Kirjoittaja Aihe: Länkkäri-sarjis  (Luettu 6002 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lasse

• Jäsen
Länkkäri-sarjis
« : 12.07.2005 klo 14:56:08 »
Mä olen tässä suunnitellu lännen sarjakuvaa, mutta kun ei oikein keksi mitään aihetta. Mulla pyörii päässä semmonen joku kostaja-tarina, ja muuta en sitte keksikkään. sivu-hahmoja on vaikea keksiä, rosvoja on vaikea keksiä... En yksinkertaisesti keksi mitään. Eli kysymykseni on, miten te käsikirjoitatte sarjiksenne? Eli kirjoitatteko te tietokoneella, vai kynällä ja paperilla, vai miten? Kirjoitetaanko sarjis-käsis tähän tyyliin:

Lainaus
länkkäri:minä tapan sinut
rosvo: no et varmana

Ja sitten länkkäri ampuu

Ideoita???

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Re: Länkkäri-sarjis
« Vastaus #1 : 12.07.2005 klo 16:15:00 »
Totanoin, käsikirjoittamistahan voi harjoittaa vaikka millä tyylillä. Esmes Reino Helismaa-vainaa kirjoitti Armand Lohikoski-vainaalle Pekka Puupää-elokuvien käsiksiä näin: "Tähän kohtaan noin 10 minuuttia hassuja kommelluksia ja sattumuksia, kyllähän ohjaaja tietää."
Stan Leen käsikset ovat vähän samankaltaisia, "10 sivua tappelua" johon sitten lopuksi lisätään dialogi.
Alan Moore taas rustaa äärimmäisellä pieteetillä: "1. Ruudun alakulmassa näemme kovakuoriaisyhteisön, joka on muodostamassa sivilisaatiota. 2. Ruudun alakulmassa yksi kuoriainen lähtee kotoaan opiskelemaan, toiset ovat ryhtyneet jehovan todistajiksi ja kiertävät kololta kololle. 3. Ruudussa kuoriaiset voivat tehdä mitä lystäävät, olen jo menettänyt mielenkiintoni niihin."
Ainahan se on kyse siitä k e n e l l e teet käsikirjoitusta. Jos teet itsellesi niin formaatilla ei ole mitään väliä. Mutta jos teet yhteistyötä (kannattaa sopia ensin asiasta eikä tarjota valmista työtä pohjalta "tätä ei sitten yhtään saa muuttaa") jonkun tietyn piirtäjän kanssa, tekstin/tarinan pitäisi sopia hänen tyyliinsä.
Lännensarjakuva on lähes rajaton aihio, on yksinäistä seikkailijaa 'a la Blueberry, Tex Willer, Morgan Kane, Yksinäinen ratsastaja, komediaa Lucky Luke ja Cocco Bill, realismia Ken Parker, Kauhua Jonah Hex... Intiaanitarinoita tyyliin Petri Hiltunen...   
Oli joskus myös kioskipokkari (ei mainittavasti mutta myös sarjakuvana) esiintynyt Hulkkonen, "hullu suomalainen" villissä lännessä ja tietty FinnWestit, joita melkein joka antikasta saa eurolla-parilla per pokkari. Niin, ja Speden sorakuoppalänkkärileffat...
Siinä nyt aluksi hiukan materiaalia perehdytttäväksi. Muista myös osoite:
http://www.lankkariseura.tk/
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Jho

• Jäsen
« Vastaus #2 : 13.07.2005 klo 08:34:52 »
Omat (kunnolla tehdyt) sarjikseni kirjoitan ensin koneella dialogiksi malliin näytelmä, eli hahmojen nimiä allekkain ja perään että mitä ne sanoo.
Tämän kässärin tarkoitus on lähinnä selventää tarinankulku, ettei ole vahingossa tullut jotain suuria asiavirheitä yms. Sitten alan piirtää, piirrän joka sivusta ensin 1-3 kuvakäsikirjoitusta muistin mukaan (eli sitä kirjoitettua versiota ei pahemmin lueta, sen tekeminen on se tärkeä osuus) ja piirrän valmiin kappaleen.

