Rehti tunnustus tähän kohtaan: Minulle on tärkeää (tasokkaan tarinankerronnan lisäksi tietty) sellainen tietynlainen visuaalinen näyttävyys - en nyt tähän hätään parempaakaan ilmausta keksi.
Leloupin tuotannosta kronologisessa järjestyksessä poimien: 3 vinealaisen auringon punainen torni - siis ihan se kokonaisuus miten se on piirretty ja mihin se on piirretty, taustat siis, on minulle puhdasta silmäkarkkia, nami. Samasta alpparista ne kullanväriset happitehtaat, uusi nami. Kifan pakolaisissa ihan se itse Kifa, jätevuori jossakin vinealaisten avaruusperäkylässä, vielä tähänkin nami - ihan todella juuri sellaista kuvien näyttävyyttä kautta linjan, jollaisesta oikeasti tykkään!
Olen ennenkin ruikuttanut olevani toisinajattelija, ja kai se tässäkin taas oikein korostuu, mutta jos tuollaisesta Kifan jätekasasta tai sieltä Vinean rakennelmista jaettaisiin kämppiä, olisin äkkiä vuokrajonossa; kun sen visuaalisuuden lisäksi tarinakin vielä pelaa, niin edellä luettelemieni kahden teoksen arvostelu on minulle itse asiassa hyvin helppoa!
Mitä tulee noihin myöhemmän pään Yoko-teosten hintoihin, niin eipä ne oman kokemukseni mukaan mitenkään järkyttävän edullisia tosiaankaan ole. Voisin melkein kuitenkin lohdullisesti kuvitella, että sen ametistialpparin hinta ehkä nyt vähän voisi laskeakin - jos painos ei ole jokin megaspeziaalinen ihme-editio, niin tuskinpa Egmontilla ilkeävät 65 euroa (toim. kust. ei sis.) siitä kysyä (pliis, Egmont, ettehän?).
Ja loppukommentiksi: tosiaan minäkin toivon niitä sähköisiä seikkailuja ja itse asiassa vieläpä sitä viime vuoden Yokoakin suomeksi!