Kirjoittaja Aihe: Originaalit  (Luettu 126062 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Vs: Originaalit
« Vastaus #90 : 11.12.2009 klo 13:49:39 »
Ostin eilen ebayltä Prenticen Rip Kirby -stripin vuodelta 1966 200:lla dollarilla.

Aika edullinen/kohtuullinen hinta, mielestäni, vaikka ajan hammas olikin jo ehtinyt jättää jälkensä stripissä käytettyyn rasterikalvoon.

Tämä oli sitten mun joululahjani.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2009 klo 13:55:45 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #91 : 11.12.2009 klo 20:06:32 »
Jim Holdawayn piirtämä Modesty Blaise -strippi 680 taalaa ja vielä on useita
päiviä myyntiaikaa. Ohhoh! Onpas kova hinta.

http://cgi.ebay.fr/Modesty-Blaise-original-art-by-Jim-Holdaway-1966_W0QQitemZ330384807495QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item4cec781647

eikä tuo planssi ole edes  läheskään hienointa Holdawaytä.

« Viimeksi muokattu: 29.12.2009 klo 17:35:51 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #92 : 29.12.2009 klo 17:03:02 »
Onkohan minusta tullut keräilijä?

Ennen joulua sain John Prenticen upean Rip Kirby-originaalin.
Muutama päivä sitten huomasin John M Burnsin Vainukoirat-originaaleja olevan myynnissä. Ostin niitä kaksi kappaletta.
En ole koskaan aikaisemmin huomannut yhtään Vainukoirat-originaalistrippiä myytävän missään. Ties millaisia harvinaisuuksia onnistuin hankkimaan.   8]
« Viimeksi muokattu: 29.12.2009 klo 17:04:37 kirjoittanut Tertsi »

OM

• Jäsen
« Vastaus #93 : 29.12.2009 klo 18:20:23 »

Oho, skannaappas tänne näytille millainen herkku pala toi huutamasi Rip Kirpy originaali  oikein on. Olisi todella kiva nähdä se.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #94 : 29.12.2009 klo 19:30:54 »
Tässä stripin 1. ruutu, joka oli myyjän ilmoituksessa.
Ebaystä on näköjään hävinnyt muut ruudut ostotapahtuman jälkeen.

« Viimeksi muokattu: 29.12.2009 klo 20:09:38 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #95 : 29.12.2009 klo 20:14:24 »
Täällä ois ainakin Toistaiseksi halvahko Rip Kirby -originaali huudettavana.
About 100 euroa. Ja oikein huolellisesti piirretty.

Puoli tuntia huutoaikaa.

OM

• Jäsen
« Vastaus #96 : 29.12.2009 klo 20:22:46 »

Onpa todella hieno originaali 8].Kiitos kun laitoit esille.  Ja vieläpä sait kohtuu hintaan. Ihailen John Prenticen sulavia siveltimen viivoja ja rasterin käyttöä. Hänen hahmonsa ovat coolin realistisia. Tuon naisen kropan linjat ovat todella kauniin sulavat.  Voi kun osaisi joskus piirtää noin yksinkertaisesti ja noin hyvää jälkeä. :(

Tertsi. Huomaatko.... sinusta on tullut sarjakuva originaalien keräilijä. Wau!  Niitä ei taida olla kovin montaa hemkilöä suomessa jotka keräilevät originaaleja. Sinullahan on upea valikoima jo ennestään kaikenlaisia upeita originaaleja. Todella upeita.

Huudappas joskus Sy Barryn The Phantom originaali. En ole niitä nyt nähnyt missään pitkään aikaan.  Ehkä en osaa etsiä kunnolla. Missähän niitä myydään muualla kuin ebayssa? Satutko tietämään. Ja millä hakusanalla niitä kannattaisi etsiä parhaiten.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2009 klo 20:27:34 kirjoittanut redman1 »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #97 : 29.12.2009 klo 20:25:05 »

Voi kun osaisi joskus piirtää noin yksinkertaisesti ja noin hyvää jälkeä. :(
Jos en väärin muista, myyjä sanoi että myös Al Williamsonilla on ollut tässä stripissä sormensa pelissä.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2009 klo 20:29:04 kirjoittanut Tertsi »

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #98 : 29.12.2009 klo 20:32:10 »

Ovat alkaneet näköjään noidenkin hinnat nousta... aikaisemmin Prentice on ollut SELVÄSTI halvempi kuin Alex Raymond: Raymondin Rip Kirbyn saa halvimmillaan n. 350 dollarilla, mutta Prenticeä on aiemmin ollut myynnissä selvästi alle sadalla taalalla.

Jos muistan oikein, niin halpa oli myös tämä Prenticen strippi joka minulla on. (Tykkään tässä erityisesti sanattomasta viimeisestä ruudusta). Semmoinen tässä kylläkin on, että vaikka kuvapuoli on siisti, nurjalla puolella on todella törkeitä liimatahroja. Saattavat ehkä ajan kanssa syödä läpi koko kuvasta.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #99 : 29.12.2009 klo 20:38:28 »
Jyrkin stripissä viehättää myös se, että siinä on äksöniä. Mun stripissä ollaan vaan rennosti lomailemassa laivalla. Tosin taustalla puuhataan rikosta...

