Author Topic: Innostus Poraa Reikiä Ohimoon,..  (Read 8497 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siluetteutiti

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
Innostus Poraa Reikiä Ohimoon,..
« on: 21.10.2003 klo 21:50:58 »
.. Vaan nytpä tuli kysymysmerkki eteen.

Ensinnäkin, hei, olen uusi varjo seinällä, ja toiseksi, minua vähän kutkuttaa kysellä..
Tuleeko ikä vastaan sarjakuvia tehdessä? Olen itse hyvin nuori, mutta hyvin, hyvin malttamaton, ja olen nyt viimeiset pari vuotta hautonut ideoita, harjotellut, piirrellyt ja seuraillut muita artisteja niska ihan limassa.
Mutta jos oikeasti on alle tavallisen kaartin ikärivistön, niin saattaakohan jäädä ns. jalkoihin? Pois? Tai hukkua kokonaan. Minua kutkuttaa tietää, mitä mieltä täällä ollaan, jos yrittää sarjakuviaan muulle maailmalle tunkea vasta pentu-iässä...

mia2

• Jäsen
  • Kvaak!
Re:Innostus Poraa Reikiä Ohimoon,..
« Reply #1 on: 21.10.2003 klo 22:09:56 »
Mä oon kyllä vakaasti sitä mieltä että kannattaa tehdä sitä mistä tykkää eikä ajatella mitä muut ajattelee.

Sitä paitsi elämässä ei mitään saa jos ei mitään uskalla...

kaltsu

• Jäsen
« Reply #2 on: 22.10.2003 klo 10:47:14 »
Jostain syystä viestisi antoi sinusta kohtalaisen kypsän ja fiksun kuvan. Ei kun hommiin vaan ja tuotoksiaan eteenpäin tyrkyttämään. Joskus pitää kuitenki aloittaa. Tyhmempää olisi sit nelikymppisenä miettiä et kehtaisiko sitä enää edes mitään yrittää. Tekemällä oppii ja vaikka alussa jäisikin vähän parempien jalkoihin niin myöhemmässä vaiheessa taas toisilla on tekemistä päästä sun varpaiden katkusta ylöspäin. Mä tuun sit viiden vuoden päästä sarjisfestareilla sua kehumaan ja taputtelemaan selkään.

Ja pyydän tarjoamaan oluen.  :-*

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Reply #3 on: 22.10.2003 klo 13:47:24 »
Minua kutkuttaa tietää, mitä mieltä täällä ollaan, jos yrittää sarjakuviaan muulle maailmalle tunkea vasta pentu-iässä...

No sehän riippuu niistä sarjakuvista. Ja susta itsestäsi tietysti, ei Mozartkaan varmaan nelivuotiaana kelannut, että onko hän nyt liian nuori soittamaan hovissa
:-)

Eli eiku piirtämään. Taito alkaa löytyä vasta satojen sivujen myötä, joten kannattaa aloittaa ajoissa, saa nopeammin jäljen hyväksi. Tervetuloa kentälle.

Kivi

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #4 on: 22.10.2003 klo 14:00:10 »
Itse aloin piirtää sarjakuvia silloin, kun opiin lukemaan. Minulle oli jo pienenä kristallin kirkasta, että kaikki normaalit ihmiset ovat aina halunneet sarjakuvan piirtäjiksi. Hiukanko pidin (tai siis pidän) niitä tyyppejä outoina, jotka eivät pidä piirtämisestä.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Siluetteutiti

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Reply #5 on: 22.10.2003 klo 15:14:43 »
Huh! ^_^ Hampaat kalisivat jo, että saisinkohan lämpimää vastaanottoa ollenkaan, mutta helpottipa huomata, etten ole ihan ainoa naperona sarjakuvan piirtämistä hamuava... Kiitos!

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #6 on: 22.10.2003 klo 15:24:58 »
Kaikki normaalit naperot hamuavat sarjakuvataiteilijaksi. ;D

Minäkin piirrän edelleen samaa hahmoa, kuin seitsemän vanhana. Hahmo on toki muuttunut matkalla moneen kertaan, mutta nimi (Wilpuri), persoonallisuus ja ulkonäkö ovat pysyneet hyvinkin pitkälti samana.

