Kirjoittaja Aihe: Yoko Tsuno  (Luettu 152394 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Vs: Yoko Tsuno
« Vastaus #195 : 07.09.2011 klo 16:41:54 »
suurikokoiseen formaattiin. Valitus/ylistys alkaa... nyt!
Jos itse sarjakuvakin eikä vain albumin ulkomitat on suurentunut, niin ei haittaa.
Leloupin viimeisteltyä grafiikkaa kelpaa katsella isommassakin koossa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #196 : 07.09.2011 klo 16:44:49 »
Jos itse sarjakuvakin eikä vain albumin ulkomitat on suurentunut, niin ei haittaa.
Leloupin viimeisteltyä grafiikkaa kelpaa katsella isommassakin koossa.

On kyllä, ja ainakaan minun silmäni eivät löydä painojäljestä valittamista.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #197 : 08.09.2011 klo 22:39:27 »
Paholaisen palvelija luettu.
Huh huh!

edit:
Ah, tämä on siis alkukielelläkin uusin Yoko Tsuno -albumi.
Olisin ehkä suhtautunut ymmärtäväisemmin lennokkaimpiin "ideoihin", jos tämä olisi ollut vanhempaa matskua. En tiä miks.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2011 klo 22:48:03 kirjoittanut Tertsi »

Kuokkanen

• Jäsen
« Vastaus #198 : 30.09.2011 klo 06:42:18 »
Mistä saisi uusimman osan? Egmont Shopista ei löydy eikä näy paikallisissa marketeissakaan :(

Kain1

• Jäsen

Brushman67

• Freelance Designer
  • Jäsen
  • Kuvallinen & kirjaimellinen pilkunviilaaja
« Vastaus #200 : 01.10.2011 klo 17:17:13 »
2-päinen lohikäärme... Senkin arvoitus ratkeaa. Pittääpä lukaista Sumujen pagodi uudelleen ennen tuota.

Tilasin oman kylän kirjakauppaan tämän uutuuden, kun sinne voi tilata vähän monenlaisia mielenkiintoisia juttuja. Tällaiset uudet sarjakuvajulkaisutkin voi kätevästi ostaa sieltä, eikä siis tarvitse mennä kovin kauaksi niitä hakemaan :-). No niin, se tästä asiasta kun joku olikin sanonut tuolla aiemmin, mistä ko. albumin voisi hankkia itselleen. Minä sain sen tuolta.

Siirtykäämme asioissa itse kirjaan. Totesin, että kooltaan tämä albumi on selvästi isompi kuin aiemmat pehmeäkantiset julkaisut. Itse olen tyytyväinen noihin kansiin. Se vähäsen kyllä ihmetytti, että minkä takia tuo albumi tuntui niin ohuelta, jotenka tarkistin kuinka monta sivua siinä tarinassa oikein on ja löytyihän siitä tuo vajaa 50 sivua kuitenkin. Tahdon antaa suuret kiitokset ja kumarrukset kirjan kääntäjälle (siis suomentajalle) ripeästä työstä, kun tarinaa ei tarvinnut enää odottaa ilmestyväksi vasta loppuvuodesta :-D.

Tuosta 'Sumujen pakodi' -tarinan kaksipäisestä lohikäärmeestä aloin itsekin kiinnostumaan ja tämä uusi tarina jo vähäsen selvitti ko. asiaa, vaikka paljon jäi kuitenkin epäselväksi. Mielestäni se olisi ollut hienoa, jos tässä tarinassa Yoko olisi maininnut tuosta aiemmasta seikkailustaan ja kohtaamisesta tuon lohikäärmeen kanssa, mutta saamme ehkäpä lukea aiheesta lisää myöhemmin.

Itsekin huomasin, että nämä Yokon ystävät Vic Video ja Pol jäivät lähes taka-alalle kun naiset eri sukupolvessa ja rodussa valtasivat esiintymislavan ja muutamassa kuvassa piti katsoa, kumpi samalla kertaa kuvattu punahiuksinen hahmo on Pol ja kumpi Emilia, koska jossain kuvassa Pol itse näytti jo niin paljon naiselta :-o! Hänellähän on enemmän pyöreä nenä ja kasvoissa on pyöreyttä, tai on siis aiemmissa tarinoissa ollut, tai sitten hän on mennyt vanhanaikaiseen ja päättänyt turvautua plastiikkakirurgiin parantaakseen omaa viehätysvoimaansa runsaaseen naiskatraaseen ja Yokollahan näitä ystävättäriä tuntuukin riitävän ;-P.

