Kirjoittaja Aihe: Hannu Eskon kesä 04  (Luettu 11520 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nappari

• Uusi jäsen
Hannu Eskon kesä 04
« : 23.04.2005 klo 19:24:51 »
.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2019 klo 09:46:39 kirjoittanut irappan »

Hannu Esko

• Vieras
Päiväkirja, Hannu Eskon kesä 04
« Vastaus #1 : 25.04.2005 klo 10:42:45 »
Kerropa kuitenkin, millaista mazkua tämä kustantamo aikoo tulevaisuudessa pukata ulos?

Kaiken laista. Tulossa on ainakin Nissisen Jyrkin ihmeellisiä juttuja, PJR:n irstailusarjakuva, mun ja Pilvi Kivijärven kanssa työstämä fantasiaseikkailu. Lasten kuvakirjoistakin on ollut puhetta, mutta siitä ei ole vielä päätetty. Jokatapauksessa materiaalia tulee ihan laidasta laitaan. Happy Horse Comics -paitoja sun muuta krääsää tulee myös  jossain vaiheessa.
Varatkaa ensi syksyn sarjisfestareille paljon rahaa  ;)

Samanmoista settiä? Keneltä?

Mulla olisi jo yli 300 sivua uudempaa päiväkirjaa valmiina, mutta sitä ei ole järkeä
julkaista samoihin aikoihin tämän toisen päiväkirjan kanssa. Ilmestyy tämän
kirjan suosiosta riippuen joulumarkkinoiden aikaan tai ensi vuonna. Muilta tekijöiltä
ei ole (ainakaan vielä) ilmestymässä päiväkirjaa Happy Horse Comicsin kautta.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #2 : 26.04.2005 klo 21:58:30 »
Tietysti vaikuttaa että tunnen tekijän mutta yllätyin onnellisesti kuinka kiehtovaa kerrontaa tuo päiväkirja on. Varmasti suomalaisen sarjakuvan merkkitapaus. Ja todistaa että sarjakuvamuoto tuo ratkaisevaa lisäarvoa kirjallisuutteen.

Matti Veekamo

• Laiskapaska
  • Jäsen
  • Sarjismiäs
« Vastaus #3 : 26.04.2005 klo 22:18:39 »
Kerropa kuitenkin, millaista mazkua tämä kustantamo aikoo tulevaisuudessa pukata ulos? Samanmoista settiä? Keneltä?

Ja minä pyrin taas suurimmaksi osaksi työstämään perinteistä seikkailusarjakuvaa. Eli monipuolisuus on oleva tuntomerkkimme. Tulevaisuudessa jos budjetti suo kenties myös kirjoja ym.
__
Matti Veekamo
Veksu

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #4 : 09.05.2005 klo 15:52:15 »
Melkoinen järkäle ensimmäiseksi julkaisuksi! Tilaukseen lähtee jo pelkästään kannatuksen vuoksi, mutta uskoisin trailerin perusteella tästä tykkäävänikin.

Onnea ja menestystä pienkustantamolle, hyviä sellaisia ei koskaan ole liikaa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 12.05.2005 klo 14:24:34 »
yllätyin onnellisesti kuinka kiehtovaa kerrontaa tuo päiväkirja on.

Jep. Minä myös. Kerrassaan hyvä opus joka imaisi mukaansa niin hyvin että käytännössä luin sen yhdellä istumalla vaikka sivuja oli 340. Tekijä toivoo loppusanoissa onnistuneensa aiheuttamaan lukijoissa tunteita, ja minun kohdallani se ainakin onnistui. Välillä tunsin liikutusta, välillä myötähäpeää, välillä huvitusta, välillä ymmärsin päähenkilöä hyvin ja välillä tunsin inhoa hänen toimintaansa kohtaan. Mikä parasta, kyllästyminen ei juurikaan nostanut päätään missään vaiheessa, vaikka pientä sellaista olikin aistittavissa kun pääsykokeiden tai kaverielämän kuvaus rupesi ajoittain maistumaan hieman puulta. Dramaturgia pelasi kuitenkin tosi hyvin, kun ottaa kirjan päiväkirjaluonteen huomioon.

