Kirjoittaja Aihe: Ubu 3  (Luettu 10482 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sami v

• Vieras
Re: Ubu 3
« Vastaus #15 : 18.03.2005 klo 11:20:36 »
Ok, Reima ja muut näkörajoitteiset: Hintaan sisältyy suurennuslasi. Mistähän sellaisia saisi hankittua?

joo-o, g.i.jimien teksti on pientä (alkuperäisessäkin), mutta miettikää että ne on tekstannut (ilman suurennuslasia) tyyppi jolla on about miinus 20 likinäköä molemmissa silmissä... :o

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #16 : 18.03.2005 klo 11:24:49 »
Jos olette miettinyt, mitä Jaska Jokusesta aikuisena tuli, katsokaa Chris Waren kuvaa...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

mlietzen

• Vieras
« Vastaus #17 : 21.03.2005 klo 08:25:59 »
Päänsärkyä aiheuttavaa kamaa tosiaan, mutta kyl mä sen luen tässä...

Eihän se ikämiehelle mikään häpiä ole hankkia lukulasit...

herra Nissen

• Vieras
« Vastaus #18 : 21.03.2005 klo 11:37:13 »
Tässä voisi jo alkaa pohtimaan suomalaisen kirjakauppatyöntekijän lukutaitoa: Kävin näet erinäisissä nettipalveluissa toteamassa että kyllä, uutta Ubua on myynnissä, mutta millä tiedoilla?

Suomalainen kirjakauppa toteaa että teoksen on toimittanut Warren, Chris ym. tarkoittaen tällä ilmeisesti Chris Warea. Kustantajaksi väitetään Valiosarjat OY:n roska-sarjakuva toiminimeä Sarjamafiaa. Akateeminen sitä vastoin väittää että toimittaja on Hans Nissinen ja kustantaja Marko Turunen.

ISBN-tunnus lienee sentään oikein ja albumin nimi ainakin sinnepäin joten ehkäpä joku onnistuu teoksen tilaamaan, jos sellaisen haluaa.

No, Jyväskylän matkakeskuksen mukaan olen Hannes Nissisininen. Tämän uuden nimeni kun luin junalipusta kävellessäni pitkin Jyväskylän katuja, nauroin niin että kaaduin ojaan ja nyrjäytin nilkkani.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2005 klo 12:17:24 kirjoittanut herra Nissen »

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #19 : 21.03.2005 klo 11:42:00 »
No, Jyväskylän matkakeskuksen mukaan olen Hannes Nissisininen. Tämän uuden nimeni kun luin junalipusta kävellessäni pitkin Jyväskylän katuja, nauroin niin että kaaduin ojaan ja nyrjäytin nilkkani.

Herralle kiitos oikolukuohjelmista! Koneet eivät tee virheitä!

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #20 : 30.03.2005 klo 21:38:44 »
Tuli tämä Ubu 3 luettua. Tykkäsin kovasti Frederic Debomyn ja Markus Huberin Tuhansien pagodien maasta ja Aapo Rapin Vilkistä. Muista en oikein osaa mitään sanoa. Mutta hyvä lehti, ihan omalla linjallaan...
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #21 : 14.04.2005 klo 18:44:18 »
Hans, sinä olet julma, julma mies. Sano edes ettei se Batman 12/67, jonka keskiaukeamaan olit Ubuni käärinyt, ollut alunperin ehjä.

herra Nissen

• Vieras
« Vastaus #22 : 14.04.2005 klo 19:12:16 »
Oli siinä lehdessä kannessa joku pieni taitos kai... Ei ollut muutakaan pakkauspaperia.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #23 : 14.04.2005 klo 21:12:22 »
Pistän lepakot perääsi.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #24 : 30.04.2005 klo 15:48:34 »
Meinas unohtua itse Ubun kommentointi.

Chris Waren huumori puri ainakin näin pieniä palasina hienosti. Keräilijöille naureskelu on aina paikallaan, joskaan kyseessä ei ole enää ihan se maailman omaperäisin idea. Lisää näitä tahtoisin joka tapauksessa.

Waren lisäksi tykkäsin kovasti Aapo Rapin Vilkistä. Tunnelma säilyi hyvin läpi tarinan eikä kaivannut yhtään enempää puhekuplia.

Vähiten puhuttelivat nää taiteellisimmat tekijät, Xavier Robel ja Tobias Schalken. En tajunnut juttujensa ideoita.

