Minä tilasin Videodivarista muutama viikko sitten kaksi anime-DVD:tä. Niitä myytiin uusina. Kuitenkin, kun ne minulle postissa tulivat, toisen kotelo oli avattu (folio poistettu).
Minusta tämä on käytetyn tavaran merkki. Kun tästä protestoin, minulle vastattiin, että tämä on Videodivarin tapa. Että he tällä tavalla estävät DVD:tä rikkoutumasta kuljetuksessa (avoimeen koteloon oli pantu palanen ilmakuplamuovia).
Tähän huomautin, että toisen DVD:n koteloa ei ollut avattu. Vastaus oli, että siinä oli kyseessä pakkaajan virhe.
Minusta homma tuntuu oudolta. Olen tilannut ulkomailta kolmisenkymmentä DVD:tä. Yhdenkään koteloa ei ole avattu, eikä yksikään ole ollut rikki.
Toisaalta muistaakseni postimyyntiin kuuluu nykyään jonkunlainen katumusoikeus. Eli jos ostaa postimyynnissä jotakin ja tulee katumapäälle, niin kaupan saa perua (kahden viikon kuluessa?), kunhan tavara on edelleen myyntikunnossa, eli koteloa/pakettia ei ole avattu. Tämähän ei tässä Videodivarin tapauksessa ole mahdollista, koska he ovat jo itse sen kotelon avanneet.