Tällä hetkellä teen sarjakuvaa aivan uudesta hahmostani, mutta ei se Wilpuri ole mihinkään kadonnut.

Tyttöystävää etsiessä ei kyllä ehkä parane heti kertoa, että piirustelee edelleen samaa pallopäistä ja isonenäistä anarkistia (no, ei se nyt niin anarkisitinen ole... mutta melkoinen äksyilijä ja koheltaja kuitenkin), kuin joskus 12 vuotta sitten.  8) Ei välttämättä tule hirveän kypsää ja aikuistunutta vaikutelmaa.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Da Verde Nuvola

• Jäsen
« Reply #7 on: 22.10.2003 klo 16:00:24 »
Mikä sun irl nimi kun oot tampereelta ja aika nuori
saatan tuntea sut

Siluetteutiti

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Reply #8 on: 22.10.2003 klo 22:26:21 »
Euf.. Viitsiikö nimeä kertoa? o_O No Noora on etunimi. Tammerkosken ylä-asteella oleskelen.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #9 on: 23.10.2003 klo 10:22:22 »
Viitsiikö nimeä kertoa?

Ei huolta. Sarjakuvataiteilijat ovat leppoisaa ja mukavaa sakkia. Vaikka luemmekin sarjakuvia, joissa aivot läjähtelevät seinille, ihmisiä silvotaan kappaleiksi, koulutyttöjä raiskataan, avaruusmömmöt räjäyttelevät kaupunkeja, Pedofiilit tirkistelevät teinityttöjä ja maailman loppu väijyy nurkan takana, niin olemme kuitenkin rauhallisia ja fiksuja ihmisiä.  ;D

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #10 on: 23.10.2003 klo 15:21:37 »
Ai niin. Olin taas varomaton. Tuo oli siis huumoria. Ei vakavasti otettavaa tekstiä... tavallaan.

Siluetteutiti

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Reply #11 on: 23.10.2003 klo 15:31:05 »
Da, ymmärsin kyllä. Kuulun nääs itsekkin samaan kaartiin. *Virn*

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #12 on: 23.10.2003 klo 15:45:24 »
Da, ymmärsin kyllä.

En minä sitä epäillytkään. Jotkut ovat vain tainneet aimmin kiskaista patongin keuhkoihinsa kehnohkon huumorin vuoksi.

Siluetteutiti

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Reply #13 on: 25.10.2003 klo 01:24:34 »
Saako tänne töitänsä vilauttaa..?
Höh höö. Minä rustailin tässä viikon varrella pari erinäistä strippiä, erilaisia tusseja ja sarjakuvan tekoa vaan harjotellen. Tiedän, tiedän, jälki on aika vuohen korvan takaa nurvaistua, vaan ajatus ennen kaikkea, heh heh.. heh, heh? ^_^;;; Ja muutenkin, ikä on vaan 12 syksyä, ei tässä vielä tavritse hötkyillä, ja kai se piirustustaito tästä.
http://geocities.com/saldoraja/Ampumaan.jpg
http://geocities.com/saldoraja/Pihlaja.jpg
http://geocities.com/saldoraja/Moona.jpg

Njööp, Geocities saattaa tehdä nirson tempun ja ei näytä niitä, mutta kun tunkee yhden välilyönnin linkin loppuun, se yleensä näyttäytyy.

Tulikohan tästäkin nyt vaan suuri huomionkeräys-yritys? Hih, anteeksi, en pyrkinyt sellaseen..

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #14 on: 27.10.2003 klo 10:02:54 »
Vaikka piirrosjälki selvästi hakee vielä sitä lopullista tyyliä (niinkuin meillä muillakin), niin esimerkiksi Hahmojen hiukset oli tehty taidolla, ja näyttivät siltä, miltä pitääkin. Tyyli on hauska yhdistelmä mangaa ja perinteisempää länsimaista tyyliä. Siitä on hyvä jatkaa.

Eniten minun silmääni särähtivät paksulla tussilla tehdyt ruutujen rajat, jotka MINUN mielestäni eivät oikein istuneet hennosti ja kauniisti piirrettyyn kuvitukseen.
« Last Edit: 27.10.2003 klo 11:35:17 by Wilpuri »