Muut albumin sarjat olivat jossain välimaastossa, eivät jääneet niin hyvin mieleen että haluttaisi kehua tai haukkua. Paitsi Hagelberg nyt on aina hyvä.

Ulkoasultaan UBU 3 on helkkarin kaunis. Kannet on suunniteltu onnistuneesti ja ovelasti, yhtään sarjakuvanjulkaisutilaa ei ole hyödyntämättä jätetty. Panostaminen julkaisuun näkyy siinäkin että kansiin on laitettu isot kääntölipareet, mikä ei taida olla varsinkaan omakustannetta ajatellen kovin halpa ratkaisu. Tyylikästä se kyllä on.

VillePee

• Vieras
« Vastaus #25 : 14.06.2005 klo 11:02:34 »
Ostin ja luin vasta nyt. Erittäin hienoa toimintaa. Ei yhtään huonoa sarjaa. Ja tietysti mahtavaa että joku julkaisee suomeksi noita ulkomaiden alternatiiveja. Ja sekin on hyvä että on niitä lyhyitä juttuja. Intoilijat on jo ostaneet alkuperäiskielisinä massiivisemmat Waret jne.
Voisiko täällä olla markkinoita UBUn kaltaiselle lehdelle, joka ei olisi aivan niin kaunis esine, mutta ilmestyisi jatkuvasti hieman karumpana laitoksena? Sisältö koostuisi koti- ja ulkomaisista "keskittymistä vaativista" sarjakuvista. Ja itse laskisin mukaan kaikkea hyvää vähemmän "vaikean" näköistä kuten Tilsaa, Clowesia tai Baggea. 
Minä tilaisin sellaisen lehden. Vähän niinkuin Jysäys, mutta itseäni kiinnostavalla sisällöllä. Ja älkää nyt Jysäyksen ystävät suuttuko, en nyt moiti sitä, vaan pohdiskelen olisiko tällaiselle vaihtoehtolehdelle nykysuomessa ostajakuntaa.

Olisiko?

KH

• Vieras
« Vastaus #26 : 14.06.2005 klo 14:12:09 »
Olisi - jos kulut saadaan peittoon 500 kappaleen painoksilla  ;)

Eli kustantajan, kääntäjien ja tekstaajien pitäsi tehdä homma ilmaiseksi, vapaa-ajalla. Samaa ajatusta olin pyöritellyt itsekin...

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #27 : 14.06.2005 klo 14:14:48 »
On sitä ihmisillä kalliimpia ja turhempiakin harrastuksia, kuin tehdä sarjakuvalehtiä ilman palkkaa. Toivotaan että mahdollisimman monet alan ihmiset saa hyväpalkkaisia kuvitus-, taitto- ym. duuneja, joilta jää vielä aikaa moisiin kulttuuritekoihin.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

VillePee

• Vieras
« Vastaus #28 : 14.06.2005 klo 16:22:23 »
Itse olen miettinyt myös että olisko kotimaisista tekijöistä tekemään suoraan englannin kansainvälisellä kielellä. Ei tartteis kääntää ja tekstata. Ja auttaisko se sitten mitään ja jaksaisko joku tyrkyttää lehtiä ulkomaille ja kiinnostaisko siellä ketään...
Toivotaan kai siis vaan sitä että jotkut kuten UBU-, Glömp-, Asema- tai Napa-tyypit jaksaa tehdä jatkossakin kulttuuritekoja harrastuspohjalta. Tai että minä voitan lotossa tai että BV2-levyt alkaakin myydä ihan holtittomasti että kertyy naurettavan suuria summia ylimääräistä rahaa jota sitten voidaan suoltaa tappiolliseen sarjishommaan.

Joka tapauksessa, kiitokseni kaikille jotka tekevät uhrauksiaan kulttuurityön eteen. 

ptep

• Vieras
« Vastaus #29 : 12.09.2005 klo 22:36:19 »
ubu 3 oli helvetin hyvä. Laatusarjakuvaa... En ymmärrä lainkaan miksi jossain sarjisinfossa suhtauduttiin taas niin nihkeällä ja varautuneella asenteella. Kehuja suollettiin vaivoin, kuin jonkin jätemyllyn läpi ja sitten jäkätetään ja jäkätetään. Kritiikki voitaisiin rytmittää vähän kohtuullisemmin, niin että referoituisi edes jotain lopullisen albumin tasosta.