Myös tuo jo oikeasti laittoi ajattelemaan, että mitenkä Poky voi pysyä aina vain niin pienenä tyttönä, vaikka onhan tässä jo mennyt niin paljon aikaa siitä, kun Yoko ja Poky ovat tavanneet ensimmäisen kerran. No, mikä minä olen tässä sanomaan ja antamaan ohjetta, mutta että edes pientä varttumista pitäisi voida näkyä, vaikka Leloup tahtoisikin Pokyn pysyvän lapsen hahmossa. Ruusun kohdalla ei vielä tarvitse näin ajatella.

No niin, tähän lopuksi tahdon sanoa, että piirrosjälki, väritys ja itse tarinan kekseliäisyys saavat minulta myönteistä palautetta. Oli hienoa huomata, mitenkä Emilia sai tärkeän aseman ja häntä tullaan varmasti näkemään myöhemminkin. Odotankin mielenkiinnolla Leloupin seuraavaa tarinaa. Mikä se on ja mihin aiheeseen tai aikakauteen se sijoittuukaan, sitähän me emme voi tietää, vaikka kyllähän minä tästä tarinasta tahtoisin lukea jatkoa ja...jollain tavalla se loppuikin mielestäni hieman kesken. Olen myös miettinyt, miten nämä muutamat aiemmat tarinat voisi kytkeä yhteen ja saattaa ne loogiseen ja palaset yhteen liittävään, tietynlaiseen selkeään loppuratkaisuun ja mikä siinä voisi olla Yokon osa...no niin, se jääköön nähtäväksi :-).

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #201 : 03.10.2011 klo 16:17:02 »
Säädettävyyden takia Lundian hyllyt, sekä vastaavat kopiot vaikkapa Ikeasta, ovat näppäriä.

Kuokkanen

• Jäsen
« Vastaus #202 : 07.10.2011 klo 23:08:08 »
No Poky ei ole ihminen, ehkä vinealaiset pysyvät kauemmin lapsina.
Ei, kyllä eräs 14½-vuotias vinealainen näyttää ihan sen ikäiseltä (Vulkanuksen ahjo)

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #203 : 15.01.2012 klo 15:30:27 »
Luin albumit 11-13 putkeen. Olipa kauhia kontrasti albumien välillä. Kaksi ensimmäistä ihan alkupään numeroa ja 13 vuodelta 2005. Ensimmäisissä tarinoissaa miss Tsuno on kieltämättä melkoisen hottis, jolta löytyy luonnettakin. Albumissa 13 ei ollut mitään jäljellä alkuaikojen räväkkyyestä kuvituksellisesti tai tekstillisesti. Todella pliisu.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #204 : 15.01.2012 klo 19:16:05 »
Nimenomaan suomalainen numerointi.

Vielä olen melkoinen noviisi sarjan parissa mutta on näitä jo useita tullut luettua. Nyt vasta oikein tosissaan särähti tämä albumisarjan epätasaisuus ja ennenkaikkea kuvitustason laskeminen. Jatkan kyllä tutkimuksia sarjan parissa... :)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #205 : 15.01.2012 klo 19:18:22 »
Joko olet lukenut Elämän rajoilla?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #206 : 15.01.2012 klo 20:27:40 »
Yritin lukea uusinta Yoko Tsunoa, mutta luovutin puolivälissä. Liian hapokasta, en tajunnut siitä mitään.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #207 : 15.01.2012 klo 23:17:19 »
Joko olet lukenut Elämän rajoilla?

Se oli toinen albumi, jonka luin. Ei ole tullut yhtä hyvää vielä vastaan, vaikka juuri lukemani Matka maan uumeniin pääsi aika lähelle.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #208 : 16.01.2012 klo 00:00:37 »
Olen tässä mietiskellyt, että pitäisi parin-kolmen vuoden sisällä päästä käymään Rothenburg-am-Tauberissa. Jos se nyt oli tuon kaupungin nimi.

Samalla voisi yrittää risteillä Reinillä Katzin linnan liepeillä. Jos vaikka kuulisi Paholaisen urut. Huu.

edit:
Pitäisi olla: Rothenburg ob der Tauber kuten J. Laine tuolla myöhemmin linkittää.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2012 klo 12:35:33 kirjoittanut Tertsi »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #209 : 16.01.2012 klo 09:34:16 »
Rothenburgeja on useampi. En nyt muista mikä niistä oli tuossa albumissa.

Timo