Kirjoittaja Aihe: SISÄLTÖ!  (Luettu 21310 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
Re:SISÄLTÖ!
« Vastaus #60 : 10.01.2005 klo 13:04:12 »
Hoh, nyt minua potkitaan varmaan ympäri foorumia, mutta minä tavallaan tykkäsin DK2:sta. (Siis olihan se se mikä suomessa julkaistiin kolmena lehtenä?) Ei mikään helmi, mutta se omalla tavallaan erikoinen. Piirustusjälkikin oli semmoinen että sitä tarvitsi tuijottaa aikansa, ennenkuin löysi ne mainiot yksinkertaistukset.

When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #61 : 10.01.2005 klo 13:04:59 »
Oletan, että tulkitsin väärin. Näin teoksessa jotakin arvoa, mitä siinä ei pitäisi (tarkoituksella) olla.

Tästä päästäänkin sitten monitulkintaisuuden ja sisällön suhteeseen. Teos voi olla (ja onkin) tahattomasti monitulkintainen - varsinkin jos materiaalia on paljon. Tuoko siis runsas materiaali automaattisesti teokseen myös sisältöä substanssia?
Jos näin olisi, niin siinähän olisi yksi mekaaninen tapa parantaa sisällön laatua?! Ainakin aloittelevilla tekijöillä, joiden tietoinen käsikirjoittaminen ei ole niin vahvaa, tämä tuntuisi jossain mielessä toimivan. Pitkät jutut tuntuvat paremmilta ja tempaavat maailmaansa paremmin, jos se sisältö ei nyt aivan kökköä ole...

P.S. Huonosti/nopeastihan se DK2 on piirretty. Sitä en sentään pidä kannanottona :P
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #62 : 10.01.2005 klo 13:24:35 »
Tarkoituksella huono?
Kun ite tykkäsin DK2:sta, niin en tietenkään näe sitä huonona. Kuvituskin oli mun mielestä parempaa kuin esim. Sin Cityssä... Makuasia siis.
En siis usko, että se on tarkoituksella huono, mutta tarkoituksella tuollainen kuin on. Riippumatta siitä, että onko taustalla joku syvempi tarkoitus (kritiikki tms.). Jotkut tykkää ja toiset ei. Ja luulen, että osittain siihen tykkäämiseen vaikuttaa sekin, että odotukset olivat kovasti erilaiset kuin lopputulos. DK2 on kuitenkin ihan eri sfääreissä kuin DK ja todennäköisesti kaikki odottivat, että jatkosta tulee samanlainen kuin ekasta.
Ei tullut, mutta itsenäisenä teoksena oli ainakin mulle hyvin viihdyttävä ja antoisa. Ja tuntuu, että joka lukukerran jälkeen vaan paranee.

Mutta nyt tämä rupee menemään ihan asian ulkopuolelle. Kai.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva