Kirjoittaja Aihe: Etsitään tietokoneohjelmaa kuvakäsikirjoitukseen.  (Luettu 4011 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Renki

• Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
Elikkä puuhastelen tässä käsikirjoitusta sarjakuvaan ja huomasin itselle ihan välttämättömäksi, että tarvitsisin ohjelman jolla olisi mahdollisimman helppo tehdä kuvakäsikirjoituksia.Ohjelmassa saisi mielellään olla valmiiksi tikku-ukkomaisia objekteja. Tai ainakin mahdollisuus piirtää niitä itse ja niiden kopionti ohjelman työpöydälle tulisi olla mahdollisimman helppoja, eikä monen mutkan takana. Työpöydälle myöskin pitäisi pystyä kirjoittamaan suoraan ja ruutujen muokkauksen tulisi olla helppoa. Ohjelmalla tulisi myökin olla jatkoa ajatellen monipuoliset piirto-ominaisuudet ja mahdollisuus piirtoalustaan.Ohjelman tulisi myöskin mielellään olla suomenkielinen.
Olisiko kellään ehdotuksia?
Nyt ainoa vaihtoehtoni on vanha kunnon kynä ja paperi, mutta koska minulla ei ole skanneria, eikä digikameraa on paperiversiota vaikea saada sähköiseen muotoon.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Etsitään tietokoneohjelmaa kuvakäsikirjoitukseen.
« Vastaus #1 : 17.03.2005 klo 19:10:59 »
En ole perehtynyt, mutta olen kuullut tämmöisestä, tarkoitettu primääristi animaatioiden storareihin, mutta voi toimia muuhunkin:

http://6sys.com/Springboard/index.html

Timo

Renki

• Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
« Vastaus #2 : 19.03.2005 klo 10:12:17 »
Kiitoksia tästä. Pitääpä kokeilla. Onneksi kokeiluversio on noinkin pitkään käytössä ja rekisteröintikään ei ole kovin kallis.

paddy

• AD
  • Jäsen
« Vastaus #3 : 20.03.2005 klo 20:01:27 »
Macin OSX:ssä on vuokaavio tyyppinen ohjelm vakiona - olen itse käyttänyt sitä asiakasluonnoksissa.
Graafinensuunnittelija/kuvittaja/muotoilija.
Teen kuvituksia, mainontaa, nettisivuja, 3D-töitä. Oma toimisto. Toimeksiannot pääasiassa ulkomailta. Harrasteena kitarat, akvarellit, puuveneet. Alalla 1976 lähtien. Koulutus: AtlanticCollege, Cambridge, MIT, Raivaajasuk.koulu. Merisotak.

jahud

• Jäsen
Vs: Etsitään tietokoneohjelmaa kuvakäsikirjoitukseen.
« Vastaus #4 : 25.01.2008 klo 15:31:09 »
Mac OS X:ään on nykyään tarjolla tämmönen Scrivener.