Tällähetkellä pisimmän itsejulkaisemani lehden http://www.karetar.net/lupus/kansi.htm olen tehnyt lähes käsikirjoittamatta ajatuksen virtana.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
« Vastaus #3 : 13.07.2005 klo 09:29:58 »
Esimerkiksi näin.

Mutta ihan miten itse katsot parhaimmaksi. Itse kirjoitan koneella. Turhauttaa kun ei ole käytössä kannettavaa että voisi mennä parvekkeelle kirjoittamaan ja katsomaan merta. Kuvakäsikirjoitukset olen yleensä piirtänyt jossain sopivassa kahvilassa missä olen yleensä myös osan käsikirjoituksesta teen ensin vihkoon. Suosittelen metodia että teet jonkinlaisen sivujaon ja kuvakäsikirjoituksen jossa on myös dialogi jos itsellesi teet.

JV

• Jäsen
« Vastaus #4 : 13.07.2005 klo 15:29:09 »
Kannattaa pyöritellä homma aika pitkälle valmiiksi ennen kuin varsinaista käsikirjoitusta rupeaa rustaamaan- onhan niitä yksittäisiä tapauksia, että joku on kirjoittanut elokuvakäsiksen suoraan kirjoituskoneella, mielikuvituksen rullatessa samaa tahtia sormien naputuksen kanssa, mutta yleisesti ottaen kannattaa ensin hahmotella tarinan kulku, henkilöt ja tarinan pointti. Alan Moore artikkelissaan Writing Comics ( tai jotain sinne suuntaan) nimenomaan tähdensi sitä, että pitää olla selkeänä se tarinan pointti ja siitä kasvattaa luuta rangan ympärille.

Minulla usein pyörämatkoilla ja pitkillä kävelyillä on syntynyt kokonaiset tarinat ja pitkät pätkät dialogia, kun taas pöydän ääressä väkipakolla ei välttämättä mitään.

Kannattaa miettiä se tarinan draamankaari myös alustavasti.

Oma tapani on siis se, että fiilistelen päässäni tarinaa, ehkä pitemmänkin aikaa, ja jossain vaiheessa, kun se on kirkkaan päässäni, rupean sitä luonnostelemaan. Minä teen usein ensin pienet layout-luonnokset sivuista ja saatan ruveta suoraan piirtämään niiden pohjlilta, jolloin tiedän mitä kukakin missäkin ruudussa tekee ja sanoo, mutta minulla ei vielä ole repliikkejä paperilla. Joskus siinä on ollut ongelmana ettei ole enää muistanutkaan pitempien keskustelujen tarkkaa kulkua.

Nykyisin yritän kirjoittaa käsiksen, eli repliikit valmiiksi, ja alan sitten vasta piirtämään ( mikä on aikas välttämätöntä jos haluaa tekstata repliikit suoraan puhekupliin, eikä tee sitä jälkeenpäin tietokoneella).

markvest

• Jäsen
  • Sarjakuvat kunniaan ja paljon rahaa tekijöille.
« Vastaus #5 : 29.07.2007 klo 16:08:00 »
Moi!

On aika vanha aihe, mutta olen länkkäriaiheisista sarjakuvista innostunut itse ja saanut jo yhden valmiiksi. Sarjiksen aloitus on nähtävillä sivuilla citywolf.100free.com. Sinne on tulossa läjäpäin muitakin sarjiksia mm. supersankari sellaisia.
comicsbyaction.webnode.fi

Tohtori

• Sarjakuvien röhvessöhri
  • Jäsen
  • työssään
« Vastaus #6 : 01.08.2007 klo 11:01:29 »
 Noh, jos haluat piirtää länkkärisarjakuvaa, nii käy lainaamassa/ostamassa länteen liittyvää kirjallisuutta, sieltä löytää vaikkajamitä innostusta.
Kalansilmät näkevät kaiken väärin ja vääristyneenä. Ne eivät huomioi mitään oikeasti tärkeää, vaan vaeltavat kylmyydessä.

