Kirjoittaja Aihe: Divareista  (Luettu 433429 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

warthog

• Jäsen
Vs: Divareista
« Vastaus #1245 : 24.08.2020 klo 16:24:08 »
Onkohan Kaleva nyt koronan takia kiinni tms.?  ???

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1246 : 28.08.2020 klo 17:58:11 »
Suosin divareissa kivijalkaliikkeitä siksi koska niissä näkee kunnolla sen mitä on ostamassa ja koska niissä voi jutella asiantuntevan henkilökunnan kanssa. Joskus kuitenkin keräilyharrastuksessani joudun asioimaan nettidivarien kanssa.

Nettidivareista minulla on melko hyvä kokemus. Usein ostoksen maksutiedot tulevat sähköpostiin vuorokauden sisällä, ainakin ensimmäisenä arkipäivänä. Ja ostajan maksun jälkeen postitus lähtee yleensä hyvin nopeasti ja tuotteet on hyvin pakattu. Ainakin yksi divari jopa postittaa tuotteet aivan välittömästi ja panee lähetyksen mukaan paperilla maksutiedot.

Miinuksena nettidivareissa on tietenkin se, että tuotteiden kuvaus jää vajaaksi. Usein tuotteen takakannesta ei ole kuvaa, joskus jopa ei ole olemassa mitään kuvaa tuotteesta. Minulle on muutaman kerran käynyt niin, että kuntoluokitus on ollut puutteellinen: sarjakuvassa on esim. ollut tarttunutta painomustetta, jota myyjä ei ole kuvaillut, tai kirjasta ovat erilliset paperikannet puuttuneet, vaikka kirjan on sanottu olleen täydellisen ehjän.

Pari ikävää seikkaa tulee mieleen. Eräällä tunnetulla ja hyvällä helsinkiläisellä divarilla on aivan liian piiiiitkä postitusaika, usein kestää kaksi viikkoa ennen kuin saa tuotteet kotiin. Se on nykyaikana ikuisuus; saammehan jopa Jenkkilästä paketin samassa ajassa. Olen siksi päättänyt, että toistaiseksi jätän sieltä sarjiksia ostamatta ja ostan niitä vähän kalliimmallakin kilpailijoilta, koska saan ne sieltä varmuudella nopeasti.

Eräs tamperelainen divari pitää nettikauppaa, jossa voi klikata tuotteita ostoskoriin. Tuote muuttuu nettisivulla myydyksi ja ostajaehdokas saa ostoksesta normaalin tilausvahvistuksen tilauksen vastaanottamisilmoituksen, mutta mitään ei kuulu myyjältä sen jälkeen! Soittoihin, tekstiviesteihin ja sähköposteihin ei vastata. Tai tällainen kokemus ainakin minulla on ihan viime ajalta: yli kaksi viikkoa on ollut hiljaisuutta. Ihan käsittämätöntä ja todella turhauttavaa. Jos divarin omistajalla on loma tai sairaus tai jokin muu ongelma, automaattiviestiin pitää tietysti panna maininta siitä, ja voin silloin hyvin odottaa pari viikkoa turhautumatta.

LISÄYS: Selvennän, että tamperelaiselta divarilta tuli vain automaattinen viesti tilauksen vastaanottamisesta. Se ei ole vielä tilausvahvistus. Olen odottanut yli kaksi viikkoa maksutietoja ja soittanut ja kirjoittanut niiden perään.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2020 klo 19:58:20 kirjoittanut Sampsa Kuukasjärvi »

kaitsu016

• Jäsen
« Vastaus #1247 : 02.09.2020 klo 19:00:38 »
Kiitoksia kaikille tuosta Retro-Reittu divarista kirjoitelleille (https://divarit.com/retro-reittu). Päätin harrastaa kotimaanmatkailua lomallani ja kävin pistäytymässä tuolla(kin). Aivan uskomaton paikka! Moista sarjakuvavalikoimaa saa hakemalla hakea muista Suomen divareista. Paikka on keskellä ei mitään ja Pääkaupunkiseudulta katsoen sinne on melkoisesti matkaa, mutta kyllä kannattaa käydä! Myyjä on erittäin mukava. Hinnatkin olivat kohtuullisia.

Jurvan divari on kyllä hyvä paikka. Neljä kertaa olen käynyt ja aikaa kuluttanut siellä viitisen tuntia. Viimeisellä kerralla en meinannut enää löytää mitään minulta puuttuvaa joten nyt pakko pitää vähän taukoa ja odottaa että jotain uutta saapuu hyllyihin. Puolet ajasta yleensä tuolla käydessä menee myyjän kanssa jutellen.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #1248 : 04.12.2020 klo 20:52:22 »
Nyt on kulttuuriteko! Tomi "Kung Fu poliisi" Tuominen on ostanut Turun Alfa Antikvan!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1249 : 04.12.2020 klo 21:05:55 »
Nyt on kulttuuriteko! Tomi "Kung Fu poliisi" Tuominen on ostanut Turun Alfa Antikvan!

Hieno uutinen! Pertti oli jo vuosia etsinyt siihen ostajaa/jatkajaa. Pääsee hänkin ansaittujen eläkepäivien viettoon. 30 vuoden aikana tuli paljon tehtyä hankintoja Pertiltä, ja myös myytyä tavaraa. Kerran hän hiihtomiehenä hiihtolomareissulla haki myymäni lehdet Rovaniemeltä matkan varrella.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

warthog

• Jäsen
« Vastaus #1250 : 10.01.2021 klo 16:57:21 »
Onko kenelläkään tietoa onko Kaleva lopettanut toimintansa kokonaan?

