Terveydenhuoltoalan ammattilehdissä ilmestyy useampikin sarjakuva, tässä niistä viisi:
Mediuutiset –lehdessä ilmestyy
Marjukka Myllärniemen sarjakuva
Parantola . Satunnaisena lukijana olen aina ajatellut tämän sarjakuvan piirtäjän olevan lääketieteen opiskelija, mutta kyseessä onkin Suomen akatemian lääkäri-tutkija. Selvästi kuitenkin katsoo alaa sisältä päin. Lämminhenkinen yksinkertainen piirrostyyli.
Tehy-lehdessä ilmestyy nykyään Karvaisen hoitajan
Suolaa haavoille –sarjakuva, jonka tekijä ilmiselvästi on sairaanhoitaja. Ennen tätä sarjaa samassa lehdessä ilmestyi Jopen, joka puolestaan katseli alaa ulkopuolelta, sarjakuva nimeltä
Teresa. Molemmista linkeistä sarjakuvat löytyvät sivulta 74.
Super-lehdessä on ilmestynyt pitkään sarjakuva nimeltä Lähihoitaja Kähönen. Vahvasti veikkaisin tekijää lähihoitajaksi. Super-lehden digiversio on jäsentunnuksen takana.
HUSin yhteisölehti Husarissa ilmestyy nimimerkki JH:n
Polilla -niminen sarjakuva. Tämä on ainoa, jonka tekijästä en oikein pysty sanomaan työskenteleekö hän itse terveydenhoitoalalla vai ei. Vaatetuksen ja välineistön suhteen on tehty hyvä taustatyö, mutta tarinoista alan sisäinen näkemys tuntuu uupuvan. Sanaleikkeihin rakentuvassa sarjassa on pyrkimystä terveydenhuoltoalan Fingerporiksi.
A_ a _s_ i _n _s _i_ l_ t _a _: Hoitajien tämän hetkinen suosikkisarjakuva on ilman muuta Fingerpori. Vielä viitisen vuotta sitten kanslioiden seiniä peittivät Viivit ja Wagnerit, nyt siellä on pelkkää Jarlaa. Eikä suosio rajoitu vain hoitajiin. Olin reilu vuosi sitten leikkaussalissa todistamassa, kun kaksi verisuonikirurgia kommentoi kesken operaation kyseistä sarjakuvaa. Kyseessä olivat Jarlan ensimmäiset kaksi junavitsiä jotka ilmestyivät suunnilleen viikon sisällä toisistaan. Kaikilla leikkaussalissa olevilla, potilas pois lukien, oli sellainen olo, että piirtäjä oli vahingossa piirtänyt saman vitsin kahteen kertaan. Siinä sitten arvovaltaisella porukalla pohdittiin, minkälainen lääketieteellinen häiriötila olisi parhaiten selittänyt kyseisenlaisen muistikatkon.