Kirjoittaja Aihe: LUKITTU: Kynsintää ja raatelua  (Luettu 183771 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Re:Kynsintää ja raatelua
« Vastaus #975 : 28.12.2004 klo 22:59:56 »
Itse olen yrittänyt hoitaa ongelmaa tutkimalla Pekka Vuoren ja Adam Korpakin töitä.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #976 : 28.12.2004 klo 23:03:16 »
Tuukka. Anatomisia virheitä on karsiutunut todella paljon. Enää ranteet näyttävät kummilta. Hyvin tussattu kuva.

Kouvalainen: Minusta tuo ei ole yhtään lapsellinen tyyli, vaan uppoaa aikuisiin yhtä lailla. Sorry vaan Tertsi. Hehe! Hyvä kuvituskuva. Hyvää on myös se, että tyylisi pysyy melkein koko ajan samana ja jonkun lehden on helppo valita se, kun tietää mitä saa. Mulla on oikeiasti vaikeuksia, kun haluan koko ajan kehittää jotain uutta.

8)

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #977 : 28.12.2004 klo 23:32:47 »
Lainaus
Hyvä kuvituskuva. Hyvää on myös se, että tyylisi pysyy melkein koko ajan samana ja jonkun lehden on helppo valita se, kun tietää mitä saa. Mulla on oikeiasti vaikeuksia, kun haluan koko ajan kehittää jotain uutta.

Mutta toisaalta kehitystäkään ei ole piirrosjäljessäni tapahtunut aikoihin, vaan teen samantyylistä vuodesta toiseen. Johtuu varmaan siitä, että olen sen verran laiska piirtäjä, etten tee juuri mitään ns. huvikseni enää nykyisin.

Sinä jaksat kokeilla erilaisia tyylejä ja kehityt.

Tosin itse ajattelin tässä ruveta väkertämään jonkinlaista kotisivua, jonne keräilisin tehtyjä töitä sekä julkaisisin erilaisia verkkosarjiksia - muunlaistakin kuin strippisellaista. Työpöydällä onkin valmistumassa eräs underground-tyyppinen revittely Robert Crumbin ja Joakim Pirisen hengessä

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #978 : 29.12.2004 klo 04:11:52 »
Jeespoksis

Perushyvä kuvitus Kouvalaiselta. Lapsekas tyyli - jos niin välttämättä joku haluaa sanoa - on ihan toimivaa. Se mikä minua hieman häiritsee on nuo pienet varjostukset (esim kaljun päässä ja housuissa). Kun piirrosjälki on noin tiivistä ja kaksiulotteista, niin kannattaisi hillitä itsensä ja värittää myös litteästi. Vähän sinnepäin olevilla varjoilla ja valoilla ei saa kuin pahaa aikaan. Aikaakin säästyisi.

Tuukka, tuo graafinen tyyli jota harrastat on vähän sellainen "metsää puilta"-ilmiö. Panostat paljon voimakkaaseen tussattuun viivaan, mutta sen tehon syö toistuvasti hieman ontuva perusta. Lyhennyksistä ja voimakkaista asennoista huolimatta hahmoja on vaikea kuvitella kolmiulotteisiksi. Piirräpäs välillä jotain ihan ohuella mitäänsanomattomalla viivalla ja yritä samalla saada hahmoihin ulottuvuutta.

OK: Kunnianhimoinen työ, jossa hyviä kohtia esim. hevosessa (maalauksellinen, rento ote)
Mutta kokonaisuus ei toimi, palaset leijailevat irrallisina. Ne eivät muodosta eheätä kokonaisuutta.
Hmm, tuo oli yllättävää, koska itse pidän isommista töistäni juuri tätä tyylillisesti - ja kenties "näkemyksellisesti" - eheimpänä pitkään aikaan.

Pidin kuvaa telakalla muutaman päivän ja palasin nyt taas tutkimaan sitä. Ajatuksena oli tosiaan jonkinlainen epätoden ja fantasian luominen, mutta halusin jättää kaikista ilmeisimmän rekvisiitan pois - ei miekkoja eikä merihirviöitä. Maisema tietysti on ensimmäinen outous, ja marmoripylväät ilmeisen "väärässä paikassa" - Hazartin huomio kasvuston puuttumisesta on ihan tarkoituksenmukaista. Tärkein elementti on kuitenkin tuo hevonen, sen on tarkoitus olla jotenkin unenomainen olento (ei siis kuitenkaan mikään kummituskoni). Siksi se on maalattu pikkuisen erilaisella otteella ja se on ns. out of focus, tarkat yksityiskohdat puuttuvat. Kun yrittää katsoa esim. jalkoja, katse ikään kuin tarkentaa ruohikkoon...

Tyttö on mukana siksi koska tyttöjä on mukava piirtää. köh köh...hehheh... Tuo mekko onnistui omasta mielestä hyvin.

Photarin ruohopensseli... ei sitä nyt Hazart pidä kaikille mennä paljastamaan!  ;D

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #979 : 29.12.2004 klo 10:31:02 »
Photarin ruohopensseli... ei sitä nyt Hazart pidä kaikille mennä paljastamaan!  ;D

HAHAHA! Sorry  :-[ Voihan sitä ruohosutia käyttää, mutta jos käyttää useammin kuin kerran niin muutkin alkaa huomaamaan. Ainakin osa ruohosta kannattaa tehdä itse, niin siihen tulee enemmän luonnetta ja aitoutta. Minun mielestäni.

8)

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #980 : 29.12.2004 klo 12:42:37 »

HAHAHA! Sorry  :-[ Voihan sitä ruohosutia käyttää, mutta jos käyttää useammin kuin kerran niin muutkin alkaa huomaamaan. Ainakin osa ruohosta kannattaa tehdä itse, niin siihen tulee enemmän luonnetta ja aitoutta. Minun mielestäni.

8)

Hyvähän tulee sillälailla myös, kun tekee kustomoituja suteja aina työkohtaisesti, oli minullakin muutama erilainen korsi ja heinätupsu. Photarin omat kaislat päätyivät tuonne pylväiden juureen. :)
Uusimmat Photarit, kuin myös Painter, antavat kyllä kivasti mahdollisuuksia tuollaisten erikoisempien "pensseleiden" säätämiseen, ei tarvitse ainakaan piirtää jokaista ruohoa tms. yksitellen.

Ja onnittelut Hazartille überValvojakeisarin natsoista! ;D

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #981 : 29.12.2004 klo 13:01:29 »
Ja onnittelut Hazartille überValvojakeisarin natsoista! ;D

Pakottivat aseella uhaten! :'(
« Viimeksi muokattu: 29.12.2004 klo 13:01:45 kirjoittanut Hazart »

Esa

• Jäsen
« Vastaus #982 : 29.12.2004 klo 16:46:51 »
Kitty Vane Hienoa satumaista kuvitusta. Toi sun tyyli toimisi hyvin jossakin satukirjassa ja tipahtanut tähti on tosiaan hyvän sadun aihe.

Hazart Saat hienosti kuvattua Wolverinen tunnelmaa muutamilla siveltimen vedoilla. Rosoisen näköistä, mutta sopii hyvin tuollaisen rajun persoonan kuvaamiseen.

Terolla ja Luikurilla hienot joulukuvat. Luikurin joulukortissa on hauska idea ja mukavan liioitellut hahmot.

OK:n heppa ja nainen on erittäin hyvin onnistunut työ. Voisin ottaa tuollaisen maalauksen seinälleni. Haikea ja rauhallinen valkoinen tunnelma kuvassa. Nämä valkoiset palkit oli hyvä idea pistää sinne, vievät tyhjää tilaa ja antavat tunnelmaa. Nainen on hyvin kaunis ja mekkokin on eroottisesti vähän läpinäkyvä. Loistotyö!

Tuukka Tykkäsin kuvasta. Jalat ovat erittäin hyvät, mutta ylävartalo ehkä vähän tönkkö. Kädet hauiksen alapuolelta ovat vähän oudot ehkä turhan paksut, mutta on ihan perkeleen vaikea piirtää kättä joka tulee suoraan eteenpäin. Hyvin tussattu ja varjostettu.

Juha Aivan ammatti kamaa. Mukavan pyöreät ja liioitellut talon ja oven muodot. Työnantaja on vähän paperi. Hyvä reipas väritys.

Wiljami

• Jäsen
« Vastaus #983 : 29.12.2004 klo 23:09:34 »
Olen ollut taas liian kauan hiljaa, joten jospa muutama kommentti viimeisimmistä töistä:

Tuukka: tuttua ja taattua kuvitusta. Piirrosjälkesi on mukavan persoonallista ja sopisi varmasti johonkin rock tms. -henkiseen lehteen. Voisit silti tosiaan kokeilla tuota OK:n ehdottamaa harjoitusta - voisi parantua entisestään.

Juha: ammattitaitoinen ja hyvä kuva, josta ei minusta löydy mitään oikeata moitteen sijaa. Sarjakuvana olisi ehkä vähän kliininen, mutta lehtikuvituksena toimii.

Eppu: Rautiainen on todellakin hyvä. Mihin kokoon tuo muuten on piirretty?

O.K: Hienoa jälkeä, tulee mieleen jonkun fantasiakirjan kansikuvitus. Silti ehkä jotenkin joku asia tuossa naisessa häiritsee...ehkä hieman liian kallellaan?  

Esa

• Jäsen
« Vastaus #984 : 30.12.2004 klo 10:09:00 »

Eppu: Rautiainen on todellakin hyvä. Mihin kokoon tuo muuten on piirretty?

Ihan tavalliselle A-nelosellle ja vielä tavallista kiiltäväpintaista kopiopaperia. Ei ehkä mikään paras mahdollinen paperi, mutta kun muuta ei ole.

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #985 : 30.12.2004 klo 22:10:51 »
Jälleen kerran on taas kaikki sanottu, kun viimeinkin rantaudun koneen ääreen... Siitäkin huolimatta muutama sananen viimeisimmistä töistä:

OK: kiva nähdä suakin pitkästä aikaa! Ja taito on selvästikin edelleen hyppysissä. Kuten monet jo sanoivat, hevos&tyttökuva on jollakin lailla hieman "irrallinen", osaset eivät oikein loksahda kohdalleen, etenkin nuo pylväät kaipaisivat lisää kasvillisuutta, niitä pitkin kiemurtelevia köynnöksiä tms. jotta ne istuisivat paremmin maisemaan. Hevonen on oikean näköinen ja juuri sellainen "unenomainen" jota kerroit tavoitelleesikin. Myös tytön hame on todella kaunis ja aidosti läpikuultavan näköinen. Hyviä yksityiskohtia, mutta kokonaisuus ei ole tällä kertaa enemmän kuin osiensa summa. Sulta on nähty parempaakin, vaikka aika pilkun viilaustahan tällainen kommentointi on, kun selvästikään et ole mikään aloittelija vaan osaat hommasi viimeisen päälle!
Eppu: :o <-- olet kehittynyt huimasti sitten viime näkemän! T. Rautiainen oli todella onnistunut, tussausjälki oli rentoa ja sujuvaa, eläväistä. Aplodeja!! Puuvärisarjis oli ihan ok, vaikken tuollaisen huumorin päälle niin perustakaan. Hahmot olivat kuitenkin yksinkertaisuudessaan toimivia ja hilpeitä. Panosta seuraavalla kerralla enemmän tekstaukseen!
Tuukka: suhun voi aina luottaa, ts. toteutat selvästi omaa tyyliäsi, joka puskee eteenpäin kuin härkä. Mielestäni olet tehnyt parempiakin kuin tämä viimeisin, muttei sekään mikään heikko ole, ts. olet päässyt sellaiselle tasolle, jolla työ kuin työ alkaa olla jo varsin valmis. Vasemmasta käsivarresta puuttuu syvyysvaikutelma, se varmaan paranisi jos olkapään ja kyynärpään välinen osa olisi hieman kapeampi tai sitten kyynärpään ja ranteen väli paksumpi. Housujen varjot ja rypytys on hyvin tehty; osaat todellakin käyttää mustaa! Kiva sixpack 8)
Juha K.: Hyvät värit ja sujuvaa jälkeä, näkee kyllä ettet ole enää eilisen teeren poikia. Hieman häiritsee tuo savu, voisi olla vähän vähemmän alleviivaavaa, kuvan idea tulisi silti selväksi. Tiilet näyttävät hyviltä, samoin koko kuvan sommittelu, ovi rajaa hyvin oikeaa laitaa.
Klik klik --> Sarjisblogini

