Mä tunnistin Engineerin heti ja olin, että mitä ihmettä, eihän sen kai pitäisi olla pahis. Byrnen Teris-juoksun tuntevalle Ultramiehen paljastuminen Teräsmies-klooniksi ei myöskään ollut suuri yllätys. Yksinäisyyden linnakkeen robotit oli hauskoja sovelluksia myös Byrnen leijailevista palveluroboteista. Myös Terästytön visiitti oli mielestäni perusteltu, koska se johtaa sitten Terästytön omaan elokuvaan ensi vuonna. Ja oli hauska ja huumorin kannalta ehkä lapsellisempi, mutta samalla myös tavallaan alkuperäisempi Teräsmies, sillä ehkä pisimpään Teräsmies on ollut sarjakuvissakin hyvin idealistinen ja lapselliseksi määriteltävä (vrt. Silver age -kauden Teräsmies).
Eli näkökulma vaikuttaa, eikä kaikesta kaikki voi olla tietenkään samaa mieltä. Mutta mun mielestä Gunnin Teräsmies osoittaa, miten vahingollinen Snyderin versio lopulta oli hahmolle, koska etenkin somekeskustelussa siitä on tullut jonkinlainen Teräsmiehen perustyyppi, vaikka sehän oikeasti oli aika radikaali tulkinta hahmosta. Teräsmiehen kuuluu olla valoisa, idealistinen, oikeudenmukainen, sankarillinen, hyvä ja valoisa. Ellei sitten tavoitella ihan aikuisten oikeasti alkuajan Teräsmiestä, eli sitä ensimmäisten esiintymisien Teräsmiestä 1930-luvun lopulta, jossa hän oli köyhiä puolustava vasemmistolainen (?) oikeudenmukaisuutta tavoitteleva aktivisti, joka veti lättyyn rikkaita ja teki hyvää hyväksikäytetyille.