markvest

• Jäsen
Vs: Länkkäri-sarjis
« Vastaus #7 : 15.11.2011 klo 15:38:49 »
4 vuotta sitten tuli tehtyä tuo lännensarjis ja sain rutkasti palautetta siitä, lähinnä teksti ja kuvien epäselvyys häiritsi kaikkia. Nyt olen parannellut epäkohtia ja mielestäni näyttää jo hieman paremmalta....
                                                                  http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?action=gallery;sa=myimages;u=4491

OM

• Jäsen
« Vastaus #8 : 10.12.2011 klo 13:02:58 »
Hei Lateksu,

Hienoa että olet ajatellut omaa käsikirjoitusta. Ja vielä lännen aiheista. Jep! Tästä on hyvä jatkaa kun genre on jo sinulla selvillä mistä haluat kirjoittaa. Sinun täytyisi hieman ennen kirjoittaista tutustua vanhaan VILLIIN LÄNTEEN ja sen kulttuuriin ja tapahtumiin. Löydät varmasti kirjastosta tähän liittyyvää aineistoa. Netistäkin varmasti löydät.
 Ku teet sarjakuvaasi sinun täytyy ensiksi valita ympäristö ja hahmot. Älä käytä liikaa hahmoja sarjakuvissa.  Tästä olisi niin paljonkin puhuttavaa mutta se veisi liikaa tilaa. Kannattaa etsiä täältä kvaakista vaikkapa aluksi infoa kässärien tekemisestä. Huomasin että sellaisesta aiheesta on keskustelu foorumeita täällä. Lue niitä jospa saisit ideoita. Ja nettiä kannattaa käyttää. Kirjoittamiseen liittyviäkin portaaleita löytyy.

Laitoin tähän pienen käsikirjoituksen alun sinulle esimerkiksi siitä,  kuinka minä kirjoitan. Pidän Tex Willeristä joten tarinani tällä kertaa on itse Carson. 

VIHAN TUULET

JOE:  Olen huolissani viimeaikaisista kahakoista Buttlefieldin reitillä. Se on ainoa kanava saada tarvikkeita Apassi-solan takana oleville varuskunnille ja kauppa-asemille.  Alueen rauhattomuus tuo tänne lisää sotilaita….se ei tiedä hyvää Cochisen ja Mangas Coloradoksen apasseille.

CARSON: En kyllä yhtään ihmettele. Se pahuksen luutnantti Bascom on sotkenut koko tämän viheliäisen territorion asiat saapumisensa jälkeen. Olisi pysynyt vain siellä Washingtonissa.  Tekisi mieleni….

JOE: Kuulin, että Bascom syytti ensitöikseen Cochicea John Wardin pojan ja tämän karjan ryöstämisestä. Muistatko John Wardin?

CARSON: Kuinka voisin unohtaa sen peli hirmun. Olen hänelle edelleen velkaa pokeri-pelistä.   Cochisella tai Mangaksella ei ole  mitään tekemistä ryöstöjen kanssa.  Peijakas sentään mitä hullua ihmisten päässä liikkuu.  Laitan Winchesterini likoon sen puolesta, että apassit ovat täysin syyttömiä.

JOE: En minäkään usko. Sanoin samaa Texille.  Sitä paitsi John Ward ei ole syyttänyt apasseja….vaan luutnantti Bascom.  Kuulin tästä intiaani-asiamieheltä.  Homma meni näin.  Luutnantti Bascom oli kutsunut apassit keskustelemaan ryöstöihin liittyvista asioista  leiriinsä mutta  päätti yhtäkkiä  vangita Cochisen keskustelun lopuksi.   Hänen onnistui viiltää telttakankaaseen reikä ja paeta. Hän haavoittui.

CARSON: Mitä   sanoit? Cochise yritetty vangita…..oletko saanut auringon pistoksen?
JOE: Etkö ole kuullut asiasta? Siitä puhuttiin kauppa-asemilla. Lehdetkin ´ kirjoittivat isoilla kirjaimilla ”COCHISE PAENNUT JA VAARALLINEN”.

CARSON: En ole tiennyt tuosta tosiaankaan.  Olemme olleet Texin kanssa karjan-ajossa kohta yli 3 viikkoa, eikä sinne korpeen posti tule kuin harvakseltaan.  Tuskinpa siellä kukaan tietää tapahtuneesta tuon taivaallista.  Miten se voi olla mahdollista ylipäätänsä. Bascom ylitti reilusti hallitukselta saamansa valtuudet. Hänet pitää pysäyttää ennen kuin koko alue on helvetin liekeissä. Milloin tämä tapahtui?

JOE:  Nyt viikon sisällä.

CARSON: Ja sen jälkeen nuo kahakoinnit….nyt ymmärrän kokonaisuutta paremmin.  Pelkäänpä pahinta apassien pään menoksi.  No, pianahan saamme kuulla….

JOE:  Asiasta toiseen….. oletko huomannut että meitä seurataan……

CARSO: Huomasin jo jokin aika sitten.. olemme lähellä  Cochisen leiripaikkaa.  Edetään ihan rauhalisesti. Luulen, että meidät tunistettiin….ainakin toivon niin.  Ei huvittaisi  ruveta nahistelemaan tässä tilanteessa.   Apassit ovat löytäneet todella suojaisan poukaman jota ei hevillä löydetä .  Jos armeija hyökkäisi tänne….heillä ei olisi mitään mahdollisuuksia voittaa apasseja näillä vuorilla.  

JONKIN AJAN KULUTTUA LEIRISSÄ

CARSON:  Tervehdys  Cochice.

COCHISE: Sydämeni iloitsee nähdessäni sinut vanha ystävä. Eikö Yön Kotka tullut?

CARSON: Hän on karjanajossa Texasissa, mutta lähettää sinulle ja kansallesi terveiset .

COCHICE: Tulkaa telttaani veljet. Meillä on paljon puhuttavaa. Myrskypilvet ovat kasautueet kansani ylle….

CARSON: Kuinka oikeassa oletkaan suuri päällikkö……! (AJATUS KUPLA) ei ääneen puhuttu

CARSON: Olen pahoillani Cochice, mutta minun on kysyttävä sinulta suoraan….

COCHICE: Niin….tarvitset vastauksia viimeaikaisiin ikäviin tapahtumiin. Siksi olet tullut tapaamaan kansaani. Eikö näin ole vanha ystäväni?

CARSON:  Osaat lukea ajatukset.  Peijakas!  Tilanne on hyvin huolestuttava ja luutnantti Bascon syttää sinua ja  apassejasi erään miehen pojan ja karjan  ryöstöstä. Ei sillä, että minä uskoisin sinun  olevan niiden takana, mutta….

COCHICE:  Sinun pitäisi tuntea minut Carson.  En ole antaneet määräystä sotureillemme  aiheuttaa  minkäänlaisia ongelmia tähtikenraalin joukkojen kanssa. Mutta eräällä hänen miehistään on kieli kuin kalkkarokäärmeellä . Hän on petollinen ja vaarallinen. Henget varoittivat minua hänestä.

CARSON: Bascon…..kuka muu se voisi olla.

COCHICE:  Pieni joukko nuoria sotureita hyökkäsi viljelijöitten kimppuun sen jälkeen, kun minut yritettiin vangita tähtikenraalin leirissä. Kukaan ei kuitenkaan kuollut. Kansasi  joita on kuin meren hiekkaa ovat  nostanut suuren metelin tapahtuneesta. Mutta kuka kuulee minun tuskani sukulaisteni puolesta, jotka jäivät vangeiksi tähtikenraalin leiriin .  Kuka kuuntelee minua, kun henkien edessä todistan kansani syyttömyyttä  ryöstöihin. Missä oikeus?

COCHISE:  Mies jolla on käärmeen kieli on kaiken takana. Hän kutsui minut leiriinsä ja menin sinne sukulaisteni kanssa puhdistamaan kansamme  nimen niistä syytöksistä, jotka eivät pidä paikkaansa. Luulin, että he laskevat leikkiä syyttäessään minua.   Minut yritettiin vangita.  15 sotilasta piiritti teltan jossa olimme.  Viilsin veitsellä aukon kankaaseen ja pakenin. Minua ammuttiin. Mutta mitä siitä.  Suurempaa huolta kannan syyttömistä sukulaisistani, joita pidetään vangittuina.  Nuoret soturini janoavat kostoa…..olen jo vanha mies. Voimani eivät enää riitä nuorison hillitsemiseksi.

CARSON: Helvetin kuusitoista. Bascom pitäisi upottaa lähimpään järveen.  Ymmärrän täysin sinua Cochise.  Minun täytyy lähteä takaisin  Yön Kotkan luokse.  Luulen että me keksimme tähän tilanteeseen jonkin ratkaisun. Mutta helppoa se ei tule olemaan. Voin vakuuttaa sen. Mutta ensi töikseni teen hieman lähempää tuttavuutta luutnantti Bascomin kanssa.

COCHCE:  Etekö jää vierailemaan luokseni ?

CARSON:  Meidän täytyy jatkaa matkaa ennen kuin tilanne karkaa  tosiaan käsistä.  Silloin on keinot vähissä. Aikaa ei ole hukattavaksi. Meidän  täytyy edetä tarkkaan ja harkiten Cochise.
 Kenraali Crookilla on enemmän sotilaita ja parempia aseita kuin teillä.  Ette voi voittaa muuta kuin aikaa. Lopputuloksesta tulee huono kansallesi jos tästä syttyy isompikin kahakka.  Puhun nyt suoraan. Toivottavasti sinä pystyt pitämään nuoret soturtit aisoissa ettei tilanne pahene.

COCHICE: Saat siitä sanani. Yritän puhua heille järkeä. Onne matkaan. Olen iloinen siitä, että minulla on sinunkaltaisia ystäviä veljeni.

Ops....huomasin vasta kirjoitettuani tämän viesini,  että olet kirjoittanut viestisi vuonna 2005....voi änkeröinen. Miten en katsonut tarkkaan milloin viesti oli kirjoitettu. Kiireellä kun luin. No. Toivottavasti teet vielä sitä käsikirjoitustasi. ;D :laugh:

« Viimeksi muokattu: 10.12.2011 klo 14:33:16 kirjoittanut Orjan May »

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #9 : 14.12.2011 klo 16:07:40 »
Laitoin tähän pienen käsikirjoituksen alun sinulle esimerkiksi siitä,  kuinka minä kirjoitan. Pidän Tex Willeristä joten tarinani tällä kertaa on itse Carson. 

Hei Orjan,

koska selvästi haluat kehittyä käsikirjoittajana, käydään läpi sellainen perusasia kuin tiivistäminen. Suomalaisen sarjakuvan helmasynti on pitkäpiimäinen jahkailu, joka osaltaan johtuu siitä, että suomalaisen sarjakuvan lapsuusvaiheessa suuri vaikuttaja oli brittiläinen, kuvitettua proosaa oleva sarjakuva.

Seuraavassa merkitsen punaisella, miten itse tiivistäisin tekstin. Lisäksi, jos onnistun näyttämään asian kuvassa, jää teksti kokonaan pois.

Toivon että tämä auttaa sinua matkallasi julkaistavien sarjakuvien tekijäksi,
Kivi

Lainaus

VIHAN TUULET

JOE:  Olen huolissani viimeaikaisista kahakoista Buttlefieldin reitillä. Se on ainoa kanava saada tarvikkeita Apassi-solan takana oleville varuskunnille ja kauppa-asemille.  Alueen rauhattomuus tuo tänne lisää sotilaita….se ei tiedä hyvää Cochisen ja Mangas Coloradoksen apasseille.