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #986 : 30.12.2004 klo 22:18:16 »
Itse väkersin joululomalla toffeensyönnin, lukemisen ja migreenikohtausten välissä tällaisen kuvan vanhasta merikarhusta, joka istuu rakkaiden esineidensä keskellä muistoihinsa uppoutuneena:

Kuva löytyy isompana täältä.
Klik klik --> Sarjisblogini

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #987 : 31.12.2004 klo 00:05:16 »
VoI iHqU, Hanna, kun on muuten tyylikäs kuva! :-* Tuossa alkaa olla sellaista lopullista varmuutta, jota olen vielä kaipaillut töihisi. Viiva on todella ehjää ja elävää, säilyttää luonteensa läpi kuvan, mikä on elintärkeää tuollaisessa pelkistetyssä tyylissä. Paletti on onnistunut ja väritys on huolellista kautta linjan. Pienet yksityiskohdat ovat tosi hilpeitä: lamppu ja pöytäliina... majakkataululle hymyilin kotvan - aikamoisia aaltoja.

Miinusta: sommitelma on aika ripotellun oloinen, kuvasta tuntuu jotenkin puuttuvan kokonaismuoto ja elementtien välinen jännitteisyys. Merikarhun jalat näyttävät olevan eri perspektiivissä kuin miekkonen ja laiskanlinna. Lisäksi muuten onnistuneesta päästä huolimatta miehen ilme jää jotenkin epäselväksi; silmät näyttävät toisaalta hymyileviltä, toisaalta hämmästyneiltä ja kulmat ovat myös ristiriidassa. Minä joko tekisin hieman rauhallisemmat yläluomet (=hymynkare), tai nostaisin kulmia ylöspäin (=ilahtuminen). Tartun tällaisiin hiuksenhienouksiin, koska haluan totta vie nähdä Hannan töitä tulevaisuudessa muuallakin kuin Kvaakissa!  ;)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #988 : 31.12.2004 klo 09:30:11 »
Hanna: Olen aikalailla samaa mieltä OK:n kanssa.

OK: Aika moni on ehdotellut pylväisiin kasveja. Minusta se ei ole ongelman ydin. Pitäähän pylväät istua kuvaan ilman köynnöksiäkin. Eli kyse ei ole siitä MITÄ kuvassa on, vaan MITEN ne on tehty. Mielestäni.

Kuva tulisi yhtenäisemmäksi, jos ruohokin olisi maalauksellista. Nyt siinä on huipputeraviä, jopa yksittäisiä ruohonkorsia, mutta esim tytön tukassa ei. Ja ruohon kuuluisi luullakseni jäädä taustalle, nyt se on noussut (lähes) pääosaan.

Jos en maininnut aikaisemmin,niin kuvassa on kyllä erittäin hyvin onnistuneita elementtejä (oikeastaa kaikki muut, paitsi nurtsi)

Wiljami

• Jäsen
« Vastaus #989 : 31.12.2004 klo 14:43:02 »
Jepsis, Hannan työ on kyllä mukava ja etenkin joku lasten tarina, olis se sitten kuvakirja tai sarjakuva, olisi tuolla tyylillä hienoa luettavaa. Pieni miinus kuitenkin jo mainituista jalkojen pakenemisesta kohti seinää ja käden alla oleva sohva on hieman vettynyt. Niin, ja plussaa on tietysti kaikki mukavat yksityiskohdat!