossa vaikka kirja jos ois aikaa piirtää.. mut sit eriasia onkin että teenkö yhtään laadukasta jälkeä.
no se on teidän arvioitava.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re: Iguf (portfolio)
« Reply #1 on: 05.09.2005 klo 21:31:40 »
Siirsin tämän tänne galleria-osioon, kun se sopii paremmin, kun kuitenkin kyselet arvioita. Jos taas etsit kustantajaa tms. niin sille on sitten myös oma alueensa.
Kannattaa siis vähän katsoa, minne keskusteluja aloittelee, niin ne tavoittavat paremmin halutun yleisön.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

iguf

• Uusi jäsen
« Reply #2 on: 05.09.2005 klo 21:42:06 »
uhh. sori mogasin ei ollut tarkoitus tulla tänne häröilemään tai sikailemaan..
oon kuitenkin ihan noviisi näissä hommissa ja respectiä löytyy kaikille
katoin vähän turhan hätäsesti et tänne ja sit lipsahti..
onneks oli ylläpito hereillä.
anteeksi

lvpp

• Guest
« Reply #3 on: 07.09.2005 klo 20:45:13 »
en mä nyt tiedä mitä tähän on tarkoitus kirjoittaa? No, mutta... Kuvissa oli ihan hyvä meininki. Vähän muistutti sellaista tämänpäivän(helvettiäkö mistään tiedän) graafisen osaston meininkiä. Sarjakuvat oli hyviä. Jatka ihmeessä niidenkin väsäämistä.
? Tokan sar-kuvan visuaalinen ilme miellytti minua ensimmäistä enemmän, mutta typografia oli parista syystä ongelmallinen.
1. en erottanut lukea sanaakaan. (näennäisesti)
2. Pelkistyksestä huolimatta hieman vähemmän steriilit tekstit, kuten esim. "rekassa", olisi kiinostavampaa. Tai ehkä pelkkä fontin ja sommittelun muutos auttaisi. Niihin mukaan jotain sellaista roheutta ja tekstuuria tai jotain sinnepäin niin olisi oikein ja erittäin hyvä ja hauska.(näin voi aina sanoa melkein mistä vain)
  Oikeastaan kun tätä viestiä kirjoittaessa kävin välillä katsomassa uudelleen sitä portfoliota, niin voi hyvin todeta, että hyvä, yhtenäinen tyyli. Hyvää kuvitusta ja kiinostavaa materiaalien käyttöä. Jos pystyisit tehdä portfoliosi ympärille vielä joskus sellaiset nettisivut, jotka myös niiden kuvatiedostojen ulkopuolella(eli saitin ulkoasun myötä) sitoisi ja jakaisi ne selkeisiin teemoihin ja kokonaisuuksiin niin kyllä se jos mikä kustantajien mieltä kiihottaisi. Kun portfoliosta tulee muodoltaan kiinnostavasti ja luontevasti selattava, nousevat itse kuvatkin esiin paremmin siinä muodossa missä niitä mahdollisesti tultaisiin käytännössä käyttämään. Kuvitusten puolesta kaikki eivät luullakseni kelpuuta portfoliota sähköisesti, mutta usko netin voimaan on perusteltavissa. 
Niin ja nyt luin ekan viestisi uudestaan, eli olit jo tekemässä uusia sivuja. Hyvä hyvä.
lvpp