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1251 : 27.01.2021 klo 19:00:01 »
Alfa Antikva tiedottaa:

Lainaus
Uuden Alfan verkkosivut ovat nyt myös auki osoitteessa www.alfaantikva.fi. Verkkokauppa aukeaa myöhemmin.
Kaupan aukiolossa on ensi viikon ajan pieni käyttökatko kun huolletaan kauppaa hieman edustavampaan kuntoon. Remppailut jatkuu pitkälle kevääseen, mutta kauppa aukeaa uudelleen jo maanantaina 8.2.

Timo

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #1252 : 27.01.2021 klo 20:11:33 »
Lisätila Alfaan ei yhtään haittaisi vierailijaa jos se yhä on yhtä täynnä kuin vuosia sitten.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

poptique74

• Jäsen
« Vastaus #1253 : 27.01.2021 klo 20:30:17 »
Lisätila Alfaan ei yhtään haittaisi vierailijaa jos se yhä on yhtä täynnä kuin vuosia sitten.

Vieläköhän löytyisi vanhaa varastoa tyyliin EC:n 70-luvun uusinnat, Basil Wolvertonin ja Berni Wrightsonin sarjikset yms? ;)

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #1254 : 28.01.2021 klo 19:32:35 »
Vieläköhän löytyisi vanhaa varastoa tyyliin EC:n 70-luvun uusinnat, Basil Wolvertonin ja Berni Wrightsonin sarjikset yms? ;)

Odota että verkkokauppa aukeaa ja kysäse.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1255 : 28.01.2021 klo 21:05:39 »
Hieno uutinen! Pertti oli jo vuosia etsinyt siihen ostajaa/jatkajaa. Pääsee hänkin ansaittujen eläkepäivien viettoon. 30 vuoden aikana tuli paljon tehtyä hankintoja Pertiltä, ja myös myytyä tavaraa. Kerran hän hiihtomiehenä hiihtolomareissulla haki myymäni lehdet Rovaniemeltä matkan varrella.

Twitterissä mukava kuva.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1256 : 30.01.2021 klo 16:53:41 »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #1257 : 15.03.2021 klo 13:19:19 »
Eipä oo, muuta näin uusi omistaja kirjoitteli Facbookissa:

Lainaus
Ootte varmaan jo ihan megatympääntyneitä tähän mun Alfa-vouhottamiseen, mutt bear with me. Kerron viel tämän ja sit vaikenen ikiajoiksi.
Olin eilen pari kolme tuntia Alfassa. Turun Sanomien toimittaja tuli tekemään juttua Pertin pitkästä ja upeasta duunista, mutt Pertti halus, ett myös minä oon siinä jutussa mukana saamassa "ilmasta mainosta". Sen lisäks Pertti oli toki kutsunut myös Juban ja Ruokosenmäen Joukon sinne. Juba ei ehtinyt lopulta tulemaan, mutta bonarina meill oli Pertin vakio-apumies Huttunen.
Sen voi arvata, ett siinä haastattelussa meni useampi tunti ku juttu rönsyili Mike Monroen käytöstavoista suomalaisen sarjakuvan julkaisuhistoriaan. Toimittaja pisti nauhurinsa pois päältä jo varmaan tuntia ennen ku ne ukkelit lakkas pälättämästä. Sain minäkin muutaman sanan johonki väliin ja pääsin kuvaan poseeraamaan. Juttu tulee ulos huomisen tai perjantain Turkkarissa.
Se mikä oli koko tän tarinan pointti oli, ett oli aivan mahtavaa kuunnella sitä iäkkäämpien levyn/sarjiksen/kirjan/jne. -hiplaajaukkelien jutustelua. Melkeen harmittaa, ett mulla ei ollu omaa nauhuria pyörimässä koko keskustelun ajan.
Ihanaa muisteloa ja nyt mulle selvis myös ekaa kertaa, ett mistä Alfa on alkujaan saanut nimensä. Pertti oli näes kova Tangerine Dream -fani ja miettiessään uudelle kaupalleen nimeä hänen käteensä osui bändin Alpha Centauri -vinyyli ja hän fundeeras, ett siinäpä oliski hyvä nimi antikalle. Ihan mahtavaa! Meikäki rakastaa isosti Tangerine Dreamiä. Ei vois olla parempaa origin storyä.
Täältä tähän.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #1258 : 15.04.2021 klo 17:03:03 »
Uudessa Suomen kuvalehdessä on juttu Alfa Antikvasta. Myös Rmäen albumin arvostelu, ja kerrotaan Pauli Kallion Finlandiasta.
SK:n juttu Alfasta lienee ilmaiseksi luettavissa täällä. Ja Rmäen alpparikin ruoditaan siellä toisaalla.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

T.Kokkila

• Jäsen
« Vastaus #1259 : 29.04.2021 klo 17:58:22 »
Ylen Pohjanmaan uutisissa oli 28.4.2021 pätkä kahdesta seinäjokelaisesta divarista:

https://areena.yle.fi/1-50825911

Edit:

Itse asiassa koko lähetyksen versiossa oli näköjään hiukan pidempi versio, noin kohdasta 4:30.

https://areena.yle.fi/1-50664370
« Viimeksi muokattu: 29.04.2021 klo 18:14:01 kirjoittanut T.Kokkila »