Pahus noita Buttlefieldin levottomuuksia! Ruuan ja varusteiden sijaan saamme Mangas Coloradosiin vain sotilaita, ja siitäkös Cochise hermostuu?!

CARSON: En kyllä yhtään ihmettele. Se pahuksen luutnantti Bascom on sotkenut koko tämän viheliäisen territorion asiat saapumisensa jälkeen. Olisi pysynyt vain siellä Washingtonissa.  Tekisi mieleni….

Se pahuksen luutnantti Bascom on sotkenut koko tämän viheliäisen territorion asiat saapumisensa jälkeen. Olisi pysynyt vain siellä Washingtonissa.
JOE: Kuulin, että Bascom syytti ensitöikseen Cochicea John Wardin pojan ja tämän karjan ryöstämisestä. Muistatko John Wardin?

Muistatko John Wardin? Bascom uskoo että Cochise on kidnapannut tämän pojan ja ryöstänyt karjan.

CARSON: Kuinka voisin unohtaa sen peli hirmun. Olen hänelle edelleen velkaa pokeri-pelistä.   Cochisella tai Mangaksella ei ole  mitään tekemistä ryöstöjen kanssa.  Peijakas sentään mitä hullua ihmisten päässä liikkuu.  Laitan Winchesterini likoon sen puolesta, että apassit ovat täysin syyttömiä.

Hullun puhetta! Siihen Cochise ja Mangas ovat syyttömiä, siitä panen aseeni likoon. Wardi sen sijaan... olen hänelle edelleen velkaa pokeripelistä.

JOE: En minäkään usko. Sanoin samaa Texille.  Sitä paitsi John Ward ei ole syyttänyt apasseja….vaan luutnantti Bascom.  Kuulin tästä intiaani-asiamieheltä.  Homma meni näin.  Luutnantti Bascom oli kutsunut apassit keskustelemaan ryöstöihin liittyvista asioista  leiriinsä mutta  päätti yhtäkkiä  vangita Cochisen keskustelun lopuksi.   Hänen onnistui viiltää telttakankaaseen reikä ja paeta. Hän haavoittui.

Samaa sanoin Texille. Ward ei puhunut mitään intiaaneista, sen Bascom keksi omasta päästään. Luutnantti onnistuikin vangitsemaan Cochisen juonittelemalla tämän leiriinsä, mutta Cochisepa onnistui pakenemaan.

CARSON: Mitä   sanoit? Cochise yritetty vangita…..oletko saanut auringon pistoksen?

Cochise? Vangittu? Millä ihmeen perusteella?

JOE: Etkö ole kuullut asiasta? Siitä puhuttiin kauppa-asemilla. Lehdetkin ´ kirjoittivat isoilla kirjaimilla ”COCHISE PAENNUT JA VAARALLINEN”.

Bascomin perusteella. Ja nyt kaikkialla puhutaan vain paosta, eikä kukaan kysy syytä.

CARSON: En ole tiennyt tuosta tosiaankaan.  Olemme olleet Texin kanssa karjan-ajossa kohta yli 3 viikkoa, eikä sinne korpeen posti tule kuin harvakseltaan.  Tuskinpa siellä kukaan tietää tapahtuneesta tuon taivaallista.  Miten se voi olla mahdollista ylipäätänsä. Bascom ylitti reilusti hallitukselta saamansa valtuudet. Hänet pitää pysäyttää ennen kuin koko alue on helvetin liekeissä. Milloin tämä tapahtui?

Olimme Texin kanssa 3 viikkoa karjanajossa, eikä sinne korpeen tule lehtiä. Nyt on yksi asia selvä: Bascom pitää pysäyttää, tai preeria on liekeissä! Milloin tämä tapahtui?

JOE:  Nyt viikon sisällä.

CARSON: Ja sen jälkeen nuo kahakoinnit….nyt ymmärrän kokonaisuutta paremmin.  Pelkäänpä pahinta apassien pään menoksi.  No, pianahan saamme kuulla….

Sitä suuremmalla syyllä, aikaa ei ole hukattavaksi. Pelkäänpä että saamme pian uutisia apassiterritoriosta.

markvest

• Jäsen
« Vastaus #10 : 10.01.2012 klo 16:25:43 »
Moi Orjan May ei sinulla sattuisi olemaan yhtään ylimääräistä länkkärikäsistä, kun en itse osaa kirjoittaa käsiksiä, voisin piirtää sen perusteella sarjiksen.

OM

• Jäsen
« Vastaus #11 : 10.01.2012 klo 17:01:14 »

Heips Kivi,

Kiitos tosiaan tuosta tiivistämis kirjoituksestasi. Arvostan kovasti, että näit vaivaa ja päätit antaa neuvoja. Kiitos tosiaan paljon. Silloin tällöin ajan kuluksi on kiva kirjoitella pieniä tarinan aihioita, jotka 100%:sella varmuudella......minut tuntien......jäävät aina kesken kun en niitä jaksa kirjoittaa loppuun saakka. Onhan noita mun käsikirjoitus tynkiä tuolla käsikirjoitus osiossa Kvaakissa mutakin ....sellaisia rääpyn rääpyn keskeneräistä kummallista muminaa mun tekstini.
Joskus mestari Curtvilekin on lukenut minun kirjoituksiani ja olin iloinen hänenkin kommenteistaan.
Kiitos Kivi ja oikein hauskaa kevään odotusta sinne hämyiseen Englantiin. Siellä varmasti kevät alkaa paljon nopeammin kuin täällä Finlandiassa.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2012 klo 17:15:07 kirjoittanut Orjan May »

OM

• Jäsen
« Vastaus #12 : 10.01.2012 klo 17:13:40 »
Heips makrvest,

Olen hyvin otettu siitä, että pyysit minulta käsikirjoitusta. ;D Tuota......vähän alkoi jännittää.....mun käsikirjoitukset ovat sellaista jonnin joutavaa kummallista muminaa, että suosittelen kääntymään muiden kirjoittajien puoleen. Kiitos tosiaan kun sain mahdollisuuden tuollaiseen hienoon pyyntöösi, mutta taisi tulla pala kurkkuun....klub.....jos mun tuotokset eivät olekkaan niin hyvii kuiteskaan. :( :o Pitäisi ekana tosiaan kun taas olen sillä päällä että kirjoitan, opetella Kiven mainitsemaa tiivistämistä oikein vakavasti.
Mutta minä haluan suositella sinulle erästä jonka tiedän kirjoittavan käsikirjoituksia. Curtvile niminen henkilö kvaakissa on hyvin lahjakas käsikirjoittaja, ja on tehnyt käsikirjoituksia monille ja kirjoittaa edelleen. Hän on luova nero. Otappa yhteyksiä niin halutessasi. Olen joskus itsekkin kysellyt Curtvilelta käsikirjoituksia, mutta kun ei ole  inspiraatiota keskittyä mihinkään yli 4 sivuisiin sarjakuviin, niin olen antanut asian olla. Ja muutenkin tullut viime aikoiona harvakseltaan tartuttua paperiin ja musteeseen . Olen tainnut tulla vanhaksi. ;D
Toivon että löydät itsellesi käsikirjoituksen.  Netissä on ihan käsikirjoitus portaaleja ja muita saitteja. Joku saattaa kiinnostua kun lähetät työnäytteesi- pari kolme sivua varmasti riittää aluksi. Mutta sellainen monipuolinen otos saisi mielellään olla piirroksistasi.

ps. Kvaakkilainen matkamies on myös erinomainen kirjoittaja. Upeita tarinoita syntyy häneltä jatkuvasti.  Kysäseppä häneltäkin.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2012 klo 00:37:04 kirjoittanut Orjan May »