No eipä ole paljon kokemusta, mutta pakko avautua, koska olen niin järjettömän tyytyväinen tähän ensimmäiseen ja ainokaiseen .
yritykseeniPainon sain vähän tuttavahintaan digipainossa, eikä painokustannukset tietysti kovin suuret olleetkaan, koska lehti oli aika pieni. Kokovalintaan vaikutti kyllä myös muutkin jutut. Ajattelin ”halvan” pikkulehden menevän paremmin kaupaksi kuin isomman opuksen. Sitten lärpäkkeen piti olla sen kokoinen, että se mahtui kauppojen kassatiskille ns. heräteostokseksi. Sarjis/kirjakauppoihin en lehteä viennyt, koska ajattelin, että tavallista sarjakuva-ostajaa se tuskin kiinnostaa (missä olinkin oikeassa). Lehti oli siis myynnissä muutamassa eläinkaupassa.
Hinnoittelun laskin niin, että pääsen omilleni, vaikka kaikkia ei myytäisikään. Otin myös huomioon nuo ”jälleenmyyjät” eli että oli varaa myös niiden katteille ja lehdet olisivat saman hintaisia jokapaikassa. Hirveitä en odottanut, mutta kauppojen myynti jäi aika pieneksi. Toinen myyntikikkani toimi sitten paremmin. Lehteä sai tilata myös lahjapaketissa kaverille, johon sitten kirjoitin lähettäjän terveiset. Usea tilaaja tilasikin sitten useamman kappaleen. Henkilökohtaisessa trokaamisessa olen toivottaman huono, hyvä, jos parhaimmille kavereille uskalsin pari pakkomyydä. Eli lähinnä odottelin, josko sähköposti kolisee. Niin ja olihan sitten vielä ulkomainoskampanjakin. Liimailin mainoksia koirapuistojen ilmoitustauluille.....

Lopputulos oli se, että sain kustannukset katettua ja jäin jopa voitolle. Rahat tallessa seuraavaa lärpäkettä varten. Tuntipalkkaa on kyllä uskalla alkaa laskemaan.
No muutamia lehtiä on vielä jäljellä. Kysellä voipi vaikka sähköpostilla, jos joku kvaakkaajakin innostuisi tilaamaan...
Noin yleensä luulen kyllä, että jonkinlaisesta sähköisestä ”esittäytymisestä” on myös hyötyä niitä paperiversioita myytäessä.