Tuo minun strippini on semmoisesta Kirby-seikkailusta, jonka olen kokonaan leikannut Hesarista ja liimannut vihkoon (about 1977). Vihko lienee vieläkin tallessa.

Tunnearvoa.

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #100 : 29.12.2009 klo 20:59:07 »
Niin, piti aiemmin sanomani, että minustakin tuo yllä mainittu Holdawayn strippi meni selittämättömän korkeisiin hintoihin. Kun kyseessä on kuitenkin ainutkertaisten esineiden keräily, niin joskus nämä hinnat ovat henkimaailman puolella.
Tällä hetkellä noissa mainitsemissani Raymondin Rip Kirbyissä on ihan käsittämätön hintahaitari: n. kolmesta sadasta dollarista noin TUHANTEEN kolmeensataan. Ja kun olen noita koittanut katsoa, niin minä en ole ymmärtänyt mitään selvää syytä siihen, miksi jotkut toiset ovat toisia tonton kalliimpia! Joissain sentään on nätin tytön kuva - ja niitä varmasti aina keräillään - mutta joissain hinnannousulle ei ole mitään selvää syytä.

Kun mainittiin Al Williamson, niin minulla on myös tämmöinen myöhäiskauden Juliet Jonesin sydän (joka tämäkin oli niin pahaa ryöstöviljelyä, että maksoi vain joitain kymppejä). Katsokaa keskimmäistä ruutua. Ettei vain saattaisi olla Alilla sormensa pelissä tässäkin?
(Myyjä itse ehdotti Prenticeä, kun kuulemma oli Stan Draken kanssa vierekkäisissä työhuoneissa, mutta hänen tyyliään en niin tarkasti tunne. Minä veikkaisin ennemmin Williamsonia tuon pikkutarkkuuden perusteella).

tertsi

• Vieras
« Vastaus #101 : 29.12.2009 klo 21:00:33 »
Jos tässä saa olla vielä jokusen vuoden palkkatyössä, niin Waltheryn originaalin omistaminen Natasha-seikkailusta Kuninkaallinen kosija olis sikamakeeta. Ihan mikä tahansa sivu.
Galerie Thierry Goossenilla on ollut Waltheryä (Paniikinpoikanen), mutta hinta oli ihan mahoton.

D. Conradin innommablesiakaan en panis pahakseni. Olikohan se Galerie 9 eme art vai Galerie Daniel Maghen jolla on ollut muutama innommables-sivu, mutta sama juttu kuin Waltheryn kohdalla.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2009 klo 21:08:50 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #102 : 29.12.2009 klo 21:02:54 »
.

Kun mainittiin Al Williamson, niin minulla on myös tämmöinen myöhäiskauden Juliet Jonesin sydän (joka tämäkin oli niin pahaa ryöstöviljelyä, että maksoi vain joitain kymppejä). Katsokaa keskimmäistä ruutua. Ettei vain saattaisi olla Alilla sormensa pelissä tässäkin?
(Myyjä itse ehdotti Prenticeä,
Williamsonia on. Ugh.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #103 : 03.01.2010 klo 21:27:00 »
Luin, että e-bayssä on paljon originaali väärennöksiä. Miten toimitte, että saatte varmasti aidon teoksen?

tertsi

• Vieras
« Vastaus #104 : 03.01.2010 klo 21:41:46 »
Luin, että e-bayssä on paljon originaali väärennöksiä. Miten toimitte, että saatte varmasti aidon teoksen?
Olen yritänyt silmämääräisesti ja sormella sivelemällä paperin pintaa varmistua, että on kyse aidosta alkuperäispiirroksesta. Siis sitten kun olen saanut sen käsiini.
Olen myös verrannut "originaalia" valmiiseen painotuotteeseen.

Luulisin, että minua ei ole huijattu tai jos strippini ovat väärennöksiä, niin sitten on kyllä taitava väärentäjä ollut tekemässä.

Hiukan kyllä ihmettelen Holdawayn stripeissä sitä että niissä ei näy minkäänlaisia lyijykynäviivoja, ei edes himmeitä, paitsi tekstaukseen käytettyjä apuviivoja. Tussin ja terän jälki kyllä tuntuu paperin pintaa kokeilemalla. Eli eivät nuo stripitole ainakaan kopiokoneella kopioituja. Jyrki Vainio mainitsi joskus kun ihmettelin Holdawayn strippein puuttuvaa luijykynäviioitusta, että ne on yksinkertaisesti vain kumitettu pois!

Siististi onkin kummattu!

Jos joutuu ebayssä huijatuksi, niin ei kai siinä voi oikein muuta kuin niellä tappionsa ja antaa negatiivisen palautteen varoitukseksi muille ostajille.

Joskus kyllä ebayllä huomaa sellaisia originaaleja että ihan tietokoneen ruudulta tarkastelemalla voi todeta "tuo ei ole franquinia!"

« Viimeksi muokattu: 03.01.2010 klo 21:50:37 kirjoittanut Tertsi »