Piirrosjälkikin toimi. Tällainen suht karu, mutta kaiketikin hyvin harkittu tyyli pelasi. Esim. sitä öistä sivuja, jossa koiralle kävi köpelösti, jäin oikein ihailemaan kun se oli niin hieno. Samaten piirtoterän vaihto kun se oikea oli hukassa toimi hyvin.

Kaiken kaikkiaan onnistunut ja helvetin rohkea julkaisu. Parempaa kuin tosi-tv. Enemmänkin sanottavaa varmasti löytyisi, mutta nyt olen venyttänyt kahvituntia jo liiaksi.  ;)

Toivottavasti muutkin kvaakkilaiset innostuvat tilaamaan kirjan ja keskustelemaan siitä!

HEsko

• Vieras
« Vastaus #6 : 12.05.2005 klo 15:15:58 »
Mikä parasta, kyllästyminen ei juurikaan nostanut päätään missään vaiheessa, vaikka pientä sellaista olikin aistittavissa kun pääsykokeiden tai kaverielämän kuvaus rupesi ajoittain maistumaan hieman puulta.

Oli muuten ainoita kohtia, jossa piirtäminenkin alkoi maistua puulta. Tuntui siltä, että
ne asiat on pakko kertoa, muttei jaksaisi. Muuten opuksen tekeminen tuntui miltei
terapeuttiselta.

Viime aikoina mulla on taas ollut sellainen olo, ettei jaksaisi tehdä
noita merkintöjä vaikka joka päivä sattuu jotain ihmeellistä tai hauskaa.

Toivottavasti muutkin kvaakkilaiset innostuvat tilaamaan kirjan ja keskustelemaan siitä!

Toivotaan!  ;D

Jos tämä kirja myy hyvin, niin voin kertoa, että jatkoa piisaa (tällä hetkellä jo toiset 300
sivua on valmiina). Voi olla enempikin, en ole jaksanut laskea.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Re: Hannu Eskon kesä 04
« Vastaus #7 : 29.05.2005 klo 20:16:33 »
Jaoin ketjun kahtia myynti-ilmoitukseen ja keskusteluketjuun. Myynti-ilmoitus löytyy täältä.

Ideana jaossa oli se, että myyntipuolella ilmoitettaisiin vain myytävistä julkaisuista, ja varsinainen keskustelu lehdistä käytäisiin muualla. Tällä tavoin keskustelu todennäköisesti löytyykin helpommin, monet käyttäjät kun eivät seuraa myyntiosastoa lainkaan.

Saa nyt sitten nähdä toimiiko tämmöinen ratkaisu.

HEsko

• Vieras
« Vastaus #8 : 10.06.2005 klo 11:18:22 »
Äh, nyt ei enää saa keploteltua omaa mainostaan ensimmäiseksi tuolla
pienlehti alueella. Huono ratkaisu, sanon mä :)

Kaikki, jotka ovat saaneet kirjani postitse, kertokaa millaisessa kunnossa
paketti/kirjeviritelmä tuli perille. Liian suuria postimaksuja välttääkseni
olen käyttänyt valmiiksimaksettuja kirjekuoria, johon olen kirjan vuorannut.

Viime aikoina on ollut ongelmia postin palvelujen kanssa.
Ovat onnistuneet kadottamaan kaksi lähetystäni ja rikkomaan yhden cd-levyn.

Posti tarvitsisi varteenotettavan kilpailijan. Hinnat laskisi ja palvelun taso nousisi.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #9 : 10.06.2005 klo 11:39:09 »
Keplottelu onnistuu edelleen, jos pistää julkaisuun liittyviä päivityksiä ilmoitukseen. Vaikkapa "Nyt supertarjous, osta yksi, maksa kaksi!"
No ei kai.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #10 : 13.06.2005 klo 14:14:48 »
Kaikki, jotka ovat saaneet kirjani postitse, kertokaa millaisessa kunnossa
paketti/kirjeviritelmä tuli perille. Liian suuria postimaksuja välttääkseni
olen käyttänyt valmiiksimaksettuja kirjekuoria, johon olen kirjan vuorannut.

Ei toi paras mahdollinen postitustapa ole, vaikkakin ymmärrettävä valinta. Mun kirjasta oli pikkuisen selkä murtunut kun se oli tipahtanut postiluukusta kynnykselle. Saiskohan sen käärittyä kovaan pahviin ennen kuoreen tunkemista, vai tuleeko siitä silloin jo liian paksu?

HEsko

• Vieras
« Vastaus #11 : 18.06.2005 klo 19:28:07 »
Ei toi paras mahdollinen postitustapa ole, vaikkakin ymmärrettävä valinta. Mun kirjasta oli pikkuisen selkä murtunut kun se oli tipahtanut postiluukusta kynnykselle. Saiskohan sen käärittyä kovaan pahviin ennen kuoreen tunkemista, vai tuleeko siitä silloin jo liian paksu?

Paksuudesta en ole varma, mutta painoraja tulee ainakin vastaan.
Ainakin hilkulle menee. En halua, että kukaan joutuu
hakemaan tuota lunastuksesta. (Itse asuin 10 vuotta yli 4 km:n päässä
postista. Kyllä otti päähän käydä maksamassa niin kaukana jokin mitätön
summa saadakseen omansa.)

Yritän etsiä sopivampaa pakkaustapaa.
Olen yrittänyt vuorata kirjettä mm. kopiopapereilla ja muovipusseilla.
Ehkä, jos löydän jostain tarpeeksi ohutta kuplamuovia...

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #12 : 18.06.2005 klo 21:42:03 »
Ehkä, mutta ohut ja jämäkkä pahvi ois kuitenkin parempaa, sillä sais kirjan niin jäykäksi ettei sen selkä taitu kun se kolahtaa lattiaan. Jos painoraja tulee vastaan niin se on tietty ongelmallista.

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #13 : 23.06.2005 klo 16:58:22 »
Huittisten kaupunginkirjaston hyllystä, ihan uutuuksien joukosta, bongasin ja lainasin Hannu Eskon kesäpäiväkirjan. Ja pitää sanoa, että lukihan sen tosiaan yhdeltä istumalta läpi - toisella koneella istuva naisseura luki kahdella istumalla.

Kevyeen kesälukemiseen ja pieneen tirkistelyyn albumi oli omiaan. Mitään suurta tai mullistavaa se ei tarjoa, eikä varmaan Hannun elämän käännekohtia muista tällaisena ulkopuolisena enää parin viikon päästä, mutta viehättävä teos tuo kyllä oli. Tunteita se herätti, empaattisena minuna erityisesti "päähenkilölle pitäisi takoa järkeä päähän" -hengessä. ;)

Jos eteen vaikkapa sarjakuvafestareilla kirja tulee, sen voisi ostaa - kyllä se viihteenä taatusti hintansa väärti on. Thumbs up.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

HEsko

• Vieras
« Vastaus #14 : 12.08.2005 klo 22:07:00 »
Käykääpä katsomassa Päiväkirjani arvostelu osoitteesta:

http://www.dnainternet.fi/arkisto/viihde/artikkelit/
EDIT: Linkki vanhentunut, itsekin lainasin tuon juuri kirjastosta -joe-

Huittisten kaupunginkirjaston hyllystä, ihan uutuuksien joukosta, bongasin ja lainasin Hannu Eskon kesäpäiväkirjan. Ja pitää sanoa, että lukihan sen tosiaan yhdeltä istumalta läpi - toisella koneella istuva naisseura luki kahdella istumalla.

Tsekkailkaa muutkin kuntanne kirjastoja. Reilusta 30 kirjastosta teos löytyy.

Jos eteen vaikkapa sarjakuvafestareilla kirja tulee, sen voisi ostaa - kyllä se viihteenä taatusti hintansa väärti on. Thumbs up.

Kiva, että tykkäsit.
Kirja tulee kyllä löytymään festareilta, suunnistakaa siellä
Happy Horse Comicsin